Hoe cirkel ziek - slecht eten - geen energie doorbreken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmarijn, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Wat vervelend en zo sneu voor je dochter! Naast al hetgeen je al doet en hiervoor gezegd is, ik geef mijn jongens (ook snel/veel ziek) elke dag kauwvitamines van davitamon. Niet zaligmakend natuurlijk maar dan weet ik in ieder geval dat ze het noodzakelijkste binnen krijgen.

2. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    @emmarijn, oeps beetje late reactie....;)
    Mijn dochter woog bij 11 mnd 8440. Bij 12 mnd woog ze dat nog steeds, ze was erg ziek geweest van de waterpokken. Ik heb het idee dat ze nu wel weer wat zwaarder is. Ik moet do naar het Cb, dus ben erg benieuwd! Zie er stiekem een beetje tegenop. Ze is nu overigens weer niet fit, word er ook echt niet goed meer van!! Ze heeft 1 dag weer diarree gehad, dat is nu over gelukkig. Maar nu weer weinig eetlust en veel hoesten. Ze blijft dus maar aan het kwakkelen. Ik ben ook aan het twijfelen over de prikken, weet niet of ik ze nu wel wil laten zetten.... Even overleggen maar.

Hoe gaat het met je dochter? Neemt ze wel voldoende voedingsstoffen op? Zou dat het kunnen zijn? Ik roep ook maar iets hè....;)
    Is haar ontwikkeling verder wel oké?
    Nou, ik laat je do wel weten hoe het op Cb was! Jij moet morgen toch? Succes iig!

3. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Was je nog bij cb geweest emmarijn?

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #24 Emmarijn, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Ze is steeds meer opgeknapt gelukkig. Haar eetlust is weer terug.

Donderdag naar het CB geweest, toen woog ze 7660 gram.
    Gisteren weer geweest en ze was "opeens" 300 gram gegroeid! In 5 dagen tijd. Het lijkt erop alsof ze wel voedingsstoffen kan opnemen dus.
    Ondanks dat ik heel blij ben dat zij weer beter in haar vel zit en weer is gegroeid, zit ze met 7960 gram nog steeds op de -2 lijn. Terwijl ze bij geboorte 3585 gram woog. De CB arts vond het ook wel tijd voor onderzoeken, dus heb een verwijzing gekregen. Morgen weet ik of ik meteen naar de kinderarts kan, of dat de huisarts haar nog wil zien. En dan bloed prikken denk ik?

Qua ontwikkeling loopt ze wat achter. Ze is 13 maanden en trekt zich niet op tot staan en ik heb haar nog niet van lig naar zit zien gaan. Ze tijgert wel het hele huis door :)

Dat kwakkelen vind ik zo naar om te zien... Hier ook eerst waterpokken gevolgd door van alles. Misschien ook maar eens aan de multivitaminen gaan, dan krijgen ze in elk geval de vitaminen binnen.

Succes morgen op het CB!

Hier trouwens haar gewichtscurve:

gewicht.jpg

5. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Nou, in ieder geval fijn dat ze nu zo goed is aangekomen toch? In plaats van -2,5 naar de -2 is toch weer een kleine verbetering. Maar ik snap dat je het liever anders ziet hoor. Kan het niet zo zijn dat dit nu gewoon haar lijntje is? Hoe lang is je dochter?
    Als ik jouw was zou ik wel aandringen op de kinderarts. Niet dat er iets ergs aan de hand zou zijn, maar dan ben je wel meteen op de juiste plek en gaan dingen misschien wel wat sneller.

Nou, ik mag inderdaad morgen. Ik laat het wel weten!

O ja, die multivitamines, daar ga ik ook eens op af! ;)

6. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi

Nou, hier echt een tegenvallend cbbezoek. Zit nu echt ff een (ongerust) traantje weg te pinken.
    Haar hoofdomtrek en lengte waren goed meegegroeid. Hoofdomtrek was 46cm (tussen -1 en gemiddelde lijn) en lengte was 75cm (-1lijn en groeit netjes mee). Haar gewicht was echter maar 8660 en dat had ik echt niet verwacht! Met 11 maanden woog ze 8440, dus in 3 maanden tijd maar 200 gram aangekomen!
    Ze is al wel de hele tijd aan het kwakkelen, maar eet over het algemeen toch redelijk. Wel maar 3x per dag, ze eet bijna niks tussendoor.
    De arts zei dat je dit (weinig toename gewicht) wel vaker zag omdat ze meer gaan bewegen. Dat is bij mijn dochtertje ook wel echt het geval, want vanaf 10,5 maand is ze ineens heel snel gaan tijgeren, kruipen, optrekken en langslopen. Maar ja, het is niet zo dat ze nu ineens loopt of zo. Dit kan ze nog niet. En ze slaapt ook nog 2 keer op een dag......
    We moeten nu met 18mnd weer terug. Ook vroeg ze of ze al woordjes zei. Nee ze brabbelt een heleboel, maar niks verstaanbaars. Bah, ben nu echt weer mega onzeker!!!!
    Wat zouden jullie doen met dat gewicht?

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh balen zeg :(
    Wat kun je daar onzeker van worden...

Onze oudste groeide tussen 11 en 14 maanden ook maar 140 gram. Het CB zei inderdaad dat dit vrij normaal was. Maar zij groeide rond de +1 lijn, dus maakte me ook totaal geen zorgen. Ook zij was wel actiever geworden, maar kon ook nog niet lopen. De keer daarop was ook pas met 19 maanden en toen is ze wel weer meer gegroeid: 1280 gram in 5 maanden. Er zit wel duidelijk een dip in haar groei rond 14 maanden. Verder nooit slecht gegroeid.

Praten hoeft nog niet. Ze vragen het altijd wel, maar het geeft niet als ze het nog niet doen.

Het maakt onzeker he? Als je kindje al onderaan de curve zit en dan niet goed groeit...

Je kunt met de groeicurve naar de huisarts en aangeven dat je je zorgen maakt en of er niet getest kan worden op allergieën oid?
    Je kunt ook nog even aankijken of het nu beter gaat nu ze minder kwakkelt en dan volgende maand naar inloopspreekuur om te wegen?

8. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Tja, het maakt me idd weer onzeker. En dat ben ik nogal snel......;)

Maar bij jouw dochter was dat dus ook zo, dat is toch wel bizar! Maar het stelt me wel enigszins gerust.
    Mijn dochter zat op gemiddelde met gewicht en nu zit ze tussen -1 en -2 in. Ze ziet er helemaal niet mager uit eigenlijk. In die zin maak ik me ook nog niet echt ongerust. Ik heb nu wel zoiets van: als ze de volgende keer weer niet genoeg is aangekomen, dan ga ik me wel echt ongerust maken. Nu is het meer een gevoel van onzekerheid, maar nog niet echt mega-ongerust.

We moeten begin mei weer op controle bij de ka, dus ik wacht dat moment maar gewoon af. Kijken hoeveel ze dan is aangekomen en dan kan ik dit ook meteen met de ka bespreken.

Moet het nu maar proberen een beetje van me af te zetten. Ik had het liever anders gezien, maar wellicht klopt de theorie van de cbarts dus wel. En gezien jouw oudste zou dat dus best eens kunnen.

Hmmm, blijft moeilijk he......
    Hoe gaat het met jouw jongste nu? Ga je nog extra wegen?

9. Ik zou meer op je instinct vertrouwen dan op zo'n lijntje hoor - je dochter ziet er goed uit zeg je, dus dat is prima. Als ze zich goed voelt, ook prima. Mijn zoontje liep al heel snel, rond zijn 1e verjaardag, maar wat meer dan 2 brabbelwoordjes had hij niet tot hij 17 maanden was ofzo. En op de creche in kindje waar het precies andersom ging - heel snel met praten, maar kruipen en daarna lopen, dat hoefde voor hem niet zo snel. Ieder kind is anders. Wie weet heeft ze wel gewoon heel lichte botten ;).

Ik wordt ook wel onzeker door tabellen, adviezen etc. Dan denk ik: Het gaat toch goed? Maar ergens blijft het toch knagen... (bijv. mijn zoontje was laatst op de rand van de vensterbank gevallen, mijn moeder was bang dat er een scheur in zijn kaak zou zitten, en ik had zoiets van: nee volgens mij niet. Maar ja, nu twijfel je dan toch he. Wat als....)

Deel Deze Pagina