ik zit met een klein probleempje. mijn zoontje is 6 maanden maar krijgt maar weinig opvolgmelk omdat hij veel spuugt. op advies van het cb moet ik de voedingen die hij krijgt voedzamer maken, dus pap... Nu heb ik nestle pyjama papje (basis zonder melk) gekocht en volgens de verpakking aangemaakt met opvolgmelk. Wat een klonten! zelfs één eetlepel door de melk gaat al fout, het past geeneens door een papspeen heen! Ik heb ook al geprobeerd om eerst de pap te mengen met kokend water en daarna koud water opvolgmelk en jbpm erbij te doen. maar dat spul klontert al als je het alleen met water mengt. Hoe doen jullie dit? Of kan ik dit pak beter weggooien en een ander merk halen. bijvoorbeeld bambix o.i.d.
Ik deed altijd eerst opvolgmelk maken (lauwwarm water met melkpoeder, roeren). Daarna pap erbij in, eerst goed doorroeren met een vork en daarna nog schudden. Heel even met dop eraf laten staan dat de ergste luchtbellen kunnen ontsnappen, en daarna laten opdrinken. Dat klonteren viel me reuze mee.
Hier: - water verwarmen in magnetron - opvolgmelk erbij doen en roeren - nutriton erbij doen en roeren - bambix rijstebloem en bambix ontbijtgranen erbij doen en roeren en je hebt een heerlijk glad papje, wat gemakkelijk uit de fles gedronken kan worden Ik doe nu nog rijstebloem en ontbijtgranen mengen, als de rijstebloem op is, dan alleen ontbijtgranen. Ik roer het met een klein vorkje. Dat vind ik zelf het beste werken.
hier doen we bambix.eerst water goed warm laten worden melkpoeder erbij goed schudden dan de bambix erbij en weer goed schudden ik had alleen gister klontjes maar dan is het water niet warm genoeg.
als ik deze verhalen zo hoor gebruikt hier niemand de fijne tarwe granen pyjama pap van nestle. Ik geloof dat ik nu begrijp waarom! We maken dit pak op en dan stappen we over op de bambix. Bedankt voor de reacties.
hier heel tijd pyama papje gebruikt nooit problemen gehad. Ik maakte altijd eerst de melk klaar daarna pap erin en goed schudden soms halverwege het drinken keer schudden en geen problemen gehad
Ik heb ook een keer een pak van nestle gekocht en behalve dat het erg zoet ruikt door de vanille, had ik geen last van klonten. Gewoon water warm, melkpoeder erbij, pap erbij en goed schudden. 3 eetlepels pap op 180/6 melk. Waarom nog JPBM door de pap? Dat is toch al dik? En als ik mn papfles met een restje erin laat staan s middags nogsteeds dik
op advies van het cb de ha en de ka gooi ik er bij alle flessen jbpm doorheen. Ik heb het ook zonder geprobeerd maar dan komt er vrij veel weer terug, ook als er pap doorheen zit.
Heb ook ooit een proefverpakking gehad van die pyama pap, maar vond hem absoluut niet fijn! Ook klonten en het past niet door de speen... Ik zweer dus bij de bambix, werkt perfekt! Hier krijgt ze soms nog wel eens pap 'smorgens (en/of 'smiddags) in een periode dat er bijv tanden doorkomen. Maak dan melk warm in de magnetron, vervolgens 5 el ontbijtgranenpap erdoor, schudden en nooit klonten!! Melk moet wel lauwwarm zijn, dan gaat het het beste...