Nieuw koffiezetapparaat

Discussie in 'De lounge' gestart door liedjepiedje, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi meiden,

Voor de verjaardag van mijn man wil ik een nieuw koffiezetapparaat kopen.

We hebben een paar eisen:
    -Het moet lekkere koffie zijn. (ik heb er geen mening over want ik lust het niet, maar voor mijn man :D)
    -Ik wil er een kan koffie mee kunnen zetten, en gewoon losse kopjes. (dit vind ik heel belangrijk)
    -Het moet betaalbaar zijn, de aanschaf en het gebruik. (Bij de aanschaf denk ik aan €100 tot €150 euro)
    -Het liefst wil ik er ook thee mee kunnen zetten, maar dat is niet de hoogste prioriteit.

Mijn nichtje heeft de senseo sarista. Maar de bonen daarvoor moet je per potje kopen en dat is best heel duur. Die valt dus af.

Ik hoor het wel of jullie tips hebben.
    Alvast bedankt.

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    de senseo sarista is sowieso heel negatief beoordeelt, je moet gewoon naar gebruikersbeoordelingen zoeken op internet. Ik denk zelf dat het te weinig is om echt lekkere koffie mee te kunnen krijgen, tenzij filterkoffie oke is

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik begreep dat je die potjes best kunt hervullen. Maar over kwaliteit koffie en goed apparaten kan ik niet meepraten als theeleut ;)

4. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Abri, dat doen zij nu ook, maar dat is een drama.

Zwangere vrouw, Heb je advies welke goed is. En aan welk bedrag denk jij voor een goed apparaat? Ik sta open voor een hoger bedrag, maar het moet het wel waard zijn.

5. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zweer echt bij Nespresso, maar helaas kun je daar geen hele kan mee zetten. Wij hebben voor verjaardagen en visite gewoon een simpel en goedkoper koffiezetapparaat gehaald met filterkoffie. Gaat prima zo.

6. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
  7. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij ook. We hebben er een gewoon koffiezetapparaat bij voor verjaardagen.

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    oeff, 300 vind ik welheel veel! Nou ik kijk nog even rond. We zijn net verhuisd nr de oude woonplaats van mijn man. We krijgen heel regelmatig visite nu dus dan wil ik gewoon een kan kunnen zetten.

9. dekilene

dekilene Niet meer actief

Wij hebben de nieuwe senseo.
    Ik lus geen koffie maar nu wel.
    Een heerlijke latte machiato yummie!!!
    Of espresso, sneeuwvlokje of een gewoon een normaal bakkie.

150 was hij

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier een Bosch benvenuto.

Superapparaat en was 169€.
    Maar...... Je kunt wel grote mokken zetten... (Of espresso, of normal size..)
    Maar geen hele kan in 1x dus.

En je doet er gewone bonen in dus je kunt zelf bepalen hoeveel geld je daar aan uitgeeft.

Wij hebben meestal DE bonen... En soms bestellen we luxere bonen bij de koffiecentrale.
    Hele lekkere koffie... Maar wel 3x zo duur als de DE.
    (E dan kan je het qua geld nog veel gekker maken.. Maar er zit voor mij toch wel een grens aan wat ik voor lekkere koffie wil betalen :) )

11. Saskia78

Sneeuwvlokje?

12. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ja zo noem ik het hihi
    Eerst een laagje koffie daarna melk weet niet hoe ik het moet uitleggen je ziet melk vlekjes in je koffie.

Je kan ook gewoon capachino zetten..

Sorry voor spellingsfoutjes zit op me mobiel

13. Saskia78

Hmm nu ben ik wel heel nieuwsgierig... :)

Maak weleens latte macchiato.. Maar dat is met laagjes..
    En cappuccino ook :)

Maar eerst koffie en dan gewone warme melk?
    Ga ik het vanmiddag eens proberen :)

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #14 Emmarijn, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
    Ik weet niet of wat je zoekt wel bestaat (naast de Senseo Sarista).

Wij hebben zelf een Nespresso (zou binnen jouw budget vallen), daar zweer ik ook bij. Kan ook prima als je visite hebt, mits het niet teveel is.

Als je wel veel bezoek hebt, kun je altijd een ouderwets koffiezetapparaat gebruiken. Of een mooie koffiepercolator voor betere kwaliteit koffie ;)

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Misschien is een koffiepercolator sowieso wel een goed idee bedenk ik me nu. Voldoet denk ik wel aan veel van je eisen?

16. Saskia78

En het smaakt heerlijk :)

Helaas koken wij op inductie en dan is een goede percolator nog best lastig te vinden.
    Maar goed.. Wij drinken 2x 2 kopjes achter elkaar en dat kan prima met de machine die we nu hebben.

Denk dat je met je eis mbt losse kopjes EN kannen al gauw bij de kantoor-automaten uitkomt.
    En die zijn vaak nogal duur.

17. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Jammer, dat lijkt mij namelijk zo ideaal. En een losse koffiezetapparaat vind ik maar onhandig. Want we zullen die best vaak nodig hebben dan. Dat is direct nog een obstakel!

18. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    In welke gevallen denk je die nodig te hebben dan?
    Hoe vaak komt dat voor?

19. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze en zijn er superblij mee: Siemens | Producten - Koffie en thee - Koffiezetters - TC86504

Adviesprijs 155 maar voor veel minder te vinden via kieskeurig bijvoorbeeld. (rond de 100 euro, beoordeling 8.7)

Is meer van de orde van 'doe maar gewoon' maar maakt heerlijke koffie. Hij is er ook in het zwart en in rvs volgens mij.

Hij kan hele kannen zetten, met de thermoskan die erin zit blijft het ruim een uur na het zetten nog lekker.

Hij heeft een speciale stand voor als je er weinig water in doet voor bijv. 2 kopjes, zodat het toch lekker is. Werkt prima.

Wat ik zelf ideaal vind, en wat je weinig ziet bij filterkoffie-apparaten: het waterreservoir is afneembaar en kun je dus onder de kraan vullen (zoals bij senseo, dus geen gepruts dat je het met de kan erin moet gieten).

We hadden hiervoor eentje met een bonenmaler, maar die ging steeds kapot, maakte veel lawaai en was uiteindelijk niet eens echt lekkerder.

En met een aparte melkopschuimer erbij kun je alle fancy koffies maken die je maar wilt!

20. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem

Deel Deze Pagina