ik zit met een dilemma. ik heb sinds afgelopen week een nieuwe baan. dit is naast mijn baan als gastouder, maar dat wil ik minderen als ik mn proeftijd door ben. Mijn dilemma is nu dat ik twijfel over hoe ik zal minderen. Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag onder schooltijd en vrijdag na schooltijd. Maandag, dinsdag en donderdag heb ik 2 kindjes en vrijdag 1 kindje (bso) en soms 2. Op basis daarvan lijkt de keuze makkelijk, maar het kindje van de vrijdag heb ik een hele goede band mee en met de andere kindjes minder. (ook niet slecht of zo, maar gewoon totaal anders) Mijn nieuwe baan is ongeveer 2 avonden in de week en soms 4. Mijn man werkt om de week op maandag en vrijdag tot 15.00 en ik dus op vrijdag altijd tot minimaal 17.30. Ook vind ik de vrijdag al zo lang als ik werk de minst fijne dag om te werken. Wat zouden jullie doen? Op vrijdag blijven werken met het "leukste" kindje, minder inkomen, andere dagen overdag altijd vrij en alleen ongeveer 2 avonden en soms het weekend savonds erbij. Op vrijdagavond altijd vrij. Of Op maandag, dinsdag en donderdag blijven werken met de wat "minder leuke" kinderen. Meer inkomen, woensdag en vrijdag overdag vrij, schoolvakanties overdag vrij. Maar wel ook moeten werken op dagen dat ik al overdag gewerkt heb. Ik wil dan vragen of ik mn vrije avond mag omzetten naar de dinsdag zodat ik minder lange dagen werk. Alvast bedankt voor jullie mening.
Ik zou de optie doen met werken op de dagen dat je overdag al heb gewerkt... anders ben je nog heel veel met je werk bezig... Ik werk maar 16 uur in de week... maar ik ben daar wel 6 dagen mee bezig... (zaterdag 6-8 uur, woensdag 4 uur , dinsdag&donderdag 1,5 uur en maandag en vrijdag 1,5 uur) En ik word er gek van, ik ga waarschijnlijk in het nieuwe jaar met 1 baan stoppen ( heb er 2) Je kan dus beter gewoon een aantal volle dagen werken