hoi allemaal, Nou, morgen is het dan zover en gaat Erik voor het eerst naar de psz. ( ben er behoorlijk zenuwachtig over! zie mijn andere topic ) Vanmiddag intake thuis gehad maar nu zeiden ze dat ik dus de eerste dag er niet de hele dag bij mag zijn. Dacht dat het eigenlijk standaard was dat je er wel bij mocht zijn. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Is trouwens wel zo dat ze morgen al met vieren zijn op de groep ( 2 juffen en 2 stagiaires ) Dus Erik krijgt wel voldoende aandacht maar toch. Wat is jullie ervaring met gelijk alleen laten bij de psz? Groetjes van een erg nerveuze mama
Hier ook meteen alleen gelaten en ging goed. Mocht er ongeveer een kwartiertje bij blijven en ben toen gegaan. succes!
ow, gelukkig dus er zijn er meer die het zo ( moesten ) doen. Ik ben allang blij dat ie zijn knuff mee mag nemen en gewoon zijn eigen lievelingsbeker en dat ze alvast speelgoed gaan neerzetten die hij leuk vind ( treintjes en autootjes ) En dat ie iets later mag komen zodat het niet zo druk is gelijk voor hem.
Hier zijn we eerst een paar keer gaan kijken, een half uurtje ofzo. Daarna is hij een uurtje alleen geweest, Ging meteen goed, en de eerste echte keer psz is hij alleen wat later gebracht en wat later opgehaald. Ik zou het ook wel moeilijk vinden denk ik hoor, ineens de hele ochtend. Maar het gaat vast goed! En anders bel je eventjes om te horen of alles goed gaat, vinden ze vast niet erg!
Hier de eerste keer erbij gebleven, dat doen ze hier altijd zodat ook de ouders weten wat het ritme daar is wat ze wanneer doen zodat je weet waar je kind het over heeft als het wat verteld. Vond het wel fijn om er een keertje bij te zijn, maar ken de liedjes etc ook niet na deze ene keer. Denk dat het mij niet zoveel had uitgemaakt, want die eerste keer alleen laten komt toch....Succes morgen.
hier was toevallig koffie ochtend na 10 min ben ik weggegaan heeft ze even gehuild ik heb gewacht op de gang na 1 min was ze stil
Hier mochten we ook eventjes blijven..toen we weggingen ging het goed maar na een uurtje werden we gebeld, hij was helemaal overstuur en toen mochten we tot het einde blijven.. Daarna is het gewoon goed gegaan.. Hoe is het gegaan vandaag?
nou een wonder is geschiet! Hij heeft helemaal niet gehuild Toen ik wegliep huilde hij niet. Hij keek alleen een beetje beteuterd hihi. En naderhand ook niet gehuild zeiden ze. Hij heeft niet gespeeld met de kindjes. Hij heeft alleen maar om zich heen zitten te kijken en heeft geen woord gezegd ofzo. Heeft de hele tijd zijn knuff bij zich gehouden. Ook in de kring hihi Ze zeiden dat ie wel even mee heeft gedansd met een liedje. Toen de kindjes werden opgehaald werd hij als eerste naar buiten gebracht. Stond ie een beetje beteuterd te kijken naar al die mama's in de gang hihi. Ik stond pal voor hem maar hij herkende me niet echt in eerste instantie. Toen ie me wel herkende kreeg ik een grote knuff en dat was dat hihi. Toen we buiten stapten begon ie pas weer los te komen Maar hij zegt dat ie het erg leuk heeft gehad. En toen ik vroeg of ie donderdag weer naar school wilde zei ie : JA leuk! Dus ik hoop dat het donderdag ook zo goed gaat. Zo zie je maar. Denk je je kind door en door te kennen
Hier zijn we eerst een keer wezen kijken, ongeveer een uurtje. De week erna is ze zelf een hele ochtend geweest. De eerste keer ging perfect, daarna werd het wat minder. Vooral huilen bij het weggaan, maar onze dochter was hierin niet zo makkelijk. Na ongeveer 5 maanden heb ik naast de ochtend er een combi van gemaakt en daar zat een middag bij. Ze gaat nu al naar de basisschool maar ik vond de tijd op de psz een hele leuke, leerzame tijd voor haar. Ze heeft er echt genoten en een basis gelegd voor de basisschool.