Spoedje: Naar HAP gaan met dochter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesje26, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hi even een snelle vraag. Mijn dochter (16 maanden) heeft vanaf vrijdag nacht overgegeven, zaterdag ook alles kwam eruit, gisteren niet meer, toen 40,2 koorts en erge diarree, nu alleen diarree (ieder uur volle luier) geen koorts (37,9), maar ze heeft slechts 70 ml gedronken vandaag en wil niets eten.. Vinden jullie dat ik straks langs de HAP moet gaan of zouden jullie zo de nacht in gaan en morgen naar eigen ha gaan?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon wven bellen wn advies vragen

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom heb je niet even 2 uurtjes voor dit bericht even je eigen HA gebeld? Ik snap dat echt niet zo. Als je je zorgen maakt en dat doe je blijkbaar dan moet je die vraag niet hier stellen maar had je beter even voor 17 uur je eigen HA kunnen bellen. Ik vind de hap echt voor spoed en niet iets wat al een heel weekend speelt en waar je de hele dag voor had kunnen bellen.

Sorry maar zo denk ik er toch echt over.

4. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik vraag toch ook of ik tot morgen kan wachten... Maar aan jouw antwoord heb ik niets, ik vraag of ik naar EEN dokter zou moeten... Niet of ik vanmiddag naar mijn dokter had gemoeten..
    En voor jouw info, die is op vakantie en de waarnemer is een waardeloze ouwe HA..

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik zou toch even naar de HAP gaan als ik jou was, vooral met het oog op uitdroging.
    Zeker als dit al drie dagen aan de gang is en ze zo weinig drinkt.
    Succes!

6. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik zou bellen. Vorige week hetzelfde met mijn zoontje. Eind vd middag mijn huisarts gebeld en die stuurde me door naar de seh. Hij had een rota virus en raakte uitgedroogd. Overgeven en veel diarree, stonk heel erg.
    Kleintjes zijn heel snel uitgedroogd. Huilt ze nog met tranen? En als je op haar nageltje drukt, en los laat. Wordt ie dan meteen weer roze, of blijft ie wit? Langer wit is uitgedroogd, huilen zonder tranen ook.
    Als je twijfelt, bellen. Daar zijn ze voor :)

7. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Altijd op je gevoel afgaan, en ik zou je dochter hier niet mee de nacht in laten gaan. Uitdroging komt sneller dan je denkt. En beter 10x teveel dan 1x te weinig! Succes ;)

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En omdat de vervanger 'een waardeloze oude HA' is maakt het nog geen spoed dat je al een heel weekend hier mee zit. Dus ik zou gewoon morgen naar de HA gaan. Zeker omdat er geen koorts meer bij is.

9. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou bellen!! Beterschap en succes!

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Je had vandaag overdag horen te bellen... Maar als je je nu ongerust maakt, zou ik toch bellen...

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee ik had niet gebeld. Zelf had ik dat eerder gedaan naar mijn HA (of de vervanger) en anders had ik er morgenochtend heen gebeld.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Knijpfruit, vla, yoghurt ook allemaal vocht. Vast ors geven. Ik zou het nu ook afwachten.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik denk wel dat het slim had geweest om daar over na te denken toen je "eigen" ha er nog was, of ze waarnemer
    die hebben ook beter inzicht in jullie gegevens namelijk
    maaar volg je gevoel, vertrouw je het niet moet je gewoon bellen

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je vandaag overdag de oude waardeloze vervanger van je huisarts wel kon vermijden, lijkt het mij dat je ook wel tot morgen kunt wachten. Als het zo nodig zou zijn om een arts te bellen of te zien, had het je echt niet uitgemaakt of dat je eigen huisarts is, of die oude waardeloze HA. Bovendien: je moet maar hopen dat je op de HAP een betere treft dan de vervanger van je eigen huisarts ;)
    Dus nee, kijken of je ORS naar binnen krijgt en dan gewoon morgen naar je eigen huisarts.

15. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ik zou sowieso de HAP bellen en aangegeven dat het niet zo lekker gaat... Mocht het dan later toch niet goed gaan, dan hoef je in de stress niet zoveel uit te leggen...

Verder zou ik proberen om wat dan ook aan vocht binnen te krijgen... Evt n waterijsje (ja ik WEET dat t geen ideale combi is met diarree), maar vocht ERIN is nu t allerbelangrijkste...

Succes!

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou haar lekker laten slapen en kijken hoe het morgen gaat.
    Probeer zo vaak mogelijk drinken aan te bieden. Elk slokje is meegenomen. En idd knijpfruit etc.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou in ieder geval bellen. Al zou het voor advies zijn en je eigen gemoedsrust.

18. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Zeker ORS gaan geven. Je kunt het evt regelmatig in kleine hoeveelheden geven.

En je gevoel nu wel volgen.
    Als jet het niet vertrouwd hap bellen en anders afwachten of de kleine de ors binnen kan houden.

19. Onje

Onje Niet meer actief

Je bent moeder toch? Volg dat gevoel!!

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Jeetje wat reageren veel wijs en alsof ze altijd op tijd zijn. Soms twijfel ik ook een hele dag en zie je de noodzaak niet tot de avond of later. De HAP is er ook voor overleg dus zou zeker even bellen wat zij denken. En als je al weet dat die waarnemer waardeloos is kan ik me voorstellen dat je toch met een rot gevoel blijft zitten en kan ie je zorgen niet wegnemen.

Sterkte.

Deel Deze Pagina