Hallo dames, Zijn er hier vrouwen die nu de opleiding BBL verpleegkundig in het ziekenhuis volgen? Ik heb binnenkort een gesprek in het ziekenhuis maar zit nu al met een aantal vragen. Ik heb namelijk een zoontje van 1 jaar en ik begreep dat je nooit vast werkdagen hebt enzo. Hoe regelen jullie dit met kinderopvang. En als jullie nachtdienst hebben? Mijn vriend begint namelijk al om 6:00 smorgen met werken terwijl de meest kdv pas om 7:00 open gaan. dus dan zou hij niet in de gelegenheid zijn om hem dan weg te brengen. En hoevaak hebben jullie in de week een nachtdienst. Sorry voor al deze vragen Groetjes Helena
Met onregelmatige diensten kom je óf bij een flexibel kdv terecht óf bij een flexibele gastouder. Flexibele kdv's zijn er nauwelijks en de wachtlijsten zijn helaas vaak erg lang. Dan zou je dus op zoek moeten naar een gastouder. Als je eenmaal vast op een afdeling werkt, kan je vaak wel afspraken maken over je diensten, maar dan vaak wel dat je bijvoorbeeld 1 vaste dag in de week écht geen opvang hebt en niet dat je bijvoorbeeld alleen op maandag t/m woensdag kan werken. Hoe vaak je nachtdiensten werkt, verschilt ook per afdeling. Dat ligt helemaal aan hoeveel mensen er 's nachts aanwezig moeten zijn en hoeveel mensen nachtdiensten kunnen/mogen draaien. Het verschilt ook per afdeling of leerlingen nachtdiensten mogen draaien. Soms mogen alleen gediplomeerde verpleegkundigen nachtdiensten draaien. Vaak geldt als regel dat je ongeveer 1 reeks nachten per maand draait. Een reeks is vaak 3 of 4 nachten. Soms is er trouwens ook kinderopvang bij het ziekenhuis. Je zou hier in ieder geval naar kunnen informeren. Houd er wel rekening mee dat bij een standaard kdv de wachttijd soms ook een jaar is! Dus dat je het wel heel erg op tijd moet regelen. Heb je verder familie of vrienden die op kunnen passen? Wij hebben het nu zo geregeld dat mijn moeder de maandagen en de middagen op kan passen. Voor de andere dagen heb ik met heel veel geluk een flexibel kdv kunnen regelen. En 's avonds, 's nachts en in het weekend is mijn man gewoon thuis. Als ik nachtdienst heb, gaat mijn man van huis, zodra ik thuis ben en blijf ik wakker tot mijn moeder thuis is uit haar werk. Dan kan ik lekker naar bed. Ach, het blijft een beetje behelpen he
Ik heb een flexibele gastouder gevonden. Erg praktisch. Voor de nachtdiensten hebben we afgesproken dat ik ze op vrijdag en zaterdag draai. Dan is mijn man 's morgens thuis. Ik heb trouwens niet heel veel nachten hoor. 2 Per maand. Maar dan werk ik ook wel parttime.
Mijn zoontje gaat nu 1x in de week naar mijn moeder overdag. En de nacht daarvoor blijft hij slapen zodat ik hem niet het bed uit hoef te trekken als ik moet gaan werken . Verder zit hij al 2 vaste dagen op het kinderdagverblijf en die is van 7:00 tot 19:00 open dus dat is wel aardig lang. Ik denk dat hij als het eenmaal zover is en als het doorgaat nog hij nog wel 1 dagje naar mijn moeder kan. Verder zag ik in de arbeidsvoorwaarden dat ze goeie kinderopvangregelingen hebben dus ik zal er even naar vragen tijdens mijn sollicitatiegesprek. Ja en savonds is mijn vriend gewoon thuis die kan dan oppassen alleen met de nachtdiensten moeten we dan even kijken hoe we dat regelen. Hoeveel dagen werken jullie daar nu momenteel? De opleiding die ik wil gaan doen is 4 jaar voor 36 uur in de week
Maar op zich zijn de nachtdiensten toch ook geen probleem als ie nu al bij je moeder slaapt? Breng je em's avonds en haal je em rond 4 uur weer op? Heb je lekker kunnen slapen. Ik werk 24 uur en dat vind ik zat met een kindje thuis. Vind het knap dat je nog aan de opleiding begint. Succes met je gesprek!
Ik werk nu 32 uur en ga straks 24 uur werken. Inderdaad wel pittig hoor, 36 uur werken én een opleiding én een kleine smurf rond hebben lopen!