Hoe vertel ik het mijn werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Meisje1982, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Misschien een heel onzinnige vraag maar ik heb geen idee hoe ik het nieuws moet brengen dat ik zwanger ben. Voor ons wat het iig ongepland en onverwacht. In Oktober ben ik begonnen met een nieuwe baan. ergens in de week ervoor moet ik zwanger zijn geworden. Ik heb een jaarcontract gekregen met uitzicht op vast. Ooit heb ik een keer gekscherend gezegd dat het voorlopig niet in de planning stond aangezien ik met nog 3 moeders op een afdeling werk. Ik ben bang dat het over gaat komen dat ik de boel voor de gek heb gehouden. Wat helemaaaaaal niet zo is. Wij wisten het ook niet en waren er eigenlijk nog niet mee bezig. Inmiddels ga ik woensdag al naar de 16e week, je ziet nog niks. Maar het leek me wel een keer tijd wat te gaan vertellen.....
    Alleen hoe ga ik dit doen? Wat wordt er van mij verwacht....

2. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Tja, ik denk niet dat het echt uitmaakt hoe je het verteld. Een beetje lullig is het toch wel! Maar dat wil denk ik zeker niet zeggen dat je werkgever het erg gaat vinden hoor! En langer wachten veranderd er niks aan! Echt binnenkort al je moed verzamelen en het zeggen. Als je het voor jezelf prettiger vind, kun je natuurlijk aangeven dat je het zelf een beetje lullig vind. Ik denk dat verrassend veel werkgevers gewoon positief reageren!

Zit zelf ook een beetje in hetzelfde schuitje. Ben per 1 september begonnen met een contract tot 1 april. En ben nu dus ook bijna 8 weken zwanger. Dus ik moest maar eerst die verlenging er doorheen krijgen voordat ik het vertel... Maar ja, ook wel heeeeel erg lullig om een week later te vertellen dat ik zwanger ben. Maar goed, ik hoop op het beste! Of ik nu vanaf juli met verlof ga, of november, of februari volgend jaar, dat maakt toch eigenlijk niet uit! En dat kan je verwachten als je een 33-jarige vrouw met 1 kind aanneemt...

Heel veel succes en laat weten hoe het gegaan is! En misschien komen er wel wat ervaringsdeskundigen hier hun verhaal doen om ons wat moed in te praten...

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Je kunt zeggen dat het jullie verrast heeft, en dat je dus zwanger bent... je kunt hem eerlijk vertellen dat het dus niet helemaal gepland was....maar weet je, pas op dat je je niet enorm gaat lopen verontschuldigen of zo! Het is zo eenmaal gelopen en als je er gewoon eerlijk over bent, tsja, dan lijkt me dat genoeg toch?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon eerlijk zijn. Je zult het toch moeten vertellen en hoe eerder je dat nu doet hoe meer tijd je werkgever heeft om je verlof straks te regelen.

5. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Over een uurtje heb ik een gesprek met mijn leidinggevende......heb wel klamme handen.

6. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    suc6!!

7. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Dank je, inmiddels nog een paar minuten...... Heb het er echt warm van. Ik d8 dat ik bedacht had hoe ik het ging vertellen maar de twijfel slaat enorm toe....hellup.

8. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Komt vast goed!
    Laat je het even weten daarna?

Heel veel succes!

9. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Pfff....hehe dat zit er op. Mijn leidinggevende is op de hoogte. Reageerde eigenlijk heel erg leuk. 2 van mijn team genoten weten het al. de laatste ga ik nu vertellen. Valt een last van mijn schouders dat mag enige naam hebben.1 collegaatje bleek het al door te hebben doordat ik vast last had van flauwtes en vergeetachtigheid....haha we zitten met zn tweetjes op een kantoor. Helemaal geen vervelende vragen gehad nog. Is weer meevaller.

10. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Gelukkig! Fijn dat het mee is gevallen! En nu: GENIETEN!!!!

11. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    lekker dat het is meegevallen nu lekker gaan genieten!!

Deel Deze Pagina