Tips gevraagd.. In eigen bed leren slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ryanne, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier een wanhopige mama...
    Voordat iemand vooroordelen heeft over de titel hier even ons verhaal.

Dochterlief heeft vanaf dat ze 5 weken oud was oorontsteking. Huisarts heeft ons steeds weggestuurd totdat we via een omweg toch bij een kinderkno arts terecht kwamen. Met 6 mnd eerste keer buisjes, met 1 jaar voor de tweede keer en met 2 jaar voor de derde keer incl. knippen amandelen.
    daarnaast is onze dochter vanaf begin af aan altijd ziek geweest. 2a3 weken ziek. 1 weekje (soms 2) weer goed)
    altijd veel spugen, hoge koorts, koortsstuipen etc. hiervoor is ze 2x opgenomen geweest wegens uitdroging en ondervoeding.na haar eerste ziekenhuisopname (ze was 1,5 jaar) is t alleen maar nog meer begrafwaarts gegaan. ze heeft trauma's overgehouden van t ziekenhuis (met 4 verpleegsters de sonde erin, elke dag een paar keer bloedprikken)
    vanaf thuiskomst was t vreselijk. ze wilde niet meer slapen, eten ging moeizaam en had alleen maar driftbuien. deze werden zo erg dat ze zichzelf vreselijk pijn deed. met de voetjes over elkaar wrijven tot bloedends toe net zolang dat we haar gingen halen.
    en geloof me we hebben echt alles geprobeerd!
    Voetjes hebben we ingepakt in verband en met tape en nog kreeg ze door de drift het los.
    ze gooide zich door haar ledikantje net zolang dat t in t midden van de kamer stond.

we waren dus altijd met gaar in de weer en door de oorontstekingen kon ze niet liggen slapen. van t begin af aan dus op dearm geslapen en slapend weggelegd. maar toen ze groter werd ging dat niet meer.

toen we uiteindelijk zeker wisten dat ze niets meer mankeerde zijn we begonnen met gaan eten en proberen te slapen.
    beide niet echt een succes.

we hebben alles geprbeerd om haar in haar bedje te laten slapen maar door de driftbuien (soms wel 20x per dag en nacht) waren we gewoon op. hele avonden zat een van ons naast haar bedje en als ze dan al eindelijk sliep werd ze wakker bij t naar buiten sluipen. niks durfden we meer te zeggen of te doen. we sliepen 2 a 3 uur per nacht. ze lag tussen ons in zodat we haar meteen konden pakken als ze driftig werd voordat ze zichzelf pijn deed. het kon toch niet zo zijn dat een 2jarig meisje ons de baas was?

ben toen naar een oplossing gaan zoeken.
    osteopaat, homeopaat, 'geesttenvanger', niets hielp evenals alle technieken van laten huilen tot erbij blijven zitten.

Uitendelijk was ik gewoon op en ben naar t CB geweest.
    ze nam ons gelukkig heel serieus en heeft op korte termijn een afspraak bij de kinderarts geregeld.

we zaten in een cirkel. niet slapen was niet eten was heeeeeeeeeeel lastig met veel boosheid.

We zijn bij de kinderarts geweest en die heeft ons melatonine gegeven. zo leerde ze slapen. doordat ze niet meer moe was leerde ze via de dietiste eten (eerst astronautenvoeding) en wij zijn bij een psycholoog geweest. zowel met haar als alleen.
    De arts op t CB zei.. je kunt t beter met zn 3en gezellig maken dan hoe t nu gaat en dat hebben we gedaan. Mupke zat er gezellig savnds bij en we merkten dat als wij rustiger en relaxter waren dat zij dat ook was. dit in combi met de melatonine zorgde ervoor dat ze steeds vroeger ging slapen.

Om te komen op t punt waar mijn vraag over ging:

inmiddels slaapt dochterlief om 19.00 in haar eigen kamer. dit tot ongeveer 23.00 en de rest van de nacht SLAAPT :D ze bij ons (we zijn al lang blij!!)
    Maar nu willen we toch wel langzaam dat ze leert om de hele nacht in haar eigen bedje te slapen.

we hebben al geprobeerd dat een van ons op een matras bij haar sliep maar dan ligt ze er tegen de morgen gewoon naast.
    Cadeautjes beloven hielp ook niet.

Iemand de gouden tip om ons mupke de hele nacht in haar bed te krijgen??

2. Niemand?

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    haar bedje van haar eigen slaapkamer bij jullie op de kamer, zodat ze eerst leert in haar eigen bedje te slapen.

4. zou ik kunnen proberen. hebben wel met een campingbedje gedaan maar geen succes

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja maar een camping bedje is toch net weer anders dan haar eigen bedje uit haar eigen kamer.. slaapt ze op haar eigen kamer in een groot bed?
    hoe ziet haar kamer eruit?

6. heeft een meegroeibed van de ikea.
    verder staat er een kledingkast, zilvergespoten houten bankje en een hobbelvlinder.
    een rek met boeken en verder niets

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    vind F haar eigen kamer leuk? ze is nu wel op een leeftijd dat ze dat kan aangeven als je het vraagt toch? wat zegt ze als je vraagt waarom ze niet op haar eigen kamer wil slapen? is ze ergens bang voor?

8. ze vind haar kamer leuk en speelt er ook regelmatig.
    vraagt ook om te gaan slapen en kruipt in bed, verhaaltje lezen en dan begint de paniek.
    we hebben afgesproken dat als ze eerst in haar eigen bedje zou slapen dat ze dan naar papa en mama mag als ze wakker is.
    dit gaat nu al een tijdje goed maar wil nu graag een stapje verder.

als ik vraag wat er aan de hand is zegt ze alleen maar ik wil naar mama. als ze savonds wakker wordt is t paniek en huilen.

ze is zich er wel bewust van want we hadden haar gister een kadootje beloofd als ze vanochtend in haar eigen bed wakker zou worden. vanochtend zei ze heel bedroefd dat t niet gelukt was maar dat ze vanavond weer ging proberen

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke dus ze snapt wel wat de bedoeling is. als ze bij jullie in bed in slaap valt in overdragen naar haar eigen bed geen optie? als ze dan wakker word in haar eigen bed in de ochtend en dan alsnog een kadootje krijgt.. soort van opbouwende zekerheid geven dat ze het wel kan?

misschien een poppenbedje op haar slaapkamer zetten, zij brengt haar pop naar bed, leest een verhaaltje voor.. en jij brengt F naar bed en leest een verhaaltje voor.. soort van senario na gaan spelen.. (dus niet echt gaan slapen maar puur spelen) popje gaat huilen en wil bij f in bed.. en f moet de pop weer in haar eigen bedje leggen.. spelenderwijs leren/snappen kinderen meer dan de uitleg zelf.

misschien C erbij betrekken, C wil ook een keer een nachtje bij papa en mama ''logeren'' en dat pas allemaal niet in een bed.. (hoef je dan natuurlijk niet echt te doen)

misschien een foto van jou bij F op t nachtkastje zetten, dat als ze haar ogen open doet, ze wel eerst jou gezicht ziet?

10. poppenbedje staat ernaast en pop gaat altijd mee naar bed. alleen t 'rare' is dat ze wel moppert op de pop dat ze niet in haar eigen bedje wil blijven.

dat overdragen zou ik wel kunnen proberen, nou ja R dan ;)
    al betwijfel ik of t werkt want bij ons in bed wordt ze ook een paar keer wakker maar als ze dan merkt dat we er zijn slaapt ze snel weer in.

hihi een foto van mij... zal ik eens over nadenken haha

meis tnx voor je adviezen en t meedenken!!

Nu voor jou duimen aan je banner te zien :D

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hoop dat het snel lukt om F in haar eigen bed te laten slapen, misschien samen met F een nachtlampje uit zoeken o.i.d..

ja hoop ook echt dat t nu een keertje lukt allemaal... ei is nog niet in zicht.. dus moet nog ff geduld hebben

12. nachtlampje heeft ze.
    hebben al zoveel geprobeerd.
    licht aan, licht uit
    gordijnen open/dicht
    muziek aan/uit
    pyama/slaapzak
    smorgens in bad/savonds in bad
    berg knuffels

enfin.

ow hoop dat je ei dan snel komt! lig je wel 'op schema'?
    duimen draaien voor jullie meis!!

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    oke dus t heeft niks met licht/donker te maken..

laatste menstruatie was netjes 28 dagen maar dat was na de hsg.. zit nu op dag 14 dus zou vandaag posi testje moeten hebben, maar heb er een hard hoofd in.. gelukkig mag ik meteen aan de bel trekken als mijn cyclus nu weer zo lang word.

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik denk dat je dochter heel erg jullie veiligheid nodig heeft. Wij hebben hetzelfde met ons zoontje. Ook medische achtergrond en nog steeds veel zh bezoeken en onderzoeken.
    Zijn bed staat naast onze. Hij wilde daar eerst ook niet in. We hebben er een beloningssysteem aan gekoppeld. Dat werkte goed om hem weer in zijn bed te laten slapen. Alleen slapen wil nog niet lukken. Hij raakt in paniek als we er niet zijn. Komen er zelf ook niet achter waar hij bang voor is.
    We hebben nu, via ons kdv, een nummer gekregen van een man die paranormaal begaafd is en kindjes helpt. We hopen dat hij ons kan helpen met hoe ons kind zich ook veilig kan voelen als wij niet naast hem liggen. We moeten nog een afspraak met hem maken, dus kan nog niet vertellen wat hij precies doet etc. Zodra ik dat wel weet wil ik het je wel vertellen en eventueel het nummer geven. ( is in limburg)

15. @antje wat 'fijn' dat er meerdere mensen dit hebben zeg.

we zijn bij een homeopatische arts geweest en hebben bachbloesemdruppels gehad. zoals de arts al vertelde ging t eerst slechter maar daarna leek verbetering.
    ook is er een geestenvanger geweest die ons huis heeft gereinigd met wierrook.

Ik ben veel te nuchter voor dit soort dingen normaal gesproken maar in wanhoop probeer je alles. en ik moet eerlijk zeggen dat t geholpen heeft. F wilde nooit haar kamer binne, was paniek en huilen en de dag dat ie geweest was ging ze in bed liggen en sliep.

ben nog nooit zo verbaasd geweest als dat moment

16. maar ben wel geïnteresseerd in jullie afloop. wanneer ga je?
    waar uit Limburg kom je? Hier uit t zuiden

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn man heeft hem vandaag gebeld en hij heeft zijn mailadres gegeven, zodat we een afspraak kunnen maken. Ik laat je de afloop zeker weten.
    Ook het zuiden.

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou wanneer ze weer vraagt bij jullie te mogen naast haar bedje gaan zitten. Zodat ze jullie niet kan zien, maar wel voelt dmv hand op haar ofzo dat je er bent.
    Als ze slaapt kun je weggaan. Peuters slapen dieper merkte ik zelf dan dreumesen, dus ws zal ze dat niet merken.

19. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkt een stickerkaart die je eerst overdag samen maakt misschien niet? Dat wekt hier namelijk wel ( redelijk) eerst samen lekker knutselen, leuke stickers bij de zeeman halen en dan met de verschillende dagen erop enzo? Wie weet is dat wat?

20. @tulip dat doen we nu al, naast haar zitten en hand vast houden. Maar ze komt zo vaak snachts dat ik dan daar kan blijven zitten. (heb ik geprobeerd nl ;))

@mupet t lastige is dat ze overdag zich echt voorneemt in haar bedje te slapen en ze gaat er ook echt voor maar als ze s'avonds wakker wordt is er paniek.

Vannacht t bedje bij ons op de kamer gezet. ze werd om half 2 en half 3 wakker maar sliep meteen in. om kwart voor 7 was ze wakker.
    ben helemaal blij dus :D
    Nu maar hopen dat t niet eenmalig was haha

Deel Deze Pagina