hoe consequent zijn jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik ben consequent in de uitvoering van ons dagritme (met name bij mijn jongste) en ik ben consequent in het uitvoeren van een consequentie.
    Maar ik ben minder consequent nee is nee. Het is niet zo dat altijd maar hun zin krijgen maar ik vind het wel leuk om gelukjes te geven. Bijvoorbeeld als ze vragen mag ik chips en ik zeg nee dan kan ik toch naar de kast lopen om een bakje chips te geven en erbij te zeggen "GELUKJE"!!! Heerlijk om die koppies te zien.

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    pfoe he.. ook heeeeeel consequent. We zitten even in een fase waarop het echt niet anders kan. En ik heb dan ook de illusie dat wanneer ik hem nu consequent genoeg "aanpak" hij dit dan ook voor later weet.

Nou moet ik zeggen dat ik hier vooral op let bij de basis normen en waarden. Niet slaan, schoppen, knijpen, gooien zeg maar..

Dan is de consequenties dat hij twee keer een waarschuwing krijgt en daarna even in de gang gaat.. Niet leuk. Maar hij begint nu in de gaten te krijgen dat ik er geen grapje over maak.. Maar het echt meen..

Andere dingen los ik op zoals hierboven beschreven hem af te leiden en of uit te leggen waarom iets niet kan of mag. Wat ik altijd eigenlijk wel doe..

Ben bang dat je er op deze leeftijd niet onderuit komt dat je het op deze manier moet aanpakken.

3. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Waar is de VIND IK LEUK knop :)

Deel Deze Pagina