Voila, naar aanleiding van een andere topic: Zoals het onderwerp al zegt: Hoe juist moet forumtaal zijn, is breezertaal/msn-taal absoluut onaanvaardbaar of moeten we in zekere mate tolerant zijn?
Ah oké, ik wou gewoon de discussie uit een ander topic halen (omdat die daar helemaal niet thuishoorde) en ze naar hier verplaatsen zodat ze daar zou stilvallen. Misschien inderdaad niet zo slim. Ik laat het even aan de moderators over om hier over te beslissen, jullie mogen deze dan gerust dichtgooien als dat verstandiger lijkt! Ik hoop in ieder geval dat de discussie in de andere topic stilvalt.
Tja de één vind van wel en de ander maakt t niks uit.. Persoonlijk vind ik t niet lekker lezen als er geen komma's en/of punten tussen staan. En bij sommige mensen hier vraag ik me af of ze Nederlands op school hebben gehad. Maar.. mocht t je irriteren, moet je gewoon níet op dat topic reageren, heel simpel!
Ik had eigenlijk zonder na te denken mijn topic onder zwangerschap gezet wat het taalgebruik en dergelijke betreft viel me ook net in dat ik hem beter hier had neer kunnen zetten maar ik zag er daar nog geen anders had ik het hier even gezegd misschien wel een kijkje waard Groetjes
Ik vind het zelf ook niet lekker lezen als ik een tekst lees met alleen maar msn taal of geen punten, komma's noem maar op. Toch zal me dat er niet van weerhouden antwoord te geven en ik neem diegene er zeker niet minder serieus om. Ja, of het moet echt 'nergens' over gaan maar daarom kon je hier niet denk ik En idd, als je je er wel aan ergert dan reageer je toch niet?
@ speeters: vind het een goed idee om een nieuw topic te openen , want het hoorde niet thuis bij het topic van Jenna.. @ patroeschka : goede oplossing, als 't je irriteert hoe mensen typen, gewoon niet reageren !
maar volgesmij was er in het bericht van de desbetreffende persoon niet echt sprake van msntaal of het is me niet opgevallen maar waarom zou je iemand daarom minder serieus nemen? vind ik maar raar. iemand kan overstuur zijn en je probeert mekaar toch zo goed mogelijk te helpen !
Helemaal met je eens Maja! Daarbij, een beleefde vraag om wat duidelijker te typen en AN te gebruiken is toch de eerste stap? Ik vind dat er soms heel erg grof en beledigend gereageerd wordt zonder eerst de kans te geven om op een vriendelijke manier het taalgebruik wat aan te passen. Veel jongeren zijn helemaal niet meer gewoon dat ook op het internet AN welkom is.
Precies. Kom je hier krijg je te horen dat je naief bent en 'normaal' moet typen om serieus genomen te worden. Lekker is dat als je in paniek bent omdat je bang bent dat je zwanger bent. Heb je wat aan Ze heeft nog steeds niks van zich laten horen trouwens, maar dat zou ik denk ik ook niet meer doen.
Hier zijn recent (zoals anderen ook al zeiden) al uitgebreide topics over geweest. Telkens weer eindigde zo'n topic in een eindeloze discussie waardoor er vervolgens een slotje op kwam. Zie o.a.: http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... asc-0.html Jullie kunnen wel raden dat ook hier de discussie niet zal uitblijven. Dus jullie voelen hem aankomen.............................................................................ik gooi er een slot op. Kwebbel