Altijd huilen bij inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Overdag kan ik mijn zoontje niet meer in zijn bedje leggen want dan wordt het standaard na 15 min gillen. In de box gaat het beter. In de avond baker ik hem in (pacco) maar dan moet hij altijd even klagen/huilen. Hij gaat dus nooit slapen zonder te huilen. Overdag inbakeren heeft geen zin want dan krijst hij alles bij elkaar. Woensdag krijgt hij tweede vac en ben echt bang voor de nacht als hij zonder pacco moet slapen.

    Horen kindjes op een gegeven moment niet eens gewoon zonder gehuil te gaan slapen
     
  2. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Mijn zoontje deed het in het begin ook heel erg. Ik heb toen dezelfde vraag op het forum gesteld ;) Inmiddels is het over. Ik weet niet precies hoe lang, maar ik gok sinds 1 a 1,5 maand? En waarom het is overgegaan weet ik niet precies... Hij krijgt wel sinds een aantal weken pepti, maar of het daaraan ligt vind ik moeilijk te zeggen.

    Er is in ieder geval hoop ;)
     
  3. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje huilt/jammert als hij overdag gaat slapen altijd even,dan weet ik dat ie wil slapen als ie daar mee begint. 's avonds eigenlijk nooit meer,dat was met een maand of 6 over.
     
  4. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Als je je er goed bij voelt, en hij zijn hoofdje goed kan optillen, kijk dan eens wat hij doet als je 'm overdag op z'n buik te slapen legt. Dan kan hij ook niet spartelen met z'n armpjes en beentjes, net als met de pacco doek het geval is.

    Let je ook goed op zijn signalen van moeheid?
     
  5. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Hier moet Mik ook altijd huilen voordat hij in slaap valt. Soms echt 2 min voluit krijsen en dan word het jammeren. Hij slaapt eigenlijk altijd wel binnen 15 min.Moet hem echt bij de 1ste gaap in bed leggen. doe ik dat niet dan duurt het helemaal lang vooradat hij inslaapt.

    Hoorde van mijn moeder dat ik ook altijd moest huilen zodra ik in bed gelegd werd.;)
     
  6. vinisa

    vinisa Fanatiek lid

    8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Toen mijn dochter eenmaal alleen kon inslapen (uberhaupt kon slapen) was dat ook met jammeren en soms huilen. Vaak sliep ze binnen 10 minuten.

    En nu sinds enkele maanden slaapt ze 9 van de 10 keer zonder jammeren/huilen in. En vaak is het dan korter dan 5 minuten.

    Gewoon afwachten dus. Ik begrijp uit jouw post dat ie niet lang jammer/huilt. Liever heb je dat jouw kindje zonder jammeren/huilen in slaapt valt, maar ik zou me hier niet rot onder voelen.
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    gapen, was hier ene LAAT slaapsignaal...en was het ook huilen...
    hier waren slaapsignalen druk worden, jengelen, dingen in mondje stoppen (speentje zoeken)...rode wnagetjes/bleek worden

    en ik stopte em altijd strak in, armen onder de dekens, en legde dan mijn handen op de dekens, zodat ie eventjes lekker strak lag (zelfde werkign als inbakeren)...en dna blee fik gewoon even bij em...sliep ie sneller in..
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Herkenbaar. Ik heb dat ook gehad rond 9/10 weken ofzo. Ik heb de babyslaapgids van Leer je baby doorslapen en los het slaapprobleem op | BabySlaapGids geprobeerd in mindere mate (max 5 a 10 min laten huilen en elke keer er naar toe voor een aai over de bol). Nu gaat hij meestal zelf slapen zonder problemen. Soms issi nog iets te wakker en klets nog een poos en heel soms is het toch even jengelen. Bij echt huilen, ben ik vaak te laat geweest met in bed stoppen. Dan blijf ik even bij hem met mijn hand op zijn hoofd en dan slaapt hij zo in.
    Pb me maar bij interesse.

    En zoals bammetjebam zei: op de buik zou ik ook proberen. Sommige kindjes slapen dan echt beter en hebben dan ook geen inbakeren nodig! :)
    Mijn zoontje kan ook niet slapen op de rug. Slaapt dan ook bijna nooit in de wandelwagen of maxi cosi...
    Op de buik vind hij heerlijk! (al vanaf 2 weken oud).

    En over slaapsignalen: ik kon dat ook moeilijk zien. Ik heb hem op een gegeven moment elke keer na 1 a 1,5 uur in bed gelegd. Want dat is voor deze leeftijd de maximale wakkere tijd. (zie inbakeren.nl - home voor meer weetjes).
    En dat werkte goed hier!
    Nu zie en merk ik het beter. Hij wordt jengelig , gaat duim zuigen (doet ie anders ook veel), wordt rustig en gaat gapen.
     
  9. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Zijn slaapsignalen zie ik wel altijd goed. Hij kan vaak ook eerst paar minuten gaan kletsen en dan overgaan tot huilen. Zal op buik eebs proberen al vind ik het wel eng. Vandaag na de fles van 4 uur weer in bed gedaan (ingebakerd) en paar keer speen in gedaan maar het probleem is hier vaak dat hij dan in zo'n diepe slaap komt dat voor hem de nacht al begint. Maarja hij moet toch echt nog een fles. Resultaat net dus een oververmoeide boze zoon. Hij ging weer zo verdrietig zijn bedje in. Hij heeft trouwens nooit een avond fles gehad. Negen uur op zijn laatst
     

Deel Deze Pagina