Mijn zoontje is ziek sinds zaterdag. Afgelopen maandag bij de huisarts geweest buikgriep (en eerste tandje op komst). Hij begon met spuitluiers zaterdag ik dacht oké komt van tandje. Later op de dag begon die alles er uit te spugen. Naja dit werd steeds erger en afgelopen maandag naar huisarts geweest. Zondag ben ik zelf ook niet lekker geworden en kreeg koorts. Ook ik ben gaan spugen en diarree. Maandag heb ik dus vrij genomen en dinsdag ben ik altijd vrij. Ik voel me alweer stukke beter gelukkig. Kleine man is ook weer vrolijk maar spuugt nog veel (geef al kleinere flessen) en drinkt ook minimaal. (Normaal hongerlapje) en slaapt wel veel. Maar goed hij is dus wel aan de beterder hand. Nu is het zo dat ik werk bij mijn stiefvader. Hij is wel makkelijk in dit soort dingen en ik ben nu dus thuis. Zat zelf enorm te twijfelen wat moet ik doen vandaag. Besloten toch nog een dag thuis te blijven aangezien zoontje nog niet fit is. Ik werk normaal een halve dag. Maar jeetje wat voel ik me schuldig. Ik vind het gewoon zo lullig. Wat ik hiermee wil geen probleem ff mijn verhaal kwijt denk ik
Oh en heb niemand anders voor mijn zoontje. Oma werkt zelf. En schoonzussen ook. Vriend kan geen vrij nemen helaas. En inprincipe hoeft dat ook niet want ik kan makkelijk vrij krijgen alleen voel me dan altijd zo lullig.
Eigenlijk had je maandag geen vrij moeten nemen maar je ziek moeten melden want je was namelijk ziek. Kan je niet vanuit huis wat werk doen als je je zo schuldig voelt? En waar gaat je zoontje anders heen als jij aan het werk bent? Kdv, gastouder?
Je had je inderdaad ziek moeten melden afgelopen maandag. Ziek is ziek. Ik zou niet zo streng zijn voor jezelf.
Niet schuldig voelen, maar inderdaad je had je ziek moeten melden maandag. Wat betreft de vraag over kdv/gastouder. (Ik weet niet wat de intentie is bij de vraag maar wil toch even wat zeggen) Ik ben zelf gastouder en zieke kindjes mogen hier in 80% van de gevallen gewoon komen (waterpokken,koorts,verkouden,normale griep etc) Maar zodra er buikgriep om de hoek komt kijken dan pas ik ervoor. Dat virus wil ik echt niet in huis hebben. Kost me mn inkomen. Ziek kindje in huis --> Eerste eigen kind ziek -->2e eigen kind ziek -->zelf ziek --> andere gastkindjes ziek. En een goede buikgriep zoals die die nu heerst duurt p.p zeker een dag of 8-9. Nee dat komt er hier niet in.. En zoals begin deze maand toen mijn eigen kinderen ruim een week lang buikgriep hadden heb ik ook alle kindjes af gezegd. Het is zo rot en heftig, zeker bij de hele kleintjes en zooooo vreselijk besmettelijk. Beterschap TS.
ik heb me afgelopen maandag ook ziek gemeld alleen hij weet wel dat ik beter ben zeg maar. Ben nu echt puur thuis voor mijn kleine man ik dacht vanochtend nou gaat wel weer met hem maar valt toch beetje tegen arm kind. De reden dat ik mijn schuldig voel is omdat mijn collega's heel erg vaak ziek zijn echt vaak. Ik werk op een autobedrijf en wij zijn inclusief stiefvader met z'n vijfen. Alleen die jongens zijn dus vaak ziek. Daardoor probeerde mijn vader hun met een bonus soort van te stimuleren einde jaar als hun niet ziek waren. Ik kan je vertellen dat niemand het het hele bedrag heb gekregen. Ik zelf doe hier niet aan mee maar ik wordt vaak zat beetje verwend (oké klinkt beetje raar ). Ik voel me altijd lullig als ik thuis ben haha. Zal ook wel aan mij liggen hoor. Ik kan ook niet thuis werken (ja kan de hele administratie mee nemen naar huis maar voor die paar dagen dat het blijft liggen is dat niet handig ). Wel gedaan in mijn verlof zodat ik omdat het zo warm was thuis kon werken en zo heb ik alles netjes bijgehouden voor ik aan het werk weer ging. In iedergeval heb ik "geluk" dat mijn stiefmoeder net belden (ze past altijd op vrijdag op ) dat ze morgen vrij is omdat ze dubbel ingeroosterd stond. Morgen komt ze dus hier heen zodat wij kunnen werken en vrijdag past ze sowieso altijd al op.. Fijn Stiefvader vanochtend gesproken en vind het ook echt geen probleem maar is meer mijn eigen gevoel maar een ziek kind naar het kdv brengen doe ik gewoon niet. Teminste niet met buikgriep.
Snap dat je liever was gaan werken maar soms kan dat gewoon niet. Nu voel je je schuldig tegenover je werkgever. Maar ik zou me pas schuldig voelen tegenover mijn kindje als ze ziek was en ik kon voor dr zorgen en ik was toch gaan werken. Je werkgever heeft toch gezegd dat je je niet schuldig moet voelen, komt goed meis! Je werk draait toch wel door al ben je er een dagje niet.