zaterdag vruchtje verloren, morgen curreteren

Discussie in 'Miskraam' gestart door 1ebaby, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ebaby

1ebaby Lid

6 dec 2008
    27
    0
    0
    telefoniste
    heesch
    hoi,
    zaterdag ben ik het vruchtje verloren geen buikpijn niets, ook niet veel bloed verloren,
    zondag avond en maandag middag/avond flinke krampen en bloedverlies vandaag bij de gynocoloog geweest en moet morgen met spoed gecureteerd worden omdat er nog resten zitten waarschijnlijk bij mij gaat dus alles anders 8,2 wkn vruchtje verloren en dus geen buikpijn alles komt erna pas.
    vind het eng dat ik een mondkapje krijg om in slaap te gaan heeft iemand hier ervaring mee... vind het zo eng!
    kus

2. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Ik heb gelukkig zelf geen ervaring met curreteren, maar wil je wel even heel erg veel sterkte wensen!

3. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik ben op 7 oktober gecuretteerd.
    Zag er enorm tegenop!
    Het idee dat ik onder narcose zou gaan..
    Plus het hele emotionele erom heen!
    (op de echo bleek dat het hartje niet meer klopte, had zelf geen idee dat het mis was)

Maar het viel me mee!
    Gelukkig werd ik 's ochtends als een van de eersten geholpen.
    Verpleging hartstikke aardig, stelden me echt gerust.
    Voor de operatie kreeg ik al toeters en bellen..
    Bloeddrukmeter, plakkertjes op de borst, infuus.
    En dan op het laatst het mondkapje. Maar dat is echt niet eng, hoor!
    Mijn gynaecologe wenste me weltrusten en weg was ik..

Echt meid, ik snap je zenuwen..
    Maar het viel mij reuze mee!
    Viel een last van mn schouders!

4. Germpie85

En sterkte!

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyy meid

wat erg voor je...
    veel sterkte alvast

maar maak je niet te druk, ik ben al 2x gecurreteerd het valt allemaal mee.
    heb geen ervaring met een mondkapje, kreeg t gewoon ingespoten,.
    maar echt maak je niet druk hoor komt allemaal goed!

veel sterkte

liefsss

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Oh gelukkig! Ik moet misschien ook nog gecuretteerd worden. Donderdag weet ik het zeker.
    Ik hoorde ook van mijn schoonzus dat het haar mee gevallen was, maar toch ben ik zenuwachtig. Het is en blijft het idee van de narcose natuurlijk.
    Hoor dat je snel weer bij bent en het dan heel erg koud hebt.

1e baby: Veel succes!

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid!

8. Pebbles22

Pebbles22 Actief lid

2 jan 2009
    130
    0
    0
    Brabant
    Over een half uurtje ga ik zelf ook op weg voor mijn curettage :(

Omdat ik astma heb en vorige keer lang klachten had na de laatste narcose (ter info: vanwege botbreuken al 4 eerdere operaties gehad, waarvan de langste 6-7 uur geduurd heeft) was mijn astmamedicatie aangepast. Was gisteren dus erg trillerig en kreeg hartkloppingen (bijwerking) Longarts gebeld en ander advies gevraagd. Ben nog nooit zenuwachtig geweest voor een operatie, maar door alles wat er gebeurd is de laatste tijd (ma en nu de bijwerkingen van astmamedicijnen) heb ik zelf niet alle vetrouwen in mijn eigen lijf :(

@annie1979. De narcose die je nu krijgt is ontzettend licht (roesje) Duurt hooguit een kwartiertje. Meestal wordt je gewoon wakker zonder klachten, behalve dat je wat suffig kunt zijn. Mocht je het toch koud krijgen, dan laat je je lekker toedekken met een extra deken of een molton ;) Er wordt op de uitslaapkamer goed voor je gezorgd en als je zegt waar je behoefte aan hebt proberen ze dat te regelen.

@1ebaby. Helaas zeg ik je berichtje te laat. Anders had ik je kunnen adviseren dat je vooraf met de anesthesist over je angst te praten. Je kunt namelijk ook een infuus krijgen met de narcosemiddelen. Maar ook het kapje is dus niet eng (mijn ervaring) Rustig blijven ademen, dan kom je met tellen niet eens tot de 5. Ik hoop dat alles je erg mee zal vallen!

Meiden veel succes allemaal!

9. patty4life

patty4life Actief lid

25 dec 2008
    145
    0
    0
    Hallo.

Helaas te laat want je bent al onderweg! Ik heb 24-12 een curretage gehad en is mij heel erg meegevallen. Ook het bloedverlies na die tijd.

De 1e miskraam kwam vanzelf op gang en daar heb ik erg veel pijn van gehad.

Ik wens je heel veel sterkte! Ik ben nu 2 weken verder en heb heel veel last van huilbuien etc. Geef jezelf de tijd om het een plaatsje te geven...ook al weet ik zelf na 2 keer nog niet goed hoe je dat moet doen!

10. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meis,

Hoe is het gegaan? Ik hoop dat je snel opknapt!

Ik heb je een hyves berichtje gestuurd

Liefs Nikkie

11. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Sterkte!

12. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Heel veel sterkte meid......

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 5 dagen geleden gecurreteerd. Viel ontzettend mee in vergelijking tot de voorafgaande miskraam, die wel erg veel pijn deed. Ook dat het tegenwoordig onder narcose gebeurd maakt een wereld van verschil.
    De behandeling heeft bij mij maar 5 min geduurd, het kapje was alleen voor zuurstof en het slaapmiddel kwam via het infuus. Ik kreeg ook een warme deken. De verplegers waren enorm aardig en toen ik weer wakker werd was ik alleen wat suf.
    Sterkte meis!

14. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik had niet goed naar de datum gekeken. Sorry! Je bent inmiddels al geweest. Hoe is het gegaan? Voel je je OK ondanks natuurlijk de emotionele gevolgen van zo'n verlies?

15. Germpie85

Hoe is het gegaan?

Deel Deze Pagina