Wij hebben gisteren te horen gekregen dan het hartje van ons kindje niet meer klopt. Ik was gisteren 8.5 w, maar het kindje had een groei van 6.2 w. De groei is toen niet gestopt aangezien het vorige week op 5,5 w geschat is, en het hartje toen nog klopte, het heeft dus waarschijnlijk tot gisteren/eergisteren nog geleefd met groeiachterstand. Nu kon ik vandaag al gecurreteerd worden, maar dat wil ik zelf liever niet. Ik wil het liefst de miskraam afwachten in ieder geval tot 2 juli (dan heb ik een nieuwe afspraak bij de gyn) Hij gaf aan dat het wel 4 weken of langer kon duren, dus ik wacht in elk geval de komende weken even af. Mijn vraag is: hoe lang duurde het bij jullie voordat de mk spontaan (dus ook zonder cytotec) op gang kwam?
Allereerst heel veel sterkte! Bij mij begon het met licht bloedverlies echt heel licht, dat duurde 2 a 3 dagen, daarna was het weer rustig, soms een veegje bloed en een week later kwam het echt op gang..
He bah, veel sterkte mamabri Mijn miskraam kwam pas op gang met de 10 weken terwijl het kindje gestopt was met groeien met 5 weken, hier kwamen we achter met de 7 weken echo. Ik zou beginnen met cytotec maar 2 dagen daarvoor kwam het dus spontaan.
Heel veel sterkte!! Ik kwam erachter bij 10+4 maar de hartjes waren waarschijnlijk 2 weken daarvoor al gestopt. Ik heb dan nog wel 19 dagen gewacht maar dan toch maar cytotec genomen omdat ik nog niet eens enig bloedverlies had. Het was dan ook eigenlijk zo gebeurt, ik had niet eens door dat ik de MK al had gehad. Het kan dus best duren tot het op gang Komt maar geeft je wel de mogelijkheid om goed te verwerken ( ik had in die tijd ook nog 2 echos en dan weet je' t wel zeker en ben je er op een gegeven moment Klaar mee). Volgens mij is je lichaam er sneller weer in zijn eigen ritme dan met curettage. Ik. Was gewoon 30 dagen na MK weer ongesteld en dus nu ook meteen weer zwanger. Ooit 16 jaar geleden had ik een abortus, dus met curettage, en dat Wilde ik echt niet meer meemaken. Maar ja volgens mij doen ze dat inmiddels ook anders, bv met gehele verdoving, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen vrees ik. Ik had de cytotec pillen de hele tijd al in huis, en op een gegeven moment besloot ik ze gewoon in te brengen. Misschien een idee voor jou? Het kan zijn dat je op een dag gewoon Klaar mee bent.
De reden dat ik nu eigenlijk niet gecurreteerd wil worden, is dat ik 10 mnd geleden een late mk heb gehad en dmv cytotec bevallen ben. Maar omdat ik zo ontzettend veel bloed verloor ben ik de volgende ochtend (ik lag dus al in het zh) met spoed gecurreteerd. Ik zou binnen 15 min op zaal terug zijn, maar heb ruim een uur op de operatiekamer gelegen vanwege het vele bloedverlies..... Vandaar dat ik hoop dat mijn lichaam het zelf gaat doen deze keer en ben ik dus niet zo happig op cytotec/curretage. Al moet ik zeggen dat de curretage me op zichzelf wel meeviel, het is wel de minst gezonde manier voor je lichaam, vandaar dat ik wil wachten wat/en of er wat gaat gebeuren.
Hoi mamabri, Ik heb 3 keer een miskraam gehad en 1 vroeggeboorte. Ik vind het heel verschillend. mijn 1e miskraam kwam na een week vanzelf. bij 2e miskraam heb ik 7 weken gewacht, daarna cytotec gekregen dat deed niets daarna alsnog curretage. bij 3e miskraam kreeg ik meteen een curretage ivm zwangerschapsvergiftiging. Bij de bevalling van Aron dmv cytotec. Weinig pijn en bloedverlies gehad. Ook geen curretage. Heel veel sterkte toegewenst. Mijn ervaring is : even afwachten, voelt voor mij het beste. Groetjes mamsvan6
mams van 6, daarom wil ik ook even afwachten, ik heb ook meerder mk gehad, bij de eerste was ik ook 7/8 weken, maar heb ik geen bloed verloren, alleen maar slijm, daana 2x een vmk, dat was meer een hevige menstruatie. Met L* ging het totaal anders zoals je kon lezen en bij dit kindje weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten.... volgens de gyn zoiets als een dubbele menstruatie, en een beetje pijn.....nou dan kan ik mijn lol nog op, aangezien ik al heel extreme menstruaties heb.....
De keren dat ik spontaan begon te bloeden, duurde het 1 tot 2 dagen voor het kwam. Maar toen verloor ik al bloed waarvan 1x het hartje nog gewoon klopte. En de keren dat ik het bij de echo hoorde dat het niet meer goed was, heb ik de 1e keer zelfs 3 weken gewacht en kwam het nog niet vanzelf. Heb bij mijn 2 MA's dan ook cytotec moeten gebruiken, omdat ik dan ook wel van de 'kwaaltjes' af wilde. Het kan best lang duren dus is mijn ervaring, hoe lang het uiteindelijk zou hebben geduurd weet ik niet. Heel veel sterkte!
Hoi Mamabri, 19 mei ( echo 8 weken) kwamen wij erachter dat ik een lege vruchtzak draag. Een week later cytotec geprobeerd helaas zonder resultaat. Bij de controle werd de vruchtzak nog gezien. 19 juni staat de curratage geland, tot op heden geen bloedverlies, terwijl ik nu '11 weken' zwanger ben...kortom het kan erg lang duren. .
pffff dat kan lang duren (wist ik wel, maar toch...) Ik heb wel sinds gisteravond steeds krampjes, geen bloed, maar wel wat menstruatieachtige pijntjes. Een rare vraag aan de dames die zo lang hebben gewacht. Hebben jullie daar achteraf een prettiger gevoel bij, of hadden jullie achteraf gezien misschien toch eerder willen laten curreteren/cytotec gebruikt? Want aan de ene kant wil ik wachten, maar aan de andere kant ben je er wel sneller mee klaar.....
Heel verschillend, m'n eerste miskraam (8weken) kwam na paar dagen bloed verlies opeens het vruchtje eruit, bij m'n tweede miskraam(ma) met 12 weken.. Was het hartje gestopt met kloppen vlak na de eerste goede echo (8weken) en de miskraam zelf kwam pas met 14 weken opgang.. Derde miskraam was eigenlijk zodra ik het bloedverlies had (6weken) ook meteen alles eruit.. Maar met die van 12 weken .. Had ik al wel besloten om een curettage te ondergang.. Het duurde zo lang.. Het was echt killing.. Maar dag voor curettage kwam er toch schot in maar helaas kwam niet alles er goed uit dus heb ik alsnog een curettage moeten ondergaan wat mij 100% mee viel! Sterkte iig dat wel.. Het is niet niks!
En nog even een stomme vraag misschien: Ik heb nu wel steeds menstruatiepijn, sinds gisteren, zoals je dat ook in het begin van de zwangerschap hebt, zeg maar, maar nog geen bloedverlies. Kan een mk met krampjes beginnen zonder bloed??? Ik voel me nl ongesteld, maar ben het niet
Ja de vorige keer had ik eerst ook een rugpijn alsof ik ongesteld was en het bloedverlies kwam pas een aantal uur later. Het vruchtje kwam toen die nacht eruit. Hopelijk gaat het bij jou ook zo snel! Op je andere vraag. Zo lang wachten (3 weken) zoals ik een jaar geleden heb gedaan, zou ik niet meer doen. Ik zou nu eerder al cytotec of een currettage willen. Daarom heb ik in december ook maar een week gewacht.
Hetzelfde hier: ik zou nu de cytotec ook eerder inbrengen en niet bijna 3 weken wachten. Ik was gewoon een beetje bang denk ik, mar omdat het zo meeviel had ik het echt gewoon ook eerder kunnen doen. Een week de tijd nemen zou ik dan nog wel, om aan het afscheid te wennen. Maar ik hoop natuurlijk dat ik het niet meer mee hoed te maken!!
Ik heb 3 weken geleden een MA gehad bij de 9 weken echo. Ik wilde liever geen medicijnen en heb 2,5 week moeten wachten voor dat ik bloed verloor. Het begon toen bij mij ook met krampen en na een paar uur begon ik heftig te bloeden en 4 uur later was ik zo goed als alles kwijt. Ik heb na 2 weken wachten wel gedacht: als het over een paar dagen nog niet is begonnen dan wil ik in ieder geval de medicijnen in huis nemen, voor als ik toch ineens niet meer wil wachten. Ik geloof dat ik het een volgende keer weer netzo weer zou doem, ook al hoop ik dit eigenlijk nooit meer mee te hoeven maken. Sterkte trouwens!
Dank je wel! Nog een stomme vraag misschien, maar ik vind mijn buik zo opgezwollen.....geen obstipatie, maar ik kreeg vanmorgen mijn broek dus echt nauwelijks dicht (vorige week nog wel) Is dit normaal? Ik kan me dat nl niet herrinneren van een vorige mk. Je buik groeit toch niet door, toch? Of misschien nog wel door hcg wat nog aanwezig is?
Mijn buik wordt ook altijd dikker na een miskraam en meestal kom ik ook nog 1 a 2 kg aan door vocht vasthouden. De miskramen na echo met kloppend hartje kwamen bij mij meestal zo'n 1 a 2 weken nadat het hartje was gestopt op gang. Meestal had ik dan al licht bloedverlies en daarom extra echo en als ik het dan eenmaal wist dat het fout zat, kwam het vrij snel op gang. Ik reageer ook heftig op Cytotec en als het niet hoeft dan gebruik ik het ook liever niet. Ik vind afwachten tot nu de beste methode voor een miskraam. Je zit dan wel in onzekerheid, maar bij mij is dan de hoeveelheid kramp en bloedverlies te handelen. Mochten ze alsnog curreteren moet je even opletten of ze je vooraf ook Cytotec geven. Dat hadden ze bij mij dus gedaan en aangezien ik zo heftig er op reageer heb ik de curretage niet eens gehaald.