Bezig met miskraam, maandag curretage.

Discussie in 'Miskraam' gestart door bloempje1987, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje1987

1 mei 2008
    28
    0
    0
    Hilversum
    Woensdag avond heb ik een echo gehad en ik moest toen 11 weken en 4 dagen zwanger zijn. Op de echo bleek dat het hartje gestopt is op 8 weken en 4 dagen.
    Ik liep dus al 3 weken rond met een dood vruchtje in mijn buik.
    Toeval of niet, maar gister (de dag na de echo) begin ik bloed te verliezen.
    Het lijkt gewoon op een beginnende ongesteldheid alleen dan heb ik totaal nog geen krampen.
    Ik ben natuurlijk heel erg verdrietig.
    Ik vind het ook een beetje een verdrietig idee dat ik pas weer aan kinderen kan beginnen als ik een goede relatie heb en alles goed voor elkaar heb. Duurt nog wel wat jaartjes dus.
    Deze zwangerschap was niet geplant, maar zo gewenst voor mij. (de vader is er vandoor gegaan)
    Ik weet dat ik nog jong ben, en voor mij komt de tijd ook nog wel. Maar ik heb zo'n gevoel dat ik er helemaal klaar voor ben :cry:
    Aangezien ik al bijna de 3 maanden over was en met ongeveer 7 weken al een hartje heb zien kloppen heb ik het aan iedereen verteld.
    Ik vind het zo naar dat ik nu iedereen weer moet inlichten (vriendinnen en familie weten het al)
    Maar zo word het al een beetje een lang verhaal, maar wil het gewoon even van me afschrijven.

Ik heb gekozen voor een curretage. Die heb ik maandag.
    Omdat ik gister begonnen ben met bloeden kan het ook dit weekend al een miskraam worden, maar de verloskundige zei dat het net zo goed nog 2 weken kan duren. Maar gelukkig (vind ik een fijne gedachte) weet ik dat ik na maandag aan mijn emotionele herstel kan werken omdat het dan verwijderd word.

Ik ben heel bang voor de pijn die ik zou kunnen krijgen tijdens een miskraam. Misschien dat sommige onder jullie mij gerust kunnen stellen? De verloskundige en mensen die het mee hebben gemaakt hebben me een beetje bang gemaakt door te zeggen dat ik zeker wel 2 uur hevige pijn kan onder vinden, maar dat het daarna wel over is.

En zou het ook fijn vinden om ervaringen van een curretage te horen.

Heel erg bedankt voor het lezen van dit hele verhaal.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bloempje ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Ik heb onlangs ook een missed abortion gehad met 11 weken zwangerschap (inmiddels de 4e) helaas :( Bij mij kwam niks vanzelf op gang dus ben ik gecuretteerd op 29 mei. Geheel onder de narcose. Ik was ook erg bang voor de pijn ed, maar het is totaal meegevallen. Ik heb ook weinig pijn gehad na de curettage en bloedverlies had ik tot 1 week na de curettage gehad.

Ik wil je nu heeeeel veel sterkte wensen de komende tijd, en ik hoop voor je dat je het een plekje kunt geven. En het is totaal niet dat erg dat je je verhaal kwijt wilt. Het hoort bij de verwerking.

Dikke knuf meissie!

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    heel veel sterkte meid, ik heb ook net mijn 2de mk, en weet goed hoe je je voelt!

Het meot vreselijk voor je zijn nu je geen relatie meer hebt, dat je voorlopig geen nieuw kindje zult krijgen!

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je je verdriet een plaatsje kunt geven!

Ik ben de eerste mk ook gecurreteerd, daar hoef je iig niet bang voor te zijn hoor, dat is zo voor bij, emotioneel zal het wel wat langer duren, sommige momenten blijven moeilijk!

Dikke knuf!

4. jama

jama Lid

17 apr 2008
    30
    0
    0
    Heel veel sterkte meis.
    Ik heb in mei jl een curettage gehad. Onder algehele narcose en ik heb er
    helemaal geen last of pijn van gehad. Ik heb 1 week licht gevloeid.
    Je hoeft niet bang te zijn voor pijn (lichamelijke piijn) dat is niet nodig.
    Heel veel sterkte maandag.

5. bloempje1987

1 mei 2008
    28
    0
    0
    Hilversum
    Vanmorgen heb ik 2 proppen verloren.
    Mijn moeder is naar me toegekomen en denkt dat het het vruchtje was.
    Ik heb totaal geen buikpijn gehad. Heb zo nu en dan hele kleine krampjes, maar is geen pijn te noemen.
    Ik heb voor een curretage gekozen maandag omdat ik bang was voor de pijn. Maar als nu alles er al uit is, is het reuze mee gevallen en hoef ik misschien maandag toch niet gecurriteerd te worden.
    Ik bloed nu ook alleen ngo maar zoals een normale ongesteldheid.
    Zou er misschien nog meer komen, of kan het zijn dat het zo snel zonder pijn allemaal eruit is?

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen meis.

Het kan zijn dat je nog meer gaat verliezen. Het is daarom zoiezo handig om morgen voor je curretage een echo te vragen. Als het namenlijk nog niet helemaal leeg is dan curreteren ze meestal nog wel.

Deel Deze Pagina