Hallo meiden, Ik had eigenlijk een beetje een ongemakkelijke vraag is vroeg me af of julie me konden helpen. Een week geleden hebben wij gehoort dat ik in verwachting ben van een meisje! Nou heb ik in mijn hele leven eigenlijk alleen maar jongetjes verschoond en nog nooit een meisje, Hoe doe ik dit?! Ik bedoel, stel ze heeft gepoept dan gaat dat toch ook tussen haar schaamlipjes zitten... moet je die dan gewoon voorzichtig uit elkaar halen,, Ik vind het erg ongemakkelijk en wil haar natuurlijk niet zeer doen en wil ook geen onstekingen crieeren. Eigenlijk vind ik het heel eng.. Sorry als het erg warrig overkomt ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen.
Kan het me helemaal voorstellen! Maar gewoon doen, goed schoonmaken tussen de schaamlipjes want inderdaad, het moet goed schoon blijven. Ik doe ze niet echt uit elkaar, maar ga er met het doekje tussen zeg maar en dan van boven naar beneden, dus naar achteren toe. Voordeel is wel, je kraamzorg zal het je vast goed voor doen als je het vraagt! Heerlijk, genieten van dit nieuws en straks van jullie dochtertje!
ik moest wel even glimlachen om je berichtje. Mijn oudste is een zoon en met dochterlief moest ik ook even wennen aan het verschonen van een poepluier. Je moet idd de schaamlipjes voorzichtig uit elkaar halen en van voor naar achteren schoonvegen. Let daarbij goed op dat je geen poep in haar vagina achterlaat, want daar kan ze ontstekingen van krijgen. Verder kan de kraamverzorgster je natuurlijk ook laten zien hoe je een poepluier het beste verschoont. Fijne zwangerschap gewenst.
Bedankt voor julie reacties! Dat het van boven na beneden moet dacht ik inderdaad ook want zo doen wij het natuurlijk zelf ook. Gelukkig herkennen andere meiden het ook!
't Is ook wel even anders ja, piemeltjes heb je toch wat makkelijker schoon, zelfs na de allerheftigste spuitluier. Maar het is hier prima uitgelegd. Die poep kan er flink tussen gaan zitten, dus echt even goed schoonmaken. (en voor het voordoen heb je een kraamverzorgster!)
Hier ga ik ook altijd even met een doekje van boven naar beneden tussen haar schaamlipjes en ook in de liezen. Mij lijkt het dus bij een jongetje veel 'lastiger', maar dat komt omdat ik een meid gewend ben! Maar in ieder geval gefeliciteerd met het bericht dat jullie een meisje krijgen! Kan het dan wel niet vergelijken, maar wel zeggen dat een dochter geweldig is... (al zal dat bij een zoon ook zo zijn natuurlijk!)
komt vanzelf echt waar helemaal goed! Je denkt er niet eens over na als het strax zo ver is maar ik snap je angsten! komt goed meid, geniet van je meid!
Ik doe het net als bovenstaand. Vind het wel een grappig topic. Nooit over nagedacht tijdens m'n zwangerschap. Komt vanzelf goed. Geniet van je zwangerschap meid!
Ik maak altijd eerst de lipjes van buiten schoon en de liezen, en dan maak ik van een schoon doekje een soort propje en dan veeg ik tussen dr lipjes door. Dan nog even goed kijken of er onderin niet nog een restje zit, puntje aan je doekje vouwen en dat weghalen. Bij alleen plas frats ik niet tussen haar lipjes, alleen bij poepluiers. Dat wittige laat je best zoveel mogelijk zitten ter bescherming.
hihi -zo kan ik me weinig voorstellen bij het verschonen van een baby jongetje - maar je hebt genoeg gehoord verder denk ik. Dus ik heb verder niets toe te voegen. Het zal vast zo wennen hoor...
ik doe het idd zoals voorheen beschreven...gewoon met een puntje om de vinger er even doorheen vegen van boven naar beneden. En dan goed kijken bij het gaatje of het daar schoon is. maar wel enkel bij een poepluier! plasluier veeg ik dus echt niet...soms als het rood is doe ik na een plasluier met een washandje...zo een doekje irriteert. (ze heeft zelfs een blaasontsteking van teveel poetsen met die doekjes gekregen!) Maar komt goed hoor, je kraamzorg zal je vast tips geven en je moeder instinct doet het vanzelf! gefeliciteerd met je meid! Hier was het wennen dat plassertje hahaha, ben wel paar keer nat geworden..of een natte romper omdat het piemeltje omhoog zat........
Hier ook oudste een zoon en dochter van 4 weken. In het begin vond ik dat schoonmaken ool lastig even kwestie van wennen
Haha dat voeg ik me ook af toen ze net geboren was! De kraamzorg hier en iedereen vond het maar een rare vraag? Ene deed doekje, kraamzorg zei niet aanzitten, na paar keer doorragen ten oke gekookt water met watten. Eerste maanden hier heel voorzichg met water en watten gedaan, gekookt was me teveel gedoe. Nu is de poep zo stevig dat het meestal daarniet komt, zowel pak ik katoenen dekje met of zonder water. Ik houd niet van de natte doekjes voor de billetjes om dat daar schoon te maken, lijkt me toch niet de juiste ph graad? En tis een goede vraag! Maar zou niet teveel proberen open te dingesen eerste weken, tis zo klein, met badderen komt het er ook wel weg.
Idd, de eerste tijd met gekookt water en watjes. En het wittige huidsmeer van de eerste tijd laten zitten. Bij een plasluier alleen de "buitenkant" schoonmaken.
hihihihi ik ken het....toen ik het voor het eerst zelf moest schoonmaken stond ik ff schaapachtig te kijken van hmmm hoe gaan we dit doen. maar idd je hoeft de schaamlippen niet uit elkaar te trekken, gewoon met een doekje van voor naar achter goed schoonvegen.
oja en dat witte idd die dagen na de geboorte kan je laten zitten..probeer het niet weg te poetsen want het lukt toch bijna niet. het gaat vanzelf weg en het is niks smerigs ofzo al ziet het er niet zo fris uit.
haha, ik moet even lachen om dat gekookte water. Poep is zo niet steriel.... Gewoon niet te vaak boenen tussen de schaamlipjes en eigenlijk niet zo veel tussen.
Hier ook nooit met watjes en gekookt water aan de slag geweest hoor... Zolang je niet overmatig blijft vegen en poetsen gaat het goed hoor! Althans, hier nooit problemen mee gehad...