Ik heb echt een mega-stomme vraag.. Zojuist ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Totaal onverwacht, na twee lange cycli en mijn hoofd inmiddels totaal ergens anders (ik was bezig met afvallen). Het moet nu ook even tot me doordringen, het is nog heel onwerkelijk.. Maar ik ben natuurlijk helemaal gelukkig! Maar nu mijn stomme vraag: Over 2 weken zou ik met mijn zus een dagje pretpark doen, ein-de-lijk.. Zij heeft niemand anders om mee te gaan en we hadden er echt zin in, zo'n zussendagje.. Ze heeft de kaartjes gekocht en ik krijg elke dag een berichtje 'Joehoee, nog maar .... dagen en dan gaan we gezellig!' Ja. Ik ben zwanger............ Wat moet ik hier nu mee? Ik wil het haar nog niet vertellen, maar ik vind het gewoon ontzettend lullig om nu met een rotsmoes aan te komen waarom ik toch niet mee kan. En het gaat sowieso opvallen als ik nergens in ga, want ik ga altijd in de gekste, engste achtbanen.. Wat zouden jullie doen? Ook echt weer iets voor mij trouwens.. Ik kom erachter dat ik zwanger ben en het eerste waar ik aan denk is dat dagje pretpark
Nou dat zou ik ook hebben hoor... Haha! Kan me voorstellen dat je het misschien nog niet wilt vertellen... Maar of t wordt een smoesje of t wordt vertellen denk ik?! Misschien iets in de trant van erg ziek zijn? Last van evenwicht? Succes meid!!
Ooh meid, wat leuk!!! Gefeliciteerd!! Gewoon gaan hoor, met je zus. Ik weet niet of je overal in mag als je net zwanger bent, misschien kun je het even Googlen? Anders ga je gewoon alleen in attracties die wel mogen en zeg je op de weg erheen dat je niet helemaal fit bent en denkt dat je een griepje krijgt ofzo
Nee, bij de meeste achtbanen staat een waarschuwing dat zwangere vrouwen er niet in mogen. Het is natuurlijk nog maar heel pril, maar ik ben zo'n type dat dan extra voorzichtig is Zou mezelf nog wat aandoen als er iets misgaat in de zwangerschap terwijl ik in een achtbaan ben geweest..
in de meesta mag je niet in staat zelfs op een bord op de attractie . of een smoes of de waarheid vrees ik . gefeliciteerd trouwens !!
Ik heb even hier en daar wat gelezen en het wordt niet alleen afgeraden omdat je met een dikke buik bekneld komt te zitten bij de stang, wat natuurlijk gevaarlijk is. Het gaat ook om de adrenaline die vrijkomt en als je op kop hangt dat het vanalles met je lichaam doet. Ik zou geen risico's nemen en gewoon lekker in rustige attracties gaan met de smoes dat je niet helemaal topfit bent. Maak er eeen gezellige dag van
Ik vind dat zielig voor haar.. Nu kan ze nog iemand anders regelen misschien! En de kaartjes zijn al betaald..
Zeggen dat je kotsmisselijk bent en liever niet het risico neemt om alles eruit te gooien? (Is over die twee weken misschien niet eens meer een smoes )
Hihi! Ik hoop dat dat niet het geval is.. Ben nu al spontaan misselijk! Zodra ik die positieve test in handen had kreeg ik het warm en koud tegelijk en was ik dus echt kotsmisselijk Hoe erg zit het dan tussen je oren.....
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier precies dezelfde situatie gehad. Na veel lezen besloten dat ik echt niet in de achtbaan wilde gaan en dus met krappe 6wk verteld aan mijn moeder en zusje (ook familie uitje) dat ik zwanger was/ben. Gelukkig kon mijn zusje wel in alle attracties samen met mij man. Anders was er voor haar weinig aan.
Persoonlijk had ik gewoon gegaan. Vruchtje zit veilig beschermd. Maar anders wat te heftige dingen niet doen en de rest wel? Gewoon aangeven dat je niet lekker bent.
Het is niet alleen de stoten in je buik dat ze het niet afvissen. Ook de g-krachten, het schudden en de adrenaline etc wat het met je lichaam zou kunnen doen. Helaas weinig onderzoek (niet echt medisch ethisch in pril zwangeren in de achtbaan te zetten en kijken wat er gebeurt). Ik had Nog geen echo gehad en wist dus niet of het goed zat of niet. Zou mezelf dan nooit vergeven als ik een miskraam zou krijgen na een dagje pretpark. Ook al weet je niet ofhet in essentie misschien al fout zat.
Precies dit, ja! Ik ga het er straks maar even met mijn vriend over hebben, die is nu nog aan het werk.. Althans, hij is nog niet thuis, laat ik het zo zeggen.. Hij zal denk ik niet erg productief meer bezig zijn nu Maar ik denk dat we het onze ouders wel snel moeten vertellen, dan ben ik ook van het 'probleem' af met het pretpark. Bedankt voor jullie reacties