Beste UWV, Ik heb een vraag over mijn arbeidssituatie. Ik ben op dit moment werkzaam op een tijdelijk contract dat afloopt in juli 2016. Voorjaar 2016 start ik echter met een IVF behandeling. Hiervoor meld ik me niet ziek, ik neem vakantiedagen op. Echter is het niet mogelijk dit op werk geheim te houden. Wat zijn mijn rechten m.b.t. contractverlenging? De kans is namelijk groot dat ik er uit zal moeten door zwangerschap(swens). Ook al zullen ze dat niet zo zeggen. En als ik werkloos zou raken, eventueel zwanger, op wat voor regeling heb ik dan recht? Ik hoor het graag! Alvast bedankt! Groetjes, Eva.
Beste Eva, Je vraagt wat je rechten zijn met betrekking tot contractverlenging en uitkering als op je werk bekend wordt dat je een IVF-behandeling gaat starten. Zoals je zelf al aangeeft mag dat geen reden zijn je contract niet te verlengen. Is het toch zo dat je contract niet verlengd wordt? Dan kan je een WW-uitkering aanvragen. Hiervoor moet je wel voldoen aan de voorwaarden natuurlijk. Actuele informatie over deze voorwaarden vind je hier. Veel succes bij de behandeling! Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare UWV Webcare Team