Ik het kader van de bezuinigingen hier thuis zijn we bezig met meer gebruik maken van de daluren van de Eneco. Het begint hier om 23.00 uur. De vaatwasser zetten we aan als we naar bed gaan of op de timer. En wassen kan ook best zo laat dat ik het de volgende ochtend gelijk ophang bijvoorbeeld. Maar hoe doen jullie dat nou. Ik kan best om 23.00 de wasmachine aanzetten...net als nu als er alleen matjes van de badkamer inzitten (op een kort programma voor weinig was) Maar hoe nou als ik een trommel vol handdoeken heb bijvoorbeeld. Ik ga niet om 1.00 uur mn bed uit om dat even in de droger te doen en vervolgens 2 uur later weer om hem uit te zetten. Dat ding piept namelijk als een gek...en ik vind het ook een beetje eng om 's nacht de droger aan te hebben. Ik snap dat ik ook in het weekend daluren heb...maar aangezien we er pas net een beetje mee bezig zijn (hiervoor waste ik wanneer ik zin/tijd/wasgoed had) heb ik gewoon nu een mand vol was. Dus...ga ik die laten staan tot het weekend of iets anders...
Bij mij komt het toch meestal op het weekend aan, maar wij zijn ook nog maar met z'n tweetjes dus dat is wat minder was dan wanneer er een kleine rond loopt De meeste wasmachines hebben een timer. Als je de uitgestelde start tijd gebruikt, en hem bijvoorbeeld om 5u 's ochtends laat beginnen, dan kan je het daarna ophangen of in de droger stoppen.
ik heb de droger wel 's nachts aan. Dus om 11 uur de wasmachine aan en dan daarna om 12 uur de droger. Wij gaan meestal iets na 12 op bed. Maar het meeste was ik in het weekend. Kan hier makkelijk want we zijn maar met ons 2-en
Maar heb je dan geen last van de piepjes als het klaar is? Hier staat de droger namelijk op de overloop boven bij onze slaapkamer. Van die timer is wel handig! Geen idee eigenlijk of die erop zit! Hahaha! Ga het gelijk nakijken morgen!
ik maak geen gebruik van de daluren. ik was gewoon overdag. dit komt ook omdat we door mijn dochter der slaapkamer heen moeten om naar de badkamer te kunnen die slaapt dus zowat naast de wasmiachine en droger. als ik die snachts aan zat,word ze er wakker van.. wel vervelend hoor want we kunnen als zei op bed ligt dus ook niet douchen. en verder was ik in het weekend,maar eigenlijk gewoon elke dag..
Ik zet de vaatwasse aan, voor we naar bed gaan. De wasmachine savond een wasje en dan gelijk in de droger en nog een was in t machine en de timer zo zetten dat hij tegen de ochtend klaar is. Kan ik de was vervolgens ophangen. Maar nu met 2 kids, was ik ook wel overdag regelmatig hoor. Er ligt soms zoveel, dan hoopt t gewoon enorm op. En in het weekend draaien de machines gewoon overuren haha Oja, de machines staan in de bijkeuken, dus wij horen ze niet als we op bed liggen
ik was altijd alles in het weekend. Spaar alles op tot zaterdag en dan doe ik de was. Zo was ik dus ook in de daluren!
Ik spaar tot het weekend en was dan alles in een keer erdoor heen in een draai of 4 wassen. Als er iets bijzonders is waardoor er veel meer was is (bv door ziek kind oid) was ik tussendoor ook, maar dan heb ik ook lak aan daluren hoor, dat is gewoon extra dan. Maar dat komt niet zo vaak voor. Dus ik was eigenlijk hoofdzakelijk in het weekend
Ik probeer het wel vaak tot het weekend te bewaren, maar 's avonds/ 's nachts doe ik het nooit. Kan echt niet slapen met die herrie en vind het ook verre van veilig. Wij hebben helaas al een keer kortsluiting gehad met de droger, nou dat zou je gebeuren als je slaapt. Mij niet gezien.
eigenlijk was ik hier gewoon wanneer ik zin heb en tijd heb.. Alles opsparen tot het weekend word soweiso nix, want in het weekend zijn wij vaak weg, uitstapjes/familie/enz. Ga er eens over denken om ook daarin te gaan bezuinigen.
Zaterdag was dag nee grapje En mijn wasmachine heeft 1 irritante piep en daarna schakelt hij gelukkig zelf uit dus ik maak idd ook gebruik van dal uren van Eneco dus zet om 11 uur precies de was aan volgende ochtend hang ik het op
Ik zet hem op de timer als ik naar bed ga en als ik dan opsta is hij net klaar met zn programma, zitten dan nog steeds in de daluren. En dan hang ik het op en ga ik naar mn werk.
Als je een wasmachine hebt met een timer, dan kan je hem op de timer zetten. En dan s' ochtends ophangen, scheelt ook weer geld, de droger vreet namelijk energie. Met dit weer kan je het ook prima buiten hangen. Wij hebben Essent en volgens mij hebben zij geen speciaal tarief, tenzij je dag en nacht stroom hebt. Maar daarvoor moet je dan ook weer een speciale meter hebben.
Onze wasmachine en vaatwasser hebben allebei timers. De vaatwasser draait door de week 's nachts, en de was doen we in het weekend, dus altijd in de daluren. Maar dan gaan er ook wel zo'n 5 a 6 machines doorheen, dus zowel zaterdag als zondag. Maar als er echt wat gewassen moet worden geburt dat gewoon, piekuren of niet.
Bij essent heb je het piek- en daltarief als je in Brabant of Limburg woont. Het daltarief gaat in om 21.00 uur, dus ik kan 's avonds met gemak een wasje draaien voor het slapen gaan. In de praktijk spaar ik alle was op tot het weekend... :S
wij hebben geen dubbele aan sluiting meer. omdat ik heel de week thuis ben bleek dit uiteindelijk meer te kosten dan het opbracht.want je betaald voor de stroom overdag fors meer dan voor de daluren ter conpersatie. ik was nu gewoon op de dag en doe mijn werkjes overdag en hoef niet meer halve nachten in touw te zijn als je 3 of 4 wassen moet draaien.en uiteindelijk zijn we nog minder kwijt op de afrekening ook.
Duizenden mensen die gebruikmaken van een dubbele elektriciteitsmeter zijn onnodig duur uit. Zij verbruiken te veel stroom in de dure piekperiode wanneer het dagtarief geldt en kunnen daarom beter een enkele meter nemen. Dat blijkt uit een berekening van de consumentenclub UnitedConsumers. Mensen met een dubbele meter betalen s nachts en in de weekeinden een daltarief en overdag een piektarief. Dat piektarief ligt hoger dan het normale tarief dat mensen met een enkele meter betalen. ,,Veel mensen hebben daar geen benul van, meent Paul van Selms van UnitedConsumers. ,,Huishoudens die denken dat een dubbele meter vanzelf voordeel oplevert, komen bedrogen uit. Uit de berekening van Van Selms blijkt dat mensen gemiddeld pas een voordeel uit de dubbele meter halen als ze minstens 50 procent van hun stroom tijdens de daluren verbruiken. ,,Dat is nogal wat. Het gros van de mensen haalt dat niet en is daardoor soms wel 100 euro per jaar te duur uit. Want niet al het elektriciteitsverbruik laat zich sturen. De wasmachine kun je nog wel in de daluren aanzetten, maar de koelkast blijft uiteraard ook gewoon dag en nacht aan. Daar komt bij dat veel consumenten niet eens weten wanneer het daltarief ingaat. Die tijden verschillen per netgebied. Een zegsman van Eneco meent dat de berekening van UnitedConsumers wel aardig klopt. Klanten van Essent hoeven zich géén zorgen te maken, zegt een woordvoerder. Zij zijn nooit onnodig duur uit. ,,Ook al heb je een dubbele meter, als je het omslagpunt niet haalt rekenen we gewoon het enkel tarief. Essent hanteert de begrippen 'normaal/laagtarief' in heel Nederland m.u.v. Noord-Brabant en Limburg waar het piek/daltarief geldig is. Behalve verschillende tarieven heeft een week in Noord-Brabant en Limburg tien uur meer in het daltarief, omdat de daluren er al om 21.00 uur ingaan, terwijl de rest van het Essentgebied pas om 23.00 uur laagtarief betaalt. Nuon maakt in haar hele gebied onderscheid tussen een nachttarief dat om 11 uur 's avonds ingaat en een avondtarief dat om 9 uur begint. Het eerste zou volgens Nuon rendabel zijn wanneer je 42 procent van je stroom in de daluren verbruikt. Voor het avondtarief moet je 49 procent in de dalperiode verbruiken. Naar eigen zeggen wijst Nuon haar klanten daar op. Op deze vergelijkingssite wordt er bij de berekening van de goedkoopste stroompakketten met een dubbele meter van uitgegaan dat tweederde van de stroom tijdens piekuren gebruikt wordt en éénderde tijdens daluren.
Ik waste altijd al na 23.00 veel te duur overdag... Maar ik doe ook niks in de droger en hang het gewoon de volgende morgen op. Ik zet hem aan als we naar bed gaan en als ik weinig heb bijv wolwas, die doe ik in het weekend.