Wij hebben een dubbele meter en het daltarief gaat om 21u in. Ik draai de was meestal na 21u, ik vul hem meestal al overdag en dan hoef ik hem alleen nog maar aan te zetten (heb geen timer, machine is al 10 jaar oud en toen hadden ze die nog niet zoveel geloof ik). Als de was klaar is kan het nog in de droger, staat in bijkeuken dus heb ik geen last van als hij gaat piepen als we dan in bed liggen. Maar ik was ook gewoon overdag hoor, ik doe het wel maar niet echt altijd. Zoals vandaag heb ik vrij, dan verschoon ik alle bedden en dat hangt dan buiten te drogen, maar als het regent doe ik het gewoon in de droger, ook al is het duurder tarief, daar kijk ik niet naar. Wassen in het weekend doe ik ook wel, maar ga het niet opsparen. Dan doe ik op zaterdag niks dan wassen, ligt er zondag een hele berg strijk waar ik die dag echt niet aan begin, maandag en dinsdag werk ik weer dus dat schiet niet op.
Oja, over die droger in de nachturen: we hebben er een rookmelder bijhangen. Ik zet hem niet aan als we weggaan, ik weet dat het brandoorzaak nr 1 is.
Even googlen en je ziet dat er ook heel veel branden worden veroorzaakt door wasmachines; Startpagina Google zoeken (even stukje naar beneden scrollen en verder bladeren..) Ook in wasmachines zit een verwarmingselement dat gevoelig is voor brand, net als in de vaatwasmachine, onderschat dat niet! Verder moet iedereen het natuurlijk zelf weten. Ik wil hiermee alleen laten zien welke risico's je neemt, door 's nachts je electrische apparatuur te laten draaien (geld ook voor computers, radio's etc..). Heel veel mensen weten dit niet of denken er niet zo ver overna...
Tja al die verhalen over het in de fik vliegen..ik weet niet hoor. Mijn moeder wast al 30 jaar alleen s nachts en dat huis staat nog steeds overeind.... Wel hebben wij een schakelaar die in 1x de huistelefoon, tv,dvd spelen, ps3 en decoder uitzet. Dus die dingen staan als we niet thuis zijn of s nachts gewoon uit. En droger hebben wij niet.
Ja tuurlijk kan het altijd goed gaan, maar er zijn ook genoeg voorvallen waarbij het niet goed gegaan is. Ik durf het niet aan los van mezelf ,wil ik ook zeker voor mijn kind geen onnodige risico's nemen. Voor een klein beetje geld.
ik was alles in het weekend en gebruik eigenlijk nooit meer de droger als ik snachts was zit het mij best tot de volgende ochtend alleen moet je er wel opletten dat het dan een lichte was is want donker stinkt gelijk heel zuur. en de vaatwasser zet ik gewoon aan wanneer die vol is
Tja ik maak me er niet zo druk om hoor. Vaak is er ook wel wat met die machines aan de hand die vliegen nooit zomaar in de fik. Maar goed ieder voor zich toch
Wat ik me afvraag? Je leest heel vaak in topics, dat mensen hier het uit den boze vinden ,om je kind alleen te laten in bed ,bij bijv de hond uit laten ( er zou brand kunnen uitbreken) , maar zijn dit dezelfde mensen die wel gewoon 's nachts de wasmachine/droger/vaatwasser aanzetten?
Klopt! Maar goed het gaat vaker goed dan fout Anders zou je elke dag wel een paar berichten in de krant lezen erover. Wel ben ik het eens met alle andere apparten niet op standby te laten staan,dat is niet zo slim natuurlijk. En ik laat mijn kind nooit alleen in huis, er is altijd iemand bij hem.
Ik was/droog alleen op zaterdag, en zijn dan meestal de hele dag wel thuis of alleen ff boodschappen doen..(mét kind dus) Maargoed, heb dan ook nog geen werk. Denk dat als ik straks een aantal dagen moet werken, ik het op zaterdag druk genoeg heb met de rest van t huishouden dus dan kijk ik niet meer naar hoe laat ik begin..denk ik
Ik bedoel ook niet specifiek of jij je kind alleen thuis laat . Heel vaak lees je felle tegenstanders van je kind alleen thuis laten, (als moeder bijv de hond uit moet laten ) en ik vraag me af of die felle tegenstanders wel gewoon 's nachts hun wasmachine/droger aan hebben. Wat dat vind ik minsten zo gevaarlijk. Wat ik me afvraag ,waarom laat je andere apparaten niet aan op bijv standby? Denk je dat die meer risicovol zijn, dan de wasmachine/droger?
wij hebben twee jaar ongeveer daltarieven van essent gebruikt, vond het een hele organisatie. En toen kwam ik erachter dat een collega van mij > die haar man werkt bij de gasunie, die hadden het opgezegd omdat het voor kleine huishoudens helemaal niet uit kan, met name grootverbruikers en grote bedrijven halen hier winst uit. Tevens sliep ik niet rustig met de aparaten aan als ik in bed lag. Vind het doodeng, vooral de droger. Ik doe nu de was als het me uitkomt, vind het heerlijk om er niet steeds om hoeven te denken. En ik heb niet gemerkt nu na zo'n twee jaar dat we veel meer betalen. Dit jaar zelfs genoeg terug, maar goed dat komt weer van de lange warme zomer en de lagere energie kosten.
Wist ook wel dat je mij er niet mee bedoelde hoor, maar je weet hier maar nooit soms met die discussies Omdat die andere apparaten onnodig dan veel stroom vreten, als je niet thuis bent of slaapt waarom zouden die dan op standby moeten staan? Wasmachine doet nog iets nuttigs snap je?
Nee klopt soms zie je hier mensen aangevallen worden in discussies terwijl het helemaal niet om die personen ging Wat betreft het laatste,ja is idd een hele logische gedachte, had er bij een beetje doordenken op kunnen komen
haha dat geeft toch niet! Ik vond het eerst ook onzin dat mijn vriend dat wilde, maar nu word ik boos op hem als hij het niet doet haha. Maar ja een beter milieu begint bij jezelf toch?
Daluren zijn alleen voordelig, als je overdag ook niet thuis bent! Anders is het niet eens voordelig om alleen voor de wasjes te doen. Dan kun je beter weer overgaan naar enkel tarief. Met daluren, betaal je namelijk overdag meer dan na 11uur. Zou eens naar je netbeheerder bellen en laten uitrekenen of het nog wel zoveel voordelig is.
Klopt hebben wij ook gedaan. Ik geloof dat het alleen rendabel is als je 65% van je stroom verbruikt in de daluren. Anders ben je zelfs duurder uit omdat je dan piekuren hebt. Wij zijn nu ook over op enkeltarief. Pakt voor ons voordeliger uit en ik hoef niet meer op de klok te kijken
ik was niet op daluren, maar ik heb wel een a+ wasmachine en droger aangeschaft, veel energiezuinige lampen, de verwarming niet al te hoog, onze rekening van stroom en gas samen was voor de baby 53 euro en nu 63 euro per maand, wij zitten dus erg laag in onze lasten. en ik gebruik elke dag de vaatwasser en was gemiddeld zon 10 wassen per week, gebruik de droger zo`n 5 keer per week. nu met het mooie weer hang ik was natuurlijk op, indien dat lukt icm mijn werk. Ik zou niet s nachts de droger willen gebruiken ivm brandgevaar.
Precies, je moet dus meer op het laagtarief (nacht/avond) verbuiken dan op de hoogtarief(dag). Oftewel is gaan de daluren in na 23:00 moet je gewoon echt een nacht mens zijn! Want de wasmachine is niet de enige die veel verbruikt .