Hoe dan jullie dit (wassen in daluren)

Discussie in 'De lounge' gestart door Sarah84, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het hoeft maar 1x goed fout te gaan en je gezinnetje is kapot. Beetje laconiek hoe je erover praat hoor. Moet je het volgende topic maar eens lezen over hoe snel het fout kan gaan;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/203566-wasmachine-gekookt.html

Mensen hebben altijd de neiging om te zeggen, "ja, maar bij mij gebeurt dat niet". Nou, het kàn bij iedereen gebeuren. Arm of rijk, knap of lelijk, slim of dom, werkelijk ìedereen kan een ongeluk overkomen op elk moment van de dag. Waarom het risico daarop vergroten, als je de simpele mogelijkheid hebt je wasmachine
    alleen te laten draaien als je de mogelijkheid hebt in te grijpen als het fout gaat?

En ik zie echt het verschil niet tussen je kind alleen thuis laten als je even weg moet of je wasmachine laten draaien 's nachts. Je stelt het in beide gevallen bewust bloot aan gevaar!

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of deze vraag al eerder is gesteld; maar als je je apparatuur op timer zet verbruikt dat toch ook energie? Heeft dat uberhaupt wel zin?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat heeft zeker zin. De timer verbruikt lang niet zoveel energie als een hele was draaien in het toptarief.

4. Tink

Tink Niet meer actief

Ik las laatst dat dat nachttarief maar heel erg weinig scheelt, ongeveer 50-60 euro per jaar (1 euro per week dus).
    Een hele tijd geleden (paar jaar) was dit bij Kassa.
    Als je enkeltarief hebt, betaal je gewoon minder voor je stroom dan je overdag doet bij dubbeltarief. Dus wat je 's nachts bespaart, betaal je overdag extra. En daarbij wordt de nachtstroom ook steeds duurder.

Daarbij: ik vind het een eng idee om 's nachts bijvoorbeeld de droger te moeten laten draaien (een van de meestverbruikende apparaten). Zie ook het topic over de wasmachine van Suzanne1982 (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/203566-wasmachine-gekookt.html), je moet er toch niet aan denken dat dat 's nachts was gebeurd.

Voor dat beetje verschil ben ik niet bereid elke keer te moeten wachten tot het nachttarief ingaat voor ik een wasje of een droog draai...

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat een goed topic!

Dit probleem heb ik dus ook altijd.
    Eerst deed ik vaak 's avonds een was aanzetten en dan 's morgens pas uitzetten maar ten eerste kan ik niet tegen die herrie van het centrifugeren en ten tweede ben ik dus nu ook bang geworden van het verhaal in het andere topic.

Sinds een tijdje doe ik dus het meeste in het weekend, maar aangezien mijn 'droogplaats' (droger kapot) ook beperkt is, zeker met slecht weer, is dat ook niet handig. Nu probeer ik dus een aantal wassen door de week te doen en de rest in het weekend.
    Dat gaat prima zo. Dan moet het maar af en toe 'op dure stroom'...
    En als ik het zo lees kunnen we beter over op enkeltarief! Toch maar eens achteraan gaan...

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij wassen ook in de daluren zoveel mogelijk. We hebben heel veel handoeken en heb in het weekeinde 3 draaisels daarmee en kleding wat tussen door gewassen moet worden ja ze veel kogelijk 's avonds en heel vroeg. Wij hebben vorrig jaar met mijn faniatieke dal uren 300 euro trug gehad. nu hebben we hier goed super nachtslapers dus als er 1 wakker is en zie dat hij klaar is gooi ik er snel nog 1 in

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ga om 23:00 uur naar bed en soms ik zet de wasmachine aan... en ik zet me wekker dan om 1 uur en dan gooi ik het in de droger... heb de pieper uit staan van de droger... en dan ga ik verder slapen.....

maar wat ik voornamelijk doe is de was in het weekend!! vrijdag avond begin ik en zondag ben ik er mee klaar... goed ik heb dan wel veel was in het weekend maar heb dat voor lief ;)

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier was ik gewoon elke dag op enkeltarief,

wij liggen savonds om 23,00 al op bed, en ga echt me wekker niet zetten voor de was!
    mijn dochter slaapt trouwens in de kamer naast de wasmachine dus word er wakker van, maar nog dan zou ik het nog niet doen!

ik ga geen hele rare toeren uithalen om misschien 50 euro per jaar te besparen!
    dan betaal ik die 50 euro wel meer en was ik waarneer ik wil!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb niet alles gelezen hoor.. maar over dat piepen wanneer de droger/wasmachine klaar is is een makkelijke oplossing voor. Zet er een tijdklok tussen. Zo is én je machine van de standby stand af én je hebt geen gepiep meer.

Dus als je weet dat om 02:00 uur je droger klaar is en dan gaat piepen, dan laat je de tijdklok tot 02:05 lopen en die schakelt daarna de stroomtoevoer af. :)

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hier begint dat om 8 uur en dan was ik door tot 2 uur s'nachts en dan ga ik naar bed en in de weekende was ik de hele dag eigenlijk

11. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Nou wou ik wat typpen maar weer ik niet meer wat:S:p even nadenken hihi
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    ..
    owjah...

tegen mij is gezegd dat als ik 40% van mijn stroom zou gebruiken in het dal tarief dat ik het dan pas zou merken bij de eind afrekening. En aangezien de wasmachine en de droger hier de meeste stroom gebruiken doe ik dat dus 's nachts of in het weekend gebruiken...

Deel Deze Pagina