Hoe dan?!? Vinyl in de wc

Discussie in 'De lounge' gestart door Grootsgezin, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ik zie het gewoon niet!

    Een paar weken geleden hebben we een lek in de wc gehad, waardoor de vloer open moest. Het vinyl wat op de tegels lag moest er dus uit. Nu hebben we vinyl stukken in overvloed op zolder staan, dus ik dacht hoppa straks gelijk een nieuw fris stukje erin. Ik heb de oude gelijk weggegooid(stom weet het had het over kunnen trekken)Goed bezig zou je zeggen, maar ik zie gewoon niet hoe ik dat erin moet krijgen. In een stuk zonder naad kan niet zover ben ik al. Ben al zo vaak aan het meten geweest, met touwtjes rond de wcpot bezig geweest.......touwtjes?? Ja ik had een soort van plan in mijn hoofd om de omtrek van de pot te bepalen met een touwtje wahahahahaha ja dat ging het dus niet worden. Opmeten kan toch ook niet met een ovale pot.

    Iemand tips? Kan het niet uitstaan dat ik het niet zie en de tegeltjes vind ik spuuglelijk bah.
     
  2. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    0
    #2 Bootsje, 17 jun 2014
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
    wat mij het makkelijkst lijkt is om de pot te demonteren.. dat vinyl leggen en een gat snijden waar de afvoer is.. (met toch een naad aan de achterkant dan)
    als dat gat er is,, de pot er weer op en zie je ook geen naad langs de pot
     
  3. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Naad aan de achterkant van achterkant pot naar muur. Zo zat het tenminste hier in het huis wat wij hebben gekocht.
     
  4. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal

    Ja zo dacht ik het ook, maar hoe knip, snij ik dan de vorm van de pot eruit?
     
  5. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    0
    ik kwam zo vroeg even niet op het woord naad.. (heb het even veranderd ;) )
     
  6. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal

    Dat is echt slim ja. Weet alleen wel dat er eerst cement gestort is ondervde pot(wc pot stond twee dagen los) en daarna hebben ze de pot vastgeschroefd. Even kijken dus of de pot dus nog los kan......

    Denk dat dit wel top zou zijn, een gat in het midden kan je zelfs maken zonder naad!
     
  7. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    0
    pot kan altijd los volgens mij hoor !! zou wat zijn zeg als er een verstopping is en je kan dat ding niet eraf halen haha
     
  8. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Draai wel het waterkraantje dicht als je de pot eraf haalt.. Paar keer doortrekken zodat t reservoir ook leeg is :)
     
  9. Grootsgezin

    Grootsgezin Actief lid

    15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ja tuurlijk deuh de pot moet er wel afkunnen. Op zich logisch zou je zeggen. Goeie tip van het kraantje en het doortrekken. Ik ga er vanmiddag eens naar kijken, zou zo leuk zijn als mijn man thuis komt tadaaaaaa heb even de wc pit gedemonteerd en vinyl gelegd!!!

    De pot zit natuurlijk wel met een buis vast aan het resevoir..... Misschien even buurvrouw vragen om als assistent op te treden.

    Bedankt voor de reacties!
     
  10. evietje

    evietje Actief lid

    22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik zou het stuk vinyl eerst tegen de wc aanleggen om het midden uit te meten daarna met een stuk karton om een mal te maken van de vorm van je wc, en dan zo dat stuk eruit snijden met aan de achterkant de naad, wel eerst meten waar je moet beginnen met snijden


    Je kan ook gewoon vanaf de achterkant gezien in het midden een naad snijden tot aan begin van je wc pot dan kan je het er al deels inleggen en terplekken snijden of beetje bij beetje

    Succes
     
  11. Lente1986

    Lente1986 Actief lid

    17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zo heb ik het ook pas nog gedaan. Lap vinyl vóór de pot overal goed leggen en eventueel in de hoeken vóór de wc al vastplakken voor extra stabiliteit. Zeker zorgen dat het 'patroon' dat op de vinyl zit (als je dat hebt; soms ook extra patroon aan de achterkant om mooi recht te kunnen werken) loodrecht ligt. Het middelpunt van de voorzijde van de wb-pot duid je aan op de vinyl, en dat knip/snij je vanaf dat punt de vinyl in 2 stukken richting achterzijde pot zodat je 2 losse flappen hebt aan de zijkant van de pot. Dan kan je beetje bij beetje de ovaal beginnen uitsnijden (passen en snijden, passen en snijden, passen en snijden...). Nooit overmoedig worden want dan snij je natuurlijk per ongeluk teveel af :) Als het goed is komt de middellijn achter de wc-pot weer mooi uit. Een stuk vinyltape eronder en je ziet zelfs de scheidingslijn niet meer.

    Wel een klusje dat veel geduld vraagt op deze manier. Er zijn vast alternatieve methodes, maar dit werkte hier prima zonder het gedoe van de pot los te moeten maken.
     
  12. Juffie1984

    Juffie1984 VIP lid

    16 nov 2007
    10.986
    115
    63
    Tip van mijn man (woningstoffeerder)
    Wc pot eruit, vloer schoon en netjes.
    Pak een stuk papier of een heleboel A4 blaadjes;) en plak die aan elkaar en leg die 1 cm van de wand en gat af.
    Pak een lineaal, leg die langs de kant en teken die met Een pen rondom af. Dan maak je een mal.
    Leg de mal op het vinyl. Leg de lineaal langs de streep en snijdt het vinyl groter uit dan de mal. Dan past het precies en heb je geen naad achter de pot. Succes
     

Deel Deze Pagina