Dit is mijn tweede zwangerschap, mijn eerste is helaas geeindigd in een miskraam Ik heb het daar heel erg moeilijk meegehad en soms nog! Nu ben ik heel gelukkig met mijn nieuwe zwangerschap, ik durf alleen niet blij te zijn De mensen in mijn omgeving " die het weten dan" zijn nog enthousiaster dan ik : Ik voel me er haast schuldig over! Veel zwangerschaps kwaaltjes heb ik niet.. alleen moe en zere borsten! En die borsten als ze even niet zeer doen dan schiet ik gelijk in de stress van het gaat mis... Wanneer gaat dit over.. na 3 mnd.. of zal dit angstige gevoel me blijven achter volgen?
Meis probeer er zo veel mogelijk van te genieten, en er gewoon van uit proberen te gaan dat alles ok is en dat je over zo'n 8 maandjes een lief kleintje bij je hebt... Ik begrijp dat dat moeilijk is maar door zo te tobben wordt je alleen maar ongelukkiger... Ik had ook maar heel weinig symptomen, ik was alleen heel snel moe en had ook alleen maar last van me borsten. Misselijk nooit geweest gelukkig!
En wanneer heb je je eerste echo? Als je dit bij de VK voorlegt krijg je er mischien al 1tje met 8 weken..
Hoi meisje Ik heb zelf ook een miskraam gehad en ben nu ook weer zwanger. Probeer niet te angstig te zijn want de baby heeft er niets om in een buikje vol met angst te zitten. Ik herken je gevoel wel maar ik heb vanaf dag 1 dat ik het wist deze gedachte in mijn hoofd gehouden en als het fout gaat dan gaat het toch fout. Op deze manier breng ik de dagen door en ik heb afgelopen dinsdag al het hartje van de kleine mogen horen (zo mooi) en toch is het best snel gegaan op deze manier , ik hoop dat het je helpt! Het gaat gewoon goed bij je deze keer ! liefs caroline
Ik heb hetzelfde ervaren en tot het moment dat ik hummeltje zelf ging voelen was het iedere keer weer spannend.. Ik heb de 1e keer dat we het hartje hoorden bij de VK het geluid opgenomen met m' n telefoon en dat werkte bij mij heel geruststellend! Liefs, Chantal
hallo aichaatje en de rest... ook ik herken je gevoel. ik heb 27 maart een MK gehad en ben nu weer in blijde verwachting... alles ging goed en ook ik had me voorgenomen om niet over mij MK na te denken, tot dat ik vande week licht roze afscheing had nou je wil niet weten hoe ik hier gezeten heb... had ook gelijk mijn GYN gebeld en mocht gelijk komen dat vond ik heel lief... helaas konden we nog niks zien alleen maar een leeg vruchtzakje en tot mijn verbazing nog 1 hihihi maar ook daar zat nog geen activiteit in... ik krijg de 26e weer een echo en dan moet er wat te zien zijn hij zei dus ookdat ik misschien wel iets later ben uitgerekend dan we dachten ik moest de hoop nog niet opgeven! nou dat zeggen ze niet voor niks hoor. teminste dat hou ik me voor ondertussen moet ik maar van uitgaan dat mijn hormonen hun werk doen ik me niet ongerust hoef te maken... ik denk dat die angst er toch wel inblijft alleen bij de een erger dan de ander... nou dikke knuf van mij...
Heel herkenbaar hoor. Na 2 miskramen durfde ik ook niet van mijn zwangerschap te genieten. En ook ik schoot in de stress als ik even geen last van kwaaltjes had. Ik heb om een vroege echo (8,5 week) gevraagd en heb deze ook gekregen. Hierop zag alles er goed uit. De baby groeide goed en het hartje klopte. De echoscopiste zei dat ik na deze echo 95% kans had dat het goed bleef gaan. Hierna durfde ik er een beetje van te gaan genieten. Natuurlijk kreeg ik af en toe weer een benauwd gevoel, maar dat was meestal maar even. Na mijn 12 weken-echo heb ik de angst echt helemaal van me af kunnen zetten. Nu geniet ik er eigenlijk alleen nog maar van. Als ik jou was zou ik vragen of je een vroege echo kan krijgen. Dat stelt al een heel stuk gerust. Probeer er ook een beetje van te genieten!!! Groetjes Noralien
Wat lief al die reacties! voel me in ieder geval niet meer zo onbegrepen en alleen! Ik heb op 5 Juli wel een echo gehad.. daarop zag je dus het vruchtzakje en wat witte vlekjes erin (uitwendige echo) was toen volgens mij iets meer dan 6 weken zwanger! Woon niet in NL dus hier gaat het allemaal wat anders.. Misschien proberen we volgende week nog even bij de dokter terecht te kunnen! Wanneer kun je het hartje horen via een uitwendige echo? Hoop dat de 3 mnd snel zullen gaan.. het is nog zo ontastbaar nu! Dokter zei dat alles er goed uitzag, wel heb ik utrogestan gekregen ivm de vorige miskaam en vertelde hij mij rustig aan te doen en veel te rusten! Bedankt lieve mensen
Ik herken dat gevoel. Nu ik het kindje voel bewegen heb ik pas een beetje rust. Zelfs met mijn 16-weken controle was ik nog in spanning of het hartje wel klopte. Na zo'n miskraam ben je heel snel bezorgd over het kindje. Probeer er toch een beetje van te genieten. Tel niet af naar de 12 weken, maar tel de tijd dat je al zwanger bent, dat hielp bij mij een beetje. Je zegt bijvoorbeeld niet van 'nog 4 weken voordat ik 12 weken ben' maar je zegt ik ben AL 8 weken zwanger. Zo gaat de tijd sneller. Daarnaast moest ik voor de curretage naar de gyn, en toen ik weer zwanger was heb ik een echo afgesproken bij de gyn met 8 weken, zodat ik een beetje geruststelling had. Hij begreep het wel.