Momenteel sport ik elke dag ongeveer een uur. Doe 30day shred, buikspieren work out en een squat work out en af en toen nog eens hardlopen. Hiernaast deed ik Sonja bakker, maar merk dat mijn lichaam meer nodig heeft of misschien gewoon ander eten. Wil het liefst eigenlijk KH arm gaan maar weet niet hoe te beginnen omdat sonja bakker helemaal in mijn systeem zit. Hebben jullie tips?
Ik zou eens op internet kijken, staan heel veel weetjes en recepten. Je moet veel groenten, ei, vis etc eten. Probeer je er eens in te verdiepen, dan kan je vanzelf wel iets ervan maken. Mijn ervaring is dat iedereen het anders doet, dus zoek een weg dat voor jou goed voelt en haalbaar is.
Waarom zou je koolhydraat arm willen eten als je veel sport? Je lijf heeft dat nodig.... Je zou even moeten uitrekenen hoeveel kh je eet op een dag... Dat zou zo'n 55% van je totale voeding moeten zijn... Vaak eten mensen veel meer, als je dan wat meer kh gaat vervangen door eiwitten, gaat dat vaak al veel beter!
Volgens mij als je redelijk wat krachttraining doet kan je het beste eten in de volgende verhoudingen: koolhydraten - eiwit - vet 50-30-20 (%). Ik probeer dat nu ook te doen, eet veel kwark/yoghurt/melk (beetje afwisselen). En ik eet pindakaas, zitten goede vetten in en ook redelijk wat eiwitten. En ik eet alsnog wel 5 boterhammen per dag, 1700 kcal in totaal (wil wel afvallen). Ik zal vanavond als ik tijd heb hier neerzetten wat ik vandaag heb gegeten. Ik fiets 4 dagen per week 50 minuten (werk) en ik probeer 3 keer in de week 30 days shred te doen. Maar ik heb er niet heel veel verstand van. Misschien wil Imensa even reageren
Ik eet gewoon khoolhydraten, dus volkoren brood, muesli (van dorset), brinta pap, zilvervlies rijst, volkoren pasta etc. Veel verse groente, magere melk, magere kwark, fruit. Quinoa, zoete aardappel, beetje de basis ingredienten ik vaak gebruik. Zalm, tonijn, eieren.. Alles wat gezond is Kom je al een heel eind.
ik zou als ik jou was gaan voor een 40-40-20 verhouding om af te vallen. de 50-30-20 is meer iets om te handhaven als je aan wilt komen. op de 40-40-20 manier geef je je lichaam meer eiwitten wat op zijn beurt helpt met het verlies van spier tegen te gaan tijdens het afvallen. de eerste 40 zijn de KH.. en daar wil je er juist weer wat minder van tijdens het afvallen Let op!! MINDER niet helemaal géén of amper kh! zoals bvb bij atkins.. puur omdat je ze simpelweg nodig hebt.
Bedankt voor de tips alvast! Hoe moet ok de 40-40-20 zien? 40% van een maaltijd mag dan uit kh bestaan? Delta: hoe maak je de quinoa? Vind dat echt zoo niet lekker!
40-40-20 is het percentage over de gehele dag.. dus 1 maaltijd mag gerut wat meer bevatten, als je dat maar weer compenseerd. 40% kh, 40% eiwitten en 20%vetten
Ik denk dat je meer moet kijken naar de vullende tussendoortjes. Je neemt bijv vaak een eierkoek, ontbijtkoek, sultana. Dit zorgt juist dat je honger krijgt ( suiker spiegel gaat omhoog) Beter kun je kiezen voor fruit, kwark, volkorencracker met bijv kaas, gekookt eitje. Ontbijten met bijv Brinta, lunch een groente omelet met gerookte zalm, ham oid. S'avonds kun je dan rustig wat aardappelen, veel groente en mager vlees/vis ( maar dat deed je geloof ik al) Tussendoor dan dus een bekertje kwark/met evt fruit. Gekookt ei en stukje kaas.. Je zult merken dat het even wennen is. Je lijf vraagt niet constant om voeding en je zit veel voller.
Bedankt voor de tips mve! Ben nu wat aan het rondkijken voor recepten, en heb al een aardig lijstje, morgen dus maar boodschappen doen. Betreft kwark, kun je beste volle nemen toch? En qua noten, welke kun je het beste nemen voor tussendoor?
Ja, volle kwark of Franse kwark vind ik ook nog wel lekker. 1/4 appel ( raspen en mengen met wat kaneel en dat er door.. jummie!) Qua noten, walnoten of pecannoten..
Vind je quinoa echt niet lekker? Wel goed van te voren wassen in een zeef!! Ik doe er van alles door heen; zoete aardappel, kikkererwten, tomaat, avocado, wat je lekker vind! Noten pak ik vaak; cashew, para noten, amandelen. Zonnebloempitten zijn heel gezond en pompoenpitten! Uiteraard allemaal ongezouten. Goed, mijn lijstje van wat ik vandaag gegeten heb: O; muesli van dorset met magere melk, raw cacao nibs, gebroken lijnzaad en 1 banaan er door T; beetje magere kwark met gebroken lijnzaad L; 3 volkoren boterhammen, 1 met granaatappel jam van de reform en 2 met amandel pasta van de reform T; magere kwark met 1 mineola klein handje goji bessen klein handje cashew noten en para noten, gewoon een paar stuks! A; zilvervlies rijst met 300 gram groente en wat falafel Dat is wat ik zo ongeveer eet, daarnaast doe ik wel 4/5 keer in de week aan insanity. Misschien heb je er wat aan?
Kan je uitleggen hoe dat precies werkt? Waarom is 50-30-20 meer iets voor als je aan wil komen? Ik ben voorheen veel afgevallen en toen at ik denk ik 60-20-20, als die 60 al niet meer was . Maar ik wil mijn spieren wel graag een beetje opbouwen en in ieder geval wat ik al heb, behouden. Ik ga 40-40-20 echt niet volhouden, ik eet toch wel graag wat koolhydraten, vind ik gewoon veel lekkerder dan eiwitten. Ik vind 40% kh echt weinig... En ik fiets veel, dan mag je toch ook al wat meer koolhydraten?
interessant onderwerp dit vind t zelf ook echt lastig om te bepalen wat gezond is en genoeg is i.c.m. sporten. zelf mag ik nu niets geks doen ivm zwangerschap maar van de zomer wil ik er weer hard tegen aan mijn man is nu wel bezig met droogtrainen en volgt daarvoor een dieet met minder koolhydraten. Je ziet wel resultaat maar hoeveel en hoe snel weet ik niet want wegen doet hij niet voor hem doen we vaak het volgende: - ontbijt met havermoutpap, vult tot de lunch omdat de koolhydraten die daarin zitten pas verteren als ze in de darm zitten - lunch met een salade van spinazie blaadjes, verse spinazie smaakt als sla maar heeft veel meer voedingsstoffen. Bij de salade doe ik vaak kip, kalkoen of kaas maar je zou er ook vis in kunnen doen. Nootjes eet hij los, een handje van elitemix bijvoorbeeld maar soms doe ik ook walnoten of ongezouten cashewnoten door de salade heen. Als lunch zou je ook kunnen denken aan vis met groenten of een omelet met groenten. Op deze manier krijg je wel eiwitten/vetten en groenten binnen maar heel weinig koolhydraten als je het vergelijkt met een broodmaaltijd en je zit er goed van vol waardoor het vol te houden is en te combineren met sporten. - tussendoor fruit, ook al zit daar wel weer fructose in wat ook weer omgezet wordt in koolhydraten... maar fruit lijkt me zo gezond dat het schrappen daarvan niet verstandig is - verder qua tussendoortjes kwark voor de eiwitten, nootjes maar pas op dat je daar niet teveel van eet en rauwkost: wortels, komkommer, tomaat etc. Je kunt ook een volkoren cracker nemen met huttenkase, daar schijnen ook heel veel eiwitten in te zitten maar het lijkt mij een beetje vies of met vleeswaren, kaas etc. Liga/ontbijtkoek etc zou ik laten liggen omdat daar weer heel veel suiker in zit, dat zorgt voor een snelle stijging in je suikerspiegel en daarna weer voor een snelle daling zodat je weer trek krijgt. - 's avonds eten we groenten met vlees of kaas, bijvoorbeeld groenten uit de oven met een plakje kaas eroverheen. Je kunt dit aanvullen met aardappels of een beetje volkorenpasta maar als je veel groenten eet dan zit je vaak ook vol en kan je denk ik de extra koolhydraten beter laten staan afhankelijk van hoe je je voelt. In peulvruchten zoals boontjes zitten ook redelijk veel koolhydraten dus die kan je ook gebruiken als vervanger van aardappels, en in kikkererwten zitten ook veel koolhydraten als je de gedroogde variant gebruikt, 60 gr op de 100 geloof ik, en die kan je ook overal voor gebruiken. Of het echt gezonder is dan aardappels en pasta weet ik niet maar het klinkt wel gezond Als je de variant uit een potje gebruikt zitten er maar 14 gr op de 100 gr koolhydraten in trouwens. - verder vooral water, thee en koffie drinken en geen gezoete drankjes i.v.m. suikers Dit is wat ik een beetje heb uitgezocht voor mijn man en wat ik zelf ook wil proberen, misschien heb je er wat aan en als iemand aanvullingen heeft dan graag Ik probeer het zelf ook maar een beetje uit te zoeken en als je op internet en in boeken rondkijkt zegt ook iedereen weer wat anders... het is echt lastig om te kijken wat nou echt gezond is voor je, methodes om af te vallen zijn er genoeg maar zeker als je sport wil je geen crashdieet volgen en je kunt ook beter je etensstijl en leefstijl veranderen denk ik dan dat je een paar maanden keihard afvalt en daarna je oude gewoontes weer oppakt. Dat werkt wel maar je wilt toch wat het meest gezond is voor je lijkt me zo.. heel verhaal
ik ga vandaag beginnen met een programma bij de sportschool nl het benfit programma. ik krijg dan begeleiding bij het sporten en een voedingsschema. kijk maar eens op Het succesvolle levensstijlprogramma | BenFit en als je het leuk vind kan ik wel een voedingsschema plaatsen als ik hem heb.
Bedankt dames, hier heb ik echt heel veel aan! Sdonya ik heb met name kh arme recepten die je eventueel met pasta,rijst oid kan aanvullen. Mijn man eet namelijk avondeten geen kh Hier staan wel lekkere recepten Kip met courgette in kruidenkaas : Koolhydraatarme recepten En van atkins ook wel een paar Bekijk recept - Atkins.com Vandaag ziet mijn menu er als volgt uit O: Yoghurt met een handje muesli T: fruitsalade L: Roerei met groentes en gerookte zalm T: handje noten A: kh-arme lasagne met eventueel beetje volkorenpasta T: kwark met een appeltje erdoor Verder veel water Is nog niet perfect maar moet even mijn weg erin vinden.
Fijn die menu's. Ik ben ook begonnen met opletten weer. Ik geef nig bv, dus t mag niet te hard gaan ivm afvalstoffen. Maar ik blijf nu in ieder gaval van de koekjes, snoepjes en chippies af!