Ik heb crackers gekocht van ah merk glutenvrij en ik dacht melkvrij maar nu wil ik ze geven aan mijn dochter en zie ik toevallig bij de allergie tekens alleen glutenvrij ( kwam nooit bij de ah dus lees alleen de ingrediënten) maar volgens de ingrediënten zit er geen melk in... wie weet of ze ook melk vrij zijn?
Als er melk (of mogelijke sporen) inzit, moeten ze het vermelden; staat het er dus niet bij, dan zit het er niet in.
Tanx allemaal doordat die allergie informatie er verder zo specifiek opstaat ging ik twijfelen..en griesmeel ook.. Nu durf ik het te geven word ze niet ziek 😊
Aan de ingrediënten te lezen zit het er inderdaad niet in lekker geven dus. Maar wat sommige hierboven schrijven over "sporen" klopt niet. Een fabrikant is niet verplicht sporen er op te zetten. Als er niets opstaat, betekent het niet dat er geen sporen in kunnen zitten. Feitelijk kan je daar dus heel weinig mee. Overigens kan vaak met koemelkallergie sporen wel. Ik heb twee allergische zoontjes, maar zij kunnen ook tegen sporen van melk. Volgens t kinderarts komt het naar weinig voor, bij koemelkallergie, dat sporen een probleem opleveren.