Welke vitamines gebruiken jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door KellD, 29 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Lieve meiden ,

Ik heb enkel een vraag , mijn zoontje van 1,5 zit aan de vloeibare vitamines van Davitamon. Hierbij hoeft geen extra vitaminen D gegeven te worden. Ik gebruik mijn hele leven al voedingsupplementen , en heb dit nooit gezien als "hoofd vitamines " ik weet dat het een aanvulling is op je dagelijkse behoeftes aan vitamine innames.

Maar ik merk dat vloeibare vitamines het niet echt meer voor hem doen.
    Hij vind overigens de frambozen smaak die de vloeistof heeft ook vies.

Mijn vraag : welke gebruiken jullie voor jullie bijna peuter ? En eigenlijk zoek ik multivitaminen die je maar één keer daags hoef te geven. Ik zag dat er ook smelttabletjes verkocht worden van davitamon , maar deze moet je drie maal daags geven. Ik heb liever de éénmaal daags. Het hoeft overigens niet persee van davitamon te zijn. Welke vinden jullie fijn?

Alvast bedankt!

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Solgar kauwtabletjes multivitamine vanaf dat ze een jaar of 1 is. Is met bosvruchten smaak. En met een stuk minder toegevoegde hulpstoffen bende dan in de vitamine van davitamon enz.

Kasya vindt dit leuk.
  3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier de smelttabletjes van davitamon. Hij krijgt 1x per dag 3 tabletjes.

4. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Bedankt voor de reacties! Zouden ze bij de Davitamon smelttabletten het niet met een reden hebben gedaan om de 3 tabletten over de dag te verspreiden? Of is daar niks over bekend..

Als er vitamines zijn waar minder "rommel" in zit. Heel graag! Hou alle opties open! Ik wil voor hem gewoon echt een passend voedingssupplement.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Op mijn potje staat niet 3x per dag.
    Er staat op dat ie max 3 tabletjes per dag mag.
    Hij krijgt het al 1.5 jaar zo en leeft nog steeds :)

6. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Ik moest eerlijk gezegd even slikken bij je antwoord. En dat heeft niks met je reactie te maken , maar meer wat wij zelf beleefd hebben wat betreft onze dochter. Maar om weer even terug te gaan op de vitamines , dat is fijn dat je ze in één keer mag geven. Dat maakt het toch ook wat makkelijker. Ik merk toch aan mezelf dat ik één keer een voedingssupplement per dag "makkelijker" vind dan meermaals daags. Bedankt voor je reactie!

7. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Wij hebben vitamines van holland en barett. Zoontje heeft een drankje die in zijn melk fles gaat en dochter heeft een snoepje voordat ze naar bed gaat.

8. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Bedankt voor je reactie! Mag ik vragen wat voor'n "snoepjes" het zijn? Zijn ze ook van Holland en barett ?

9. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ja zijn van holland en barrett. Zijn gummybeertjes.

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Oh jee, lees idd nu je onderschrift... Dat was niet handig van me om het zo op te schrijven. Excuus.

Bedoelde het als: hij doet het goed dus zo slecht zal het niet voor hem zijn. Maar idd heb ik dat best lullig verwoord.

11. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113

Geeft niks , ligt ook aan mij hè. Kan jij absoluut niks aan doen. Maar wilde het niet aan me voorbij laten gaan , maar voor me zelf gezegd hebben. Bedankt voor je reactie!

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij gebruiken geen multivitamines.

13. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Bedankt voor je reactie , maar ik denk dat het niet echt een aanvulling is op het topic. Wat betreft mijn vraag..

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik geef hier alleen de vitamine d in kauwtabletten die hoef je maar 1 keer per dag te geven volgens mij.

15. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier kreeg hij eerst alleen vitamine D druppels. Vanaf een jaar of 1,5/2(?) een kauwtablet, maar welke weert ik niet meer.
    Vanaf 3 jaar krijgt hij een gummi van dagravit (dora) en sinds een jaar krijgt hij een tabletje echineaforce junior erbij.

Hij krijgt het als aanvulling want vaak eet hij wel goed. Hij krijgt vitamines extra (niet de volledige dosering, slechts 1 per dag) als ik merk dat zijn weerstand minder goed is. Dus met name als de R in de maand is.

16. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.266
    555
    113
    Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik inmiddels ook maar naar kauwtabletjes ga kijken. Denk dat mijn zoontje er wel klaar voor is. Zijn ze in het algemeen makkelijk te kauwen, zijn ze snel door?

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hier krijgt de oudste vanaf zijn derde multivitamine kauwtabletten. 1 per dag bij het ontbijt. Jongste is 2, die krijgt nog alleen Vit D druppels. Wanneer hij 3 wordt, krijgt hij ook de multivitamine kauwtabletten.

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Sorry voor de late reactie ja denk het wel ze krijgt het hier alweer een jaar en er zit volgens haar ook wel een lekker smaakje aan. We hadden ze per ongeluk nadat madam per ongelukje het flesje had laten vallen. Meestal haal ik ze namelijk in de aanbieding en toen moesten we even snel naar de buurtsuper en hadden ze alleen tabletten. Uitgelegd dat dit was omdat ze al zo’n grote meid was en dat vond ze toen ook heel stoer!

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik geef druppels van kruidvat eigen merk. Tabletjes durf ik niet zo goed nog. En echt multi vitamines geef ik nooit, kan dat ipv vitamine D of doe je dat dan er naast?

20. Kasya

Kasya Niet meer actief

Wij geven Vitavriendjes multivitaminen & mineralen, te kopen bij de gezondheidswinkel en met minder troep dan in de meer bekende merken.

Het zijn kauwtabletjes, hier noemen we ze berensnoepjes en zoontje vindt ze heerlijk.

KellD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina