Hoe de flesvoeding opbouwen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duo Penotti, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is vandaag 2 maanden oud.
    2 weken geleden woog ze bij het CB 4280. Nu zie ik op de nutrilon dat ze 150 ml water hoort te krijgen met 5 schepjes nutrilon.

Mijn dochter krijgt 120ml water met 3.5/4 schepjes nutrilon omdat ze vaak het einde van de fles gaat sabbelen en drinkt niet echt meer door. Daardoor heb ik het idee dat ze hieraan genoeg heeft.

Alleen nu komt mijn vraag. Een aantal weken geleden sliep ze snachts erg goed. Soms al 5 uur door. Sinds deze week haalt ze met moeite de 3uur en word dan weer wakker voor een voeding.
    Waarschijnlijk heeft ze gewoon die 150ml nodig.

Hoe kan ik de voeding opbouwen naar 150 ml? Want het moeten kleine stapjes zijn anders red ze het niet.

Graag advies. Bedankt.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom geef je 3,5 schepje en niet hewoon 4?
    Stoppen met halve schepjes geven.. Is nergens voor nodig..

Als je wil ophogen maak je gewoon 150/5 je kan alles erin laten zitten en gewoon kijken wat ze opdrinkt..
    Of als je dat niet wil giet je het af tot 150...

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

beste is voeden op verzoek, drinkt ze haar flesjes leeg of een bepaald flesje dan kan je eens proberen een groter flesje te maken maar zij zal zef bepalen hoeveel ze drinkt, als ze genoeg hebben krijg je er toch niks meer in en maar goed ook :p

als ze de flesjes niet leeg drinkt, ze tevreden is en goed groeit hoef je je echt geen zorgen te maken

flesjes van 120 zijn toch netjes?

hier een mannetje van boven de 6kg, ik maak flesjes van 150 maar hij drinkt ze vaak nog niet leeg
    hij groeit goed en voelt zich goed

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik zou gewoon 150 aanbieden en dan zien wat ze ervan opdrinkt.
    Niet druk maken als ze wat laat staan, je kindje kan prima haar eigen behoeftes aangeven :) Als ze 's nachts wakker wordt, prima! Dan wil zij misschien gewoon wat kleinere hoeveelheden over meer voedingen verdeeld.
    Mijn dochter sliep na 5 weken van 22.30 tot 05.00 en kwam een paar weken later opeens ook weer voor nachtvoedingen. Toen heeft ze totdat ze 4 maanden oud was ook 's nachts weer een flesje gehad.
    Maak je geen zorgen, komt goed :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze standaard voeding laat staan, zou ik nog niet ophogen: zonde van al die voeding die je dan weg kunt gooien... :(
    Als de flessen (op bepaalde tijden of allemaal) standaard leeg gaan, kun je (voor die bepaalde tijden of dus allemaal) een schepje ophogen. Als jij niet pusht met leeg moeten drinken, zal zij het zelf regelen en weer steeds minder van de fles laten staan, net zo lang tot ze weer helemaal leeg gaan en je weer op kunt hogen met 1 schepje meer per fles :)

Hier trouwens pas sinds vorige week definitief over naar 150+5. Wel in verband met reflux dat dat lang geduurd heeft, maar ze was nu dus pas toe aan grotere hoeveelheden per keer. Tot vorige week zat ik daarom dus op 6-7 flesjes van 120+4... Met meer en kleinere flessen krijgen ze de hoeveelheid die ze nodig hebben om goed te groeien ook binnen... ;)

6. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dankje voor jullie reacties :)
    Ik hoef me dus niet druk te maken dat ze niet de hoeveelheid drinkt die op het nutrilon staat. Ze groeit inderdaad goed.
    Voorlopig blijf ik dan gewoon nog 120 met 4 schepjes geven. Want dit is genoeg voor haar.

Alleen jammer dat ze dan wel snachts om de 3uur komt, maarja dat moet dan maar.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vind je dat jammer?? Het moet maar?? Ze is pas 2 maanden, geniet van de momenten samen!!! :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, elke moeder wil natuurlijk graag een kind dat vlot door gaat slapen, maar nachtvoedingen zijn met 2 maanden nog volkomen normaal: slechts een minderheid slaapt op dat moment al door, de meeste kinderen worden dan nog wakker. Is dat niet voor een voeding, dan wel voor een speentje of iets anders ;)

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik kan niet meer toevoegen dan de andere dames,
    gewoon 4schepjes doen anders is de voeding "verdund" en krijgt ze weer te weinig voedingstoffen binnen
    Ja kan altijd bij de laatste avond fles meer aanbieden, maar als ze het niet opdrinkt, zal ze ook niet langer door slapen

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nachtvoedingen zijn zo volkomen normaal, stel je gewoon in op heel veel gebroken nachten de komende jaren (!), dan valt het ook niet tegen :)

Je meisje gaat verder zelf aangeven wanneer ze toe is aan meer voeding. Dat merk je echt wel. Gewoon haar volgen en er lekker van genieten!

Deel Deze Pagina