Berg/eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duo Penotti, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn dochter heeft een aantal weken na haar geboorte last gekregen van berg/eczeem.
    Ik heb hiervoor vaseline gekregen en dan zou het met 6 weken ongeveer wel weg moeten zijn.
    Het is een poosje minder geworden maar nu komt het in alle hevigheid weer terug terwijl ik nog steeds vaseline gebruik.

Het ziet er niet uit. Haar hele gezicht en ook hoofdhaar zit bedekt met bultjes/puistjes en er ontstaan ook korsten. Haar oren zitten vol met korstjes. Het is erg zielig!

Ze is nu 2 maanden.

Wie van jullie heeft dit ook gehad met jullie kind en met hoeveel weken-maanden is het weggegaan en wat hebben jullllie gebruikt om het weg te krijgen. Of is er niks tegen te doen.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Eczeem krijg je niet weg met vaseline. Berg is onschuldig, maar eczeem niet. Ik zou een doorverwijzing vragen naar kinderarts of dermatoloog. Eczeem is goed te behandelen met hormoonzalf, maar het is vooral verstandig de oorzaak proberen te vinden. Is er geen allergie in het spel?

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ja dit hadden wij ook. Wij hebben niks gedaan aan de berg, alle middeltjes hielpen 1 dag en dan kwam het erger terug. Na 5-6 maanden werd het minder en nu zie je het bijna niet meer.
    Ze hebben we een gevoelig huidje, dus gebruiken wij badolie van balneum en vaseline cetomacrogol crme fna.

We hebben bij 1 dochter ook een oor met korstjes/ open huidje gehad; van de huisarts hormoomzalf icm teerzalf gekregen en het was zo weg.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook berg maar niet extreem

sinds ik geen babychampoo gebruik is het iets minder

5. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou het kunnen komen ook omdat ik gewoon kraanwater gebruik voor mijn flesvoeding?

6. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    zowieso gebruik ik geen olie en babyshampoos etc. Ik was haar alleen in water.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

eczeem is iets anders dan berg...
    Zeker even terug gaan naar je ha ... ik denk dat je hormoonzalf nodig hebt.

Dat je alleen water gebruikt is al goed...maar je zou wel spul van weleda of neutral kunnen gebruiken...daar zit niks geks in.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

je kan haar denk ik wel wassen met babyolie van balneum, die is best goed, neem dan de extra vettend

volgens mij komt et niet door kraanwater maar weet het niet zeker

heel veel babys hebben berg, de enigen die er last van hebben zijn de volwassenen omdat het niet uit ziet :p

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het klinkt niet als berg, berg is puur een soort vettige, gelige schilfers, die geen last geven verder. Dus ik zou weer terug naar de ha gaan en het opnieuw laten beoordelen, mogelijk is het idd eczeem.

10. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik had het advies gekregen om het met olie in te smeren en evt met vaseline lanette creme. Dat ging prima, beetje uitkammen soms in een badje (voorzichtig) en pulken deed ik ook hihi :p Op een gegeven moment was het ineens weg. Ze heeft nu nog wat plekjes op haar voorhoofd maar als ze moe is dan wrijft ze ook enorm over haar hoofd/in haar ogen dus ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. Maar die cremes werken perfect :)
    Zijn gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek, vaseline lanette of vaseline cetamacrogol (volgensmij) creme. :) Smeert een stuk beter dan pure vaseline!

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het klinkt niet als berg idd. Maar eigenlijk ook niet echt als eczeem. Ik zou dit echt even laten beoordelen door een dokter.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ons meisje had ook enorme berg op haar hoofdje.Ze leek wel een schildpadje.Ik vond het er naar uitzien en het ging ook enorm ruiken en broeien.Ik heb er Bepanthen baby zalf opgesmeerd en een dag later kon ik het bijna allemaal wegpulken.Wel eerst mijn handen goed gewassen en de plekjes op de fontanel durfde ik niet en de plekjes die iets vaster zaten liet ik ook zitten.Na die ene keer was het al enorm opgeknapt en heb ik zo nu en dan wat weggehaald.Er kwamen soms wel haren mee die in de berg zaten maar is allemaal weer aangegroeid.Ze is nu ruim 8 maanden en nu gebruik ik na ieder badje Zarqua hoofdlotion en de laatste schilfers beginnen nu toch te verdwijnen.
    Je moet wel zeker weten dat het berg is en niet eczeem want dan toch even naar de dokter.

Succes.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kun je anders een foto plaatsen?

Deel Deze Pagina