Waar letten jullie op? En waarom heb je juist voor een bepaald merk/type gekozen? Wij zijn nog maar 13 weekjes zwanger maar alvast in de wereld van de kinderwagens gedonken, maar ik ben het even kwijt. Wij zijn allebij lang dus misschien is ons kindje ook lang bij de geboorte dus een niet heel klein reiswiegje is wel handig lijkt me, en een fijne hoogte van de duwstang is een must. Zo zijn er wel een aantal puntjes wat belangrijk is voor ons. Hoe hebben jullie dat gedaan, waar hebben jullie op beoordeeld?
Nu je hebt je eerste eis al neer gelegd. Jullie zijn beide lang, dus je wilt dan eerder een kinderwagen 'op hoogte'. Als je nu een winkel inloopt valt al meer als de helft van de merken kinderwagens af. Even uit mijn hoofd zijn de Stokke kinderwagen daar heel geschikt voor. Er zijn nog een paar die het hebben. Ik zelf vind het wandel gemak heel belangrijk en wij zijn voor deze gegaan; https://mountainbuggy.com/nl/Buy/buggies/NEW-urban-jungle-the-luxury-collection
Wij zijn ook beide lang en wilden onder andere ook een grote reiswieg. We zijn uiteindelijk verliefd geworden op de Joolz, en daar hebben we geen moment spijt van gehad! Het beste is om naar een babyshop te gaan, jouw persoonlijke wensen aan te geven en wagens uitvoerig te testen Veel plezier!
ik heb de mijne online uitgezocht en in de winkel besteld.. ik vond alleen het frame niet zo mooi maar de rest was ik helemaal verliefd op. vind hem na bijna 9 jaar nog helemaal geweldig! achteraf bleek ie wel heel handig te zijn. kijk lekker even rond naar wat je mooi vind ed en in de winkel even proefrijden of ie voor jullie werkt
Bedankt voor de reacties! Wij zijn al eens in de winkel geweest voor een "proefrit" (bij de eerste zwangerschap die helaas niet goed ging) maar we gaan binnenkort weer eens kijken, maar alle tips zijn welkom. Ik vind het erg moeilijk. Nu hebben we nog wel even, dus overhaast beslissen doen we zowiezo niet.
Met testen kom je er idd het beste achter, logisch dat je nu nog even rustig aan doet. Wij hebben gekozen voor de Stokke Xplory vanwege hoogte en compacte opklapbaarheid. Mn partner is 1.96 en ik zelf ook 1.83, dus hoogte was echt een pre. Het viel me op dat de duwstang bij anderen ook wel hoog was alleen de bakhoogte niet. Bugaboo zou ik iig niet voor gaan want dan ligt je kind bijna op de grond . Tipje: bij de babydump hoef je pas bij aflevering te betalen (je kunt weeknummer zelf kiezen) en mocht het misgaan nemen ze alles gratis terug. Zelfs als je kamertje bijv al uitgepakt staat, echt netjes!
Inderdaad uitproberen in de winkel. bedenk ook waar je het meeste gaat rijden, in de stad is een kleine wendbare handig, kom je veel in het bos is een wat grotere wagen met 4 wielen handig. En hoeveel ruimte heb je in de auto? Hier een maxi cosi mura plus 4. Verstelbare duwstang, we hebben de grote bak gekozen (je hebt 2 verschillende, kleinere is opvouwbaar), en dus de 4 wiel uitvoering aangezien we landelijk wonen en de wagen veel in het land en in het bos gebruiken. We hebben ook ruime auto dus past er makkelijk in.
Wat voor ons belangrijk was: moest opgeklapt in onze auto's passen, comfortabel rijden op de ondergronden van de plekken waar we veel wandelen (rondom huis veel klinkerweggetjes zonder trottoir), de Maxi Cosi moest op het onderstel kunnen (d.m.v. adapters) omdat wij ook voor een klein boodschapje met de auto moeten. Ga naar een grotere winkel en ga ervaren. Rijd vooral met de kinderwagens die je op het oog hebt over het testparcours, dat maakte ons veel duidelijk. Niet bij de Buffaloo, die is ongeveer dezelfde hoogte als Joolz.
Wij zijn beiden niet heel lang dus het was nog even zoeken naar de juiste kinderwagen, maar we zijn toen voor de Mutsy Evo gegaan. Prima wagen en een klein in te klappen onderstel. Omdat we dachten dat er geen kindje meer zou komen de kinderwagen verkocht, maar nu opnieuw zwanger en gaan we weer voor de Mutsy Evo.
Onze/mijn eisen waren; - zitje moet beide kanten op kunnen - makkelijk en klein inklapbaar - lucht/foambanden met zwenkwieltjes en goede vering (ivm in bos wandelen) - uiterlijk moet mooi zijn Wij zijn uiteindelijk voor de bugaboo cameleon en bugaboo donkey gegaan.
Hier was uiteindelijk heel belangrijk dat de wandelinzet helemaal plat kon en naar je toe, want als je baby echt lang is, passen ze ook niet lang genoeg in een grote bak. Wij hebben een mura met grote bak, onze zoon groeide daar met ongeveer 4 maanden uit en onze dochter van nu drie maanden ligt al behoorlijk met opgetrokken beentjes, dus zal ook wel zoiets worden. Mijn advies is dus om alle wagens waarbij de wandelwageninzet niet plat en naar je toe kan weg te strepen en verder gewoon in de winkel uit te proberen welke jullie beiden ok vinden qua duwen.
Wij zijn ook wat langer en onze eizen waren ook dat de bak op goede hoogte was en dat hij goed wendbaar door bos en stad was. En uiteraard makkelijk in en uit te klappen. Wij hebben de quinny buz extra genomen. Heeft 4 wielen en is zo super licht in gebruik op klinkers en gras enzo (hadden ook zo'n proefrit parkoer gedaan en is met 1 vinger te sturen) De kinderwagen kan er beide kanten op gezet worden en kan ook plat gelegd worden voor als je kind slaapt.. De duwstang is ook lekker hoog.. kan niet wachten om hem in het echt te gebruiken
Wij gingen voor betaalbaar, makkelijk in gebruik en mooi en kwamen al snel bij de Musty Evo uit. Zeer makkelijk en klein in te vouwen, betaalbaar en ziet er nog leuk uit ook Vond de Joolz ook wel erg mooi, maar 400 euro meer voor een kinderwagen alleen vanwege de looks ging me net iets te ver.
Wij hebben ook deze mountain buggy. Maar wel tweedehands van marktplaats. Dat scheelt heel veel geld: wij hadden binnen een paar weken een supermooie wagen voor 160 euro (reiswieg en buggy)
Wij zijn beide ook lang, en met november kindje wilde ik geen al te kleine bak. wij hebben na menig testritje in verschillende winkels een grote gok genomen door puur op afbeelding/prijs/afmetingen een wagen te kopen via internet. (stokke vonden we echt een beetje teveel geld voor een kinderwagen) Gelukkig een gok die heel goed uitpakte heb een stevige mooie grote wagen staan die helemaal aan al mijn eisen voldoet. Wij hebben een Tutek T-Ambero gekocht en besteld via de nl site van dit poolse merk. Enige nadeel is dat hij niet mega klein is ingeklapt. maar past prima in mijn sandero
Ik wou echt een robuuste kinderwagen die ik ook gemakkelijk mee naar het bos kon nemen, omdat wij honden hebben en dat leek me gewoon handig. Heb de maxicosi mura 4 plus (dus 4 wielen en niet 3) en de banden kunnen niet lek. Daarbij was de kinderwagenbak gewoon lekker groot. Nu was het bij ons geen probleem, want ze is geboren met een 42 cm. Mijn zus haar wagen had een heel klein bakje en zoon moest met 6 maanden in de buggyinzet, omdat hij niet meer paste. Toen lag die van ons nog heerlijk languit in haar wiegbak
Wij hebben het "euvel" dat ik 30 cm kleiner ben dan ml. We zijn toen gaan kijken met welke kinderwagen we beide zonder moeite uit de voeten komen. De duwstang slijt bij ons daardoor "harder". We hebben gekeken naar een, voor ons gevoel, robuuste duwstang en een kinderwagen die compact opgevouwen is, we hebben een kleine auto. Na vele malen kijken, en proefritjes zijn we uit gekomen op een joolz. En nu, 8 maanden in gebruik, ben ik nog steeds blij met de keuze
Hier gekeken naar welke we mooi vonden, op welk terrein we hem wilde gebruiken (eigenlijk alleen in het dorp/stad), makkelijk inklapbaar en niet mega groot. Daarnaast vond ik het ook belangrijk dat we een wagen hadden die al langer op de markt was en waar de kinderziekten uit waren (en tja een maandagochtend model kan je altijd krijgen...) wij zijn uiteindelijk op de bugaboo cameleon uitgekomen. Ik gebruik hem nu al 13 maanden intensief met veel plezier. Loopt heerlijk (wij zijn van gemiddelde lengte 1.73 en 1.83), dl zit er heel erg goed in en waar ik achter ben gekomen tijdens het gebruik; hij heeft een heerlijk grote boodschappen mand. En wat betreft de grootte van de bak, dl zit ruim op de +1 lijn wat betreft lengte en heeft met gemak de 6 maanden in de bak gehaald. Geen opgetrokken knietjes oid.