Duo wagen baby en dreumes - ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dizzy, 1 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Dag dames,

Ik zou graag jullie ervaringen horen over duowagens met een baby en dreumes. Wij willen sowieso geen duowagen waarbij 1 kindje onderop zit of ligt maar naast elkaar.
    Ik kom tot nu toe uit op de bugaboo donkey duo, welke ik dan gezien de prijzen nieuw zou kopen. Op Mp vragen ze namelijk voor tweedehandse donkeys rond de 1000 euro en dat ga ik echt niet betalen voor een kinderwagen van een paar jaar oud zonder garantie etc.

Zijn er ook nog andere duowagens waar jullie goede ervaringen mee hebben of juist niet? Wat goedkopere modellen ook wellicht?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de donkey en ik zweer erbij, hij is zo handig! Ook fijn dat hij in mono stand te gebruiken is, die functie gebruik ik ook regelmatig.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.151
    113
    Dit inderdaad. Hele fijne wagen!

4. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    #4 Sorraya41, 1 okt 2016
    Laatst bewerkt: 1 okt 2016
    Ik heb een Topmark. Baby ligt achterin met nestje etcetera. Peuter voorin. Achterin kan ook een stoeltje worden.een heerlijke wagen. Heb hem toevallig in de verkoop als je interesse hebt pb me dan dan kan ik je foto's sturen van de prijs wordt je wel vrolijk 😉

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Wij stonden voor dezelfde keuze, en hebben voor de Donkey gekozen. Ook nieuw, omdat ik die prijzen voor tweedehands ook echt gekkenwerk vond (en ik heb uberhaupt een beetje viezig vindt voor zo'n kleine baby, ook al kun je alles wassen). Nog niet in gebruik gehad, ik heb hem net deze week in elkaar gezet en de baby is er nog niet :), maar ik ben er wel nu al blij mee! Hij staat te pronken in de woonkamer, denk dat ik hem morgen met zoonlief voor het eerst mee naar buiten neem.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hier ook een donkey! Ik gebruik hem nu 5maanden ongeveer, in de monostand. Hij is wel erg breed, dus in sommige winkels is het even proppen (straks met een 2e nog meer, dan schuif je hem uit en is hij nog iets breder). Ik vind hem ondanks dat wel heeel fijn! Hij past ook goed in mijn kleine autootje. Een wagen waarbij ze achter elkaar zitten (of tegenover elkaar) is enorm lang, dat lijkt mij net zo niet handig als heel breed, alleen paste die ook niet in mijn auto.
    Ik heb wel mazzel gehad dat ik een show model bij de BabyDump vond :) dat scheelde me zo'n 400€.
    Een wagen waarbij er 1 onderop ligt vind ik echt zielig :)

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik wilde in eerste instantie ook een wagen met zitjes naast elkaar, maar ben toch voor een i Candy Peach duo gegaan en geen seconde spijt. Kindjes vinden het helemaal niet erg om onder/ achter te zitten.
    Hij is echt heel praktisch en ook heel fijn enkel te gebruiken. Deze zijn op marktplaats een stuk goedkoper te vinden.

8. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mountain buggy duet. Heel tevreden over.
    Naast elkaar en toch smal. Nieuw rond de €500.

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wij hebben nu een stapelbed op wielen. Maar dat zou ik persoonlijk niet aanraden. Voor ons leek het heel aantrekkelijk, hij is compact, rijd prima maar na verloop van tijd toch geen fijne wagen gebleken. Vooral dat gehannes met eerst de wieg onderop en maxicosi en nu de stoel. Mijn rug gaat naar zijn grootje. Nu zwanger van de derde en veel bekkenklachten. Blijkt er ook nog geen meerijdplankje achter te kunnen als je twee kids erin hebt. Miskoop in onze situatie dus.

We hebben nu de Bugaboo donkey besteld, naast elkaar en er kan een meerijdplankje achter. We hebben straks 3 kids onder de 3 dus ook de oudste kan nog geen hele lange afstanden lopend afleggen. Ben wel van mening dat de ideale wagen er niet is. Je zult ergens concessies moeten doen. In ons geval dus in de breedte ... Wat dus wat lastig gaat worden in volle winkels als kruidvat. Maar verder is de donkey zoveel beter hanteerbaar voor mij met twee kids op dezelfde hoogte. Hij komt volgende week binnen, ga hem meteen in gebruik nemen.

Maargoed er zullen ook mensen zweren bij de 'stapelbedden'. Zou vooral naar een winkel gaan en de wagens testen. Met kind erin en alle mogelijke combi's dus ook met maxicosi erop en eraf. Wij hebben ze wel gereden maar niet alle combi's getest (stoel/wieg, stoel/mc etc) en daar komen we dus nu achter dat het allemaal nogal onhandig is.

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Onderop is niet zielig overigens hoor 😅. Mijn dochters vinden het helemaal prima in die wagen. Wij vinden het een onding.

11. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Mountain buggy duet, fijne wagen..
    Vooral als je veel lopend doet, en boodschapjes moet meenemen..
    stevig, met goede wielen, dit was de reden om toch niet voor de donkey te gaan..
    (ondanks die wel erg mooi is natuurlijk)

12. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik heb 1,5 week geleden een tweedehands Bugaboo Donkey Duo gekocht. Er zaten veel accessoires bij.
    Ik ben er echt blij mee!

We gebruiken 'm nu al voor de jongste en hij rijdt super en is makkelijk in gebruik.

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.774
    1.365
    113
    Wij hebben de Donkey. Ik had eerst een goedkope buggy met 2 zitjes achter elkaar, maar de kleinste was al vrij snel te groot voor het babynestje terwijl hij niet kon zitten. In de Donkey heeft hij heel lang in de bak gepast, nu met 6mnd gaan we over naar het buggyzitje. En wat een verschil in comfort, wendbaarheid en uiterlijk! Loop nu trots over straat met mijn 2 kleintjes in de wagen :)

14. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij hebben de donkey en ik vind hem.top! Heel tevreden mee en had echt niet zonder gekund. Ga hem dit keer weer gebruiken

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb veel plezier gehad van mijn Topmark. Ik vond het een heel wendbare en handzame wagen, ook veel mee in de bus gereisd. Ik geloof dat we in aanbieding gekocht hebben (200 euro of zo) en daarna voor 50 euro of zo verkocht op MP.

(maar goed, misschien is de Topmark van tegenwoordig anders dan die van toen, inmiddels ook al weer bijna 8 jaar geleden dat ik die wagen kocht :D)

16. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Easy Walker. Ze zitten naast elkaar. Goede vering, bevalt erg goed!

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Bedankt dames!

18. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik heb een tandem wagen (daar zitten ze voor elkaar), hetzelfde principe als een tandem fiets. Vind het ideaal, je kunt overal doorheen met de wagen (behalve de kruidvat haha). Een aantal vriendinnen van mij hebben een duo wagen naast elkaar, ze raden mij dit allemaal af! Omdat je niet door iedere winkel kunt. Sommige hebben moeite om het huis uit te gaan omdat het nog maar net door de voordeur past. De enige waar ik goede verhalen over gehoord heb (als je het hebt over een duo wagen naast elkaar) is de Donkey wagen.

Mijn tandem wagen is van Topmark Riley, koste 215 euro.

19. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb een Topmark 2 Combi gekocht. Nu al gebruikt met mijn zoontje voorop in het zitje. Suuupergrote boodschappenbak en straks de baby in de reiswieg (volledige reisbak, geen nest.) Ik hou dr (nu al) van..

Deel Deze Pagina