waar groentepotjes 4+ ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Athina, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En dan bedoel ik eigenlijk een eigen merk ;) . Eigenlijk had ik me voorgenomen om vers te maken voor fae, maarja, zelf eten we ook meestal uit potjes, dus dat schiet niet echt op. Fruit krijgt ze nou wel meestal vers, maar dat vind ze niet zo geweldig. Hoewel de liga/peer vandaag er ineens wel goed inging ;) .
    Nu had ik bij C1000 potjes gezien, per 2 en dan zijn ze iets van 65 of 70 cent ofzo per potje. Alleen hebben ze daar alleen een wortel-bloemkool-aardappel-mix. En verder alleen 6+ potjes.
    Niet alleen broccoli, dus 1 soort. Voordat ik alle winkels dus af ga lopen ;) even bij jullie de vraag? Weten jullie winkels waar ik groentepotjes vanaf 4 maanden kan krijgen, die geen 90-95 cent per potje zijn ;) ?
    Kruidvat en etos eigen merk scheelt ook niet zo heel veel, omdat die ook per potje gaan en dan nog zo rond de 90 cent zitten ;) .

Kun je trouwens groente hapjes in vriezen? Zoals broccoli, bloemkool en boontjes ofzo? Want dan is het natuurlijk wel de moeite om vers te halen.

groetjes
    athina

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik weet de prijzen niet, maar vooral die begin potjes zijn zo zelf gemaakt.
    en ja je kan eigen gemaakt eten prima invriezen.

wel even een vraagje, hoezo eten jullie zelf uit een potje?

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

houd er rekening mee dat er in de potjes van kruidvat zout aan is toegevoegd. kijk voor de grap maar eens op de ingredienten lijst

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Zou het gewoon zelf maken. Je koopt een zak wortels, sperciebonen, brocolie of wat dan ook dan koken pureren en in de vriezer in porties. Heb ik hier ook voor als we een keer friet ofzo eten.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    vindt erg weinig keus voor 4 maand

heb laatst een potje van friso gehaald 4+ brocoli
    en eigen merk
    bloemkool/worteltjes/worteltjes met aardappel/bruine bonen/spercieboontjes

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    en van fruit hebben ze hier alleen banaan/peer

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    1 groentesoort is toch niet zoveel moeite om zelf te koken? Zolang er geen nitraat inzit mag je het gewoon invriezen hoor!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pot groenten ;) . Gewoon worteltjes, erwtjes, witte bonen, bruinen etc. Weinig echt vers ;) .
    En in een pot zit dus al zout etc toegevoegd.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ikhet niet kan invriezen en we eten de groente zelf niet, dan vind ik het voor die paar happen te veel moeite ja ;) . Maar dan zal ik eens een lijstje zoeken met groenten waar nitraat in zit...

10. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    bij de jumbo hebben ze eigen merk potjes groente en fruit voor 4+maanden. Wel ook maar 2 verschillende soorten hoor, maar wel voor een redelijke prijs (ik dacht 1,35 voor 2 potjes)

Verder heb ik ze ook nog nergens gezien.

11. ProudMum

BonBebe bedoel je?
    tot 6 mnd is het waterige meuk, en de potjes voor 12 mnd is 1 dikke massa

12. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ja bonbebe idd

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier maak ik het gewoon zelf. Ik maak gewoon in één keer een grotere portie klaar (toen ze net met groente begon was dat genoeg voor vier of vijf porties). Alles in kleine hoeveelheden invriezen (heb hier van die avent via bekers), elke avond iets uit de diepvries in de koelkast zetten voor de volgende dag. Kun je ook mooi variëren.

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    zo deed ik t ook ja...maar helaas weigert mijn dochter verse groente :rolleyes: dus tegen alle verwachting in toch maar aan de potjes, die eet ze nl wel zonder problemen...gek meisje heb ik :)

15. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    bij de c1000 heb je gesneden groente in zakken (diepvries)...ideaal stronkje broccoli met stronkje bloemkool even koken pureren en klaar...zo heb altijd 'verse' groente in huis en makkelijk te doseren...ze hebben broccoli, sperzieboontjes, bloemkool, doperwtjes, doperwtjes met worteltjes, paprika enz..ik kan zo voor c1000 gaan werken zie ik :)

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Laat ik daar nou nooit aan gedacht hebben! Wij eten zelf nooit groente uit de diepvries, dus ik kom daar nooit... :) Goeie tip! Die onthoud ik voor nummer 2... :) Dank je wel!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is inderdaad een goeie! Maandag weer naar de c1000 :) . Inmiddels gisteren bloemkool en aardappel klaar gemaakt. Gelijk gegeten natuurlijk en daarna in 1e instantie nog 2x ingevroren. Maar ik had het fout ingeschat, dus uiteindelijk nadat wij klaar waren met eten, nog 2 porties erbij in de vriezer gedaan. Ik ben nu wel door m'n kleine bakjes heen ;) . Dus maar even een paar bijhalen.

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    AH heeft ook potjes van eigen merk die betaalbaar zijn, maar ik weet niet of er 4+ bij zit, wel 6+ en verder.

19. ProudMum

Ik heb van Toppits van die diepvrieszakjes. Neemt veel minder ruimte in, zijn hersluitbaar en beschrijfbaar!

Deel Deze Pagina