Hoe de laatste fles 's avonds (ooit) laten vallen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Emily27, Oct 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Onze dochter (2.5 maand) zit op 6 voedingen per dag. 's Ochtends vroeg met meestal 5-6 uur na haar laatste (avond)fles weer een voeding, verder ongeveer om de 3.5 uur. Vaak moeten we haar 's avonds tegen 23.30/0.00u wakker maken voor die laatste fles. We hebben het ook wel eens niet gedaan, maar dan wordt ze dus wakker om 2 uur 's nachts voor een voeding. Hoe weet je nou wanneer ze er klaar voor is om wél vanaf 20u a 21u door te slapen tot in de ochtend? Gewoon af en toe proberen? Of zijn daar andere methodes voor? We hebben er geen haast mee, maar vroegen het ons wel af.

2. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik denk dat je het vanzelf wel merkt als ze ineens niet om 2 uur snachts komt maar later. Wordt dat steeds later dan kan je het nog eens proberen.

Bij ons was het echter anders. Ik dacht altijd dat babies nog heel lang een avond flesmnodignhadden om de nacht een betje door te halen en dit is meestal ook zo maar omdat onze zoon de nachtfles waar hij om kwam bij lange na niet meer leeg dronk heb ik hier een topic geopend met de vraag of een baby ook weleens zn nachtfles af bouwt ipv in een keer laten vallen en toen kreeg ik de tip om de late voeding te laten vervallen. Een baby gaat eens per 24 uur in zn vaste slaap. Als wij hem voor de laatste fles wakker maakte haakde we hem dus uit die vate slaap waardoor hij automatisch op dagstand weer om de 4 uur kwam. Nadat we dus de late avond fles hebben laten vervallen maakt hij nachten van 9 a 10 uur...

Maar goed dit werkt niet voor iedereen natuurlijk.

Ik denk dat je het vanzelf merkt als je kindje gaat schuiven met zn ritme en dan kan je het nog eens proberen. Maar die late avondfles is bij veel kinderen nog vrij lang dacht ik....

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Maar het lastige is dus dat we haar ervoor moeten wekken.. Dus we merken ook niet of ze wel of niet om 2 of 3 uur s nachts zich zou melden of dat ze in 1x helemaal door zou slapen tot 5.30/6.00u dan. Bij het CB adviseerden ze ons wel om haar te wekken, zodat ze het doorslapen in eerste instantie voor s nachts bewaart. Want dat is ze ook nog aan het leren, ze slaapt nog niet echt door, maar kan wel 5 à 6 uur zonder voeding zonder huilpartijen. Kunnen we dan toch beter na de fles van 20.30 alleen voeden op verzoek? En dus weer s nachts? Op zich is het wel fijn dat die voeding middenin de nacht eraf is ... ;)
    (ze drinkt overigens alle flessen goed leeg, of ze zichzelf nu meldt of dat ze gewekt wordt)

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hoi, t is heel normaal dat je je kindje moet wakker maken voor de laatste voeding. Zeker als je kindje de fles gewoon ook leegdrinkt, zal ik voorlopig nog niet denken aan het laten vervallen van de fles.

de 1e voeding die moet afvallen is de nachtvoeding. Je kindje is dat nog aan het leren. Zonder die late avondfles lukt het je kindje zowiezo niet. Langzaamaan wordt het tijdstip van wakker worden 's ochtends later. Eerst merk je dat ze slapen tot 05:00 u en met de tijd wordt dat dus later. Je kindje moet dus eerst eens goed doorslapen tot 6.00 u of 07.00 u.

Als je dan merkt dat je kindje de laatste fles niet meer goed drinkt, zou je er eens aan kunnen denken om die fles niet meer aan te bieden. Maar dan is je kindje gemiddeld tussen de 4-5 maanden. Er zijn zeker kindjes die al eerder op 4 flessen zitten, maar dat zijn veelal uitzonderingen.

Ik vind wel dat je de laatste fles erg laat geeft. Dat is niet prettig voor jezelf en het kan idd zijn dat je je kindje uit zijn diepe slaap haalt.
    Hoe ziet je schema er zo ongeveer uit op de dag?

Slaapt je kindje einde van de dag ook van voeding tot voeding? of is je kindje dan juist wat hongeriger?
    Wij geven de fles einde van de dag vaak al na 3 u of 3,5 uur. Dan kom je ook niet zo laat uit. Het maakt niet zoveel uit met de hoeveelheid die ze dan drinken maar de kans is wel dat ze daarna de diepe slaap pakken.
    Probeer eens de laatste fles rond 22:00 u te gaan geven. Denk je dat dat in te passen in je ritme?

5. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

Jan 8, 2009
    772
    0
    16
    Wakker maken voor voedingen is hier nooit een succes geweest. Hier slaapt onze dame vanaf ong. 21u tot morgenvroeg 7u. Dat heeft ze zelf opgebouwd, iedere week meldde ze zich een uurtje later s nachts/ s ochtends. Moet wel zeggen dat als ik haar wakker maak om 23u ze standaard 4 uur later weer komt en dat was bij mijn oudste ook zo. Maar natuurlijk is dat voor iedereen en bij ieder kind weer anders.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Hier dan wel borstvoeding, maar wij hebben die late voeding er nog heel lang in gelaten.. op een gegeven moment sliep hij de nacht door tot ongeveer 7 uur 's ochtends en toen kwamen we dus op 5 voedingen uit (was zo rond 9 weken).
    Pas vanaf het moment dat hij bijvoeding kreeg (paar dagen voor 6 maanden) niet meer wakker gemaakt voor de late voeding. Had waarschijnlijk wel eerder gekund, maar ik vond het altijd wel een knus momentje, plus dat hij altijd net onder de middellijn van gewicht en lengte zat en ik dus vond dat hij het ook wel kon gebruiken..

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    We gaven die laatste fles zo laat omdat ze dan het makkelijkste doorsliep tot ongeveer 6 uur. De laatste paar dagen is het echter na 7 uur s ochtends voor ze weer voeding nodig heeft, en begint ze ook steeds dieper (niet huilen) te slapen s nachts. Dus nu wellicht langzaamaan het tijdstip van de laatste voeding gaan vervroegen? We gaven eerst om de 4u voeding, maar dat zou dan nu even elke 3u weer worden, behalve s nachts dus, want dan 6 uur (of meer) tussen voedingen. Is het een idee om elke paar dagen de laatste voeding een half uurtje te vervroegen en te kijken wat dat betekent voor hart tijdstip van haar ochtendvoeding?

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier moesten we de kids( met uitzondering van 1) ook wakker maken, daar zijn we mee gestopt bij ong 4 mnd en toen sliepen ze ook zonder problemen de nacht door, mijn jongste dochter werd zelf altijd voor die voeding wakker en heeft die ook tot ruim 6 mnd gehad.

Ik denk af en toe eens uitproberen,ik weet eigenlijk niet meer waarom wij hebben gewacht tot 4 mnd...volgens mij dronken ze toen de laatste (19.00 uur) 210 + 7 schepjes

9. Juni83

Juni83 Actief lid

Nov 6, 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier zoals Justy ook al zegt de laatste fles rond 21.00- 21.30 gegeven (dan is de tijd wel korter vanaf 19.00 uur, maar da maakt niet uit) toen sliep ze door tot 7.00 uur! Ik maakte haar voorheen ook wakker om 23.00 maar zat ze in haar diepe slaap en kwam ze vrolijk mdden in de nacht weer. Dit was voor mij en een aantal anderen de gouden tip, maar ook ieder kindje is anders natuurlijk :)

Share This Page