Baby Alleen thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Hey meiden,

    Misschien ben ik raar ofzo hoor maar ik zat net een boekje te lezen en daar stond een artikel in over twee vrouwen die samen aan het discuseren waren over het feit dat de ene vrouw haar kindje wel eens alleen thuis liet als ze bv boodschappen ging doen en die andere deed dit juist weer niet..

    Nou vraag ik me dus af hoe denken jullie hier over ? Ik vind het namelijk echt te gek voor woorden dat je zo'n klein hummeltje alleen thuis laat zodat jij ff lekker boodschappen kan doen, Wie weet wat er wel niet kan gebeuren.... En wat als er wat met jou gebeurd en niemand weet dat er een kleintje thuis zit... Ik kan er niet met mijn kop bij dat er mensen zijn die dit doen.... Want dit is net zoiets als dat laatst die moeder dat kindje in de auto heeft laten zitten ( wat op het nieuws was ) en die toen is overleden ik vind dat soort dingen ook zo achterlijk stom.... In mijn ogen vind ik het onverantwoord als je een kind alleen thuis laat.

    HOe denken jullie hier over ?
     
  2. laura14

    laura14 Lid

    9 jul 2007
    71
    0
    0
    ik zou het nooit doen, je weet nooit wat er net op dat moment kan gebeuren. Ik ga wel soms even snel naar de garage om wat uit de auto te halen of een krant kopen, maar dan ben ik letterlijk binnen 1 minuut weer terug en heb ik de (super) babyfoon op zak en is het alleen als ze slaapt, als ze wakker is gaat ze natuurlijk even mee :D. Maar, mijn moeder, en vele andere van die generatie, liet ons gewoon thuis als ze boodschappen ging doen of even bij de buren koffie ging drinken...maar tegenwoordig kan dat niet meer, kijk maar wat er met dat arme meisje in Portugal is gebeurd, daar werd zelfs ingebroken om dat mesije te ontvoeren...arme ouders, ik zou mezelf echt niet vergeven.
     
  3. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    denk niet dat het op dat moment ff lekker boodschappen doen is!

    Het is ff snel een moet boodschapje en als de winkel een straat verderop is dan zie ik de schade er niet van in om je heerlijk slapende beebje lekker te laten liggen.

    heb et bij mijn eerste ook gedaan, het voelde gewoon goed. ff de buuf inlichten en ff snel een boodschapje doen..
    Bij alyssa nooit gedaan, want alles ligt nu te ver weg...
     
  4. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik zou het ook niet zo snel doen.
    De supermarkt is hier 3 straten verderop, maar toch zou ik het niet aandurven. Stel je voor dat je net onderweg een ongeluk krijgt.
    of je huis staat ineens in brand, terwijl je kindje op de kamer ligt te slapen. nee veel te riskant hoor.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Inderdaad, mijn moeder deed dat vroeger ook bij ons. Als ze mijn zussen bijv. van school moest halen.
    Denk niet dat ik het zelf zou doen.
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    als je met je beebje boodschappen gaat doen kan er net zo goed wat gebeuren, vind dat altijd zo snel gezegd..

    tuurlijk speelt dat dan door je hoofd, daarom als het niet goed voelt moet je het ook zeker niet doen..
     
  7. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Tuurlijk kan er dan ook wat gebeuren maar dan ben je er bij, als je huis in de fik staat en je kindje ligt binnen en je bent er niet nou sorry maar dan zou ik het mezelf dus nooit kunnen vergeven...
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    tuurlijk dat is zo,

    maar nomaals het kan ook gebeuren als je er bij bent en dan kan je ook te laat zijn...
     
  9. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    En toch vind ik dat anders...:oops:
     
  10. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    tegen mij werd ook gezegd toen ik zei dat ik soms niet eens de tijd heb om boodschappen te doen van "laat hem toch even thuis als hij slaapt" moet er echt niet aan denken, als hij wakker wordt en daar staat te krijsen in zijn bedje, of er breekt brand uit, of hij klimt uit zijn bed mijn god nee zoiets zou je je zelf nooit vergeven.

    natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar sommige dingen kun je beter voorkomen de genezen.

    groetjes Talia
     
  11. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Misschien kan het wel niet anders. Geldt je oordeel dan ook voor mensen die de babyfoon gebruiken bv met de buren. Brand hoor je ook niet op de babyfoon. Als kinderen straks groter worden en voor het eerst gaan buiten spelen is de kans (denk ik) dat er iets gebeurd veel groter dan dat je huis in de fik vliegt. groetjes Bianca
     
  12. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Het gaat er dan ook niet om dat alleen maar je huis in de fik vliegt maar kijk eens naar die Madeline in Portugal, als je bij je buurtjes ben en ze breken in dan zullen ze dat echt niet ff door de babyfoon heen zeggen dat ze je kindje mee nemen.... Nee ook al ga je bij de buuf koffie drinken dan nog vind ik dat je je kind niet alleen moet laten, dan leg je hem/haar toch in de kinderwagen ?
     
  13. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Jee zeg ik zou s´nachts geen oog dicht meer doen, dan kan het namelijk ook gebeuren...

    en je hebt echt goeie babyphones waar je elk klein dingetje op hoort en als ik bij de buuf (die naast me woont) met babyphone zit en ik hoor iets wat ik niet vertrouw dan sta ik binnen paar seconden weer in huis...
     
  14. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Echt NOOIT!
     
  15. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat zou ik nooit doen.
     
  16. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
  17. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik ga echt geen boodschappen doen of een ander kind weg brengen/ophalen maar ik ga wel naar de buuf als ze in bed liggen. Ik ben er in een seconde. Je kan juist dan ff weg zonder echt weg te moeten
     
  18. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Echt NOOIT dat ik dat zou doen!

    Dan maar geen boodschappen,die doe ik dan s'avonds wel als me mannetje er is!

    Groetjes,
     
  19. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik laat weleens de hond uit terwijl de kleine ligt te slapen. Controleer dan wel altijd 100x of er geen apparaten aanstaan. Meestal gaat hij gewoon mee met uitlaten, maar als hij slaapt laat ik 'm lekker liggen. Ik loop dan maar een heel klein stukje, alleen om ons huizenblok heen. Net genoeg om alles te doen. Een lange wandeling komt wel als mijn zoontje wakker is, of 's avonds als mijn man thuis is.
    De hond moet toch uitgelaten!
    (neem wel altijd mijn mobieltje mee)
     
  20. Zou ik nooit doen!
     

Deel Deze Pagina