Ik heb een vraagje. Mijn dochter is nu 4 maanden en alles gaat prima, ze is vrolijk, slaapt en groeit goed. Ze wil overdag gemiddeld om de 3,5 uur eten. Soms na 2,5 uur, soms na 4 uur. 'S nachts wil ze nog 1 of 2 voedingen. Ze is erg ongeduldig als mijn toeschietreflex even op zich laat wachten, zo'n 10 a 15 sec. Ze begint dan te huilen en gillen. Als de melk eenmaal komt drinkt ze een paar teugen rustig en wordt dan heel onrustig. Schudt met haar hoofd, wordt rood, laat de tepel los en pakt hem dan weer, doet druk, begint te huilen/gillen maar wil wel drinken. Als ik dan wissel van borst is het meestal over en drinkt ze rustig verder, hierna biedt ik altijd de eerste borst weer aan waar ze soms nog uit drinkt. Ook drinkt ze vaak nog geen 10 min. Tevens huilt/jengelt ze vaak na de voeding nog even, dit stopt na een paar minuutjes als ik haar sus en haar speentje geef. Meestal begint ze heel gretig op haar handje te sabbelen. Als ik haar dan nog maal de borst aanbied wil ze niet meer drinken. 9 v/d 10 keer komt er een grote boer en spuugt ze, soms meerdere malen. 10 minuutjes na de voeding is het weer een vrolijke meid, lacht en brabbelt ze volop alsof er niets aan de hand was. Bij de nacht en ochtend voedingen heeft ze van bovenstaande zelden last. De eerste paar weken heeft ze met een tepelhoedje gedronken op advies van een lactatiekundige. Gelukkig dronk ze na verloop van tijd zonder. Ik merk wel dat ze vaak de tepel naar binnen zuigt en niet altijd een grote hap neemt. Vanavond heb ik na de voedingen gekolft om te kijken of ze beide borsten leeg heeft gedronken en dat had ze. Nu is mijn vraag, is dit 'normaal', want het is een beetje frustrerend als ze zo doet aan de borst. Ik wil graag nog minimaal een paar maanden borstvoeding geven maar op deze manier is het niet leuk&fijn. Voor haar en voor mij niet. Alvast bedankt!
Hoi, Ik vind dit een lastige vraag om te beantwoorden. Het is voor mij op afstand lastig te beoordelen waar de onrust van je dochter vandaan komt. Als ze het vervelend vindt om op de tsr te wachten, dan kun je de tsr zelf opwekken voor je haar aanlegt. Dit kun je doen door je borsten en/of tepels te masseren. Zodra de melk toeschiet leg je je dochter aan. Dat ze maar 10 minuten drinkt vind ik op zich wel normaal. Sommige baby's zijn na 5 minuten al klaar met drinken. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn antwoord.
Hoi Teddy, Bedankt voor je antwoord. Ik ga het eens proberen (borsten/tepels van te voren masseren). En ik twijfelde dat 10 min. te kort zou zijn, maar dat is dus niet zo. Dankjewel!