Morgen heb ik een afspraak bij het Geertgen om te kijken wat ze voor ons kunnen doen nu we gewoon bijna een jaar niet zwanger zijn geweest.Ik kan daar nog een half jaar terecht voordat ik te oud ben.Maar ik merk dat ik totaal geen zin heb in morgen,omdat ik denk dat ze toch niets meer voor ons kunnen doen.En zelf zwanger worden is ook niet meer echt aan de orde lijkt het wel.Ik vind het gewoon heel lastig om nog te blijven geloven dat het nog gaat gebeuren allemaal.Mijn moeder zegt dat ik de moed niet moet verliezen,maar hoe houd je de moed erin?Iemand tips of een bemoedigend woord?
Ha Suzanne, ik snap dat je de moed verliest, maar je was onlangs toch nog zwanger? Het kan dus zomaar weer raak zijn... Het enige wat ik je kan aanraden, en ook al heb aangeraden, is om naar Gent te gaan en met prednison, aspirine en utro alles uit de kast te halen. Ik heb al zo vaak gehoord, en nu ook zelf ervaren, dat dat de toverformule is. Kan zijn. Suus
Mijn verzekering vergoedt Gent niet Ik heb wel aspirine en utro....alleen de Prednison niet.Welke dosis Prednison slik jij?Ik heb nml een nogal meegaande huisarts.Misschien kan ik het via hem regelen.
Je hoeft maar 1 keer naar Gent. Een consult kost 80 euro. Daarna sturen ze de recepten per fax. In Gent schrijven ze 10 mg voor vanaf eisprong. Tot week 12. Suus
Ah ok....ik ga even kijken wat ze morgen in het Geertgen nog gaan aanbieden en anders toch maar een keer naar Gent sjeezen.Die 80 euro is nog te overzien. Suusman loopt net binnen en zegt ook...even kijken wat ze morgen zeggen en anders richting Gent.Hoe zit het daar met de leeftijdsgrens?
Ja kweenie....ben ondertussen al zo miskraambestendig,dat ik deze niet eens meer meetel.Maar er is niks mis met mijn eivoorraad of Suusman zijn zaad ....tenminste dat kan ik wel concluderen uit dat streepje.Alleen heb ik sinds een paar maanden dat ik al heel snel na mijn ei veel bruin verlies en dat blijf houden tot de echte menstruatie.Ik denk zelf dat daar het "probleem" nu ligt met het zwanger worden.
Volgens mij doen ze daar ivf tot 43. Maar ja, dat wordt een beetje moeilijk als je verzekering niet vergoedt. (Weet je dat trouwens wel zeker? Volgens mij zijn ze verplicht om buitenlandse arts/behandelingen te vergoeden ten minste tot het Nederlandse tarief. EU-regelgeving. Informeer anders eens bij Freya.) Misschien kun je hier meer vinden over max leeftijd: ARG - Afdeling Reproductieve Geneeskunde - ARG-UZGent.be startpagina - Welkom Suus
Ik mag de utro alleen als ik zwanger ben....maar misschien kan ik ze er nu wel van overtuigen dat ik ze vanaf mijn ei (?) moet. Bij Gent hebben ze een lijst van verzekeringen waar ze mee werken in NL...daar staat de mijne niet tussen.We zitten bij een kleine verzekeringsmaatschappij .Ze doen verder nooit ergens moeilijk over....
Die lijst is in werkelijkheid veel uitgebreider. Je moet echt bij je verzekeraar zelf informeren. Ik heb er nooit van gehoord dat een verzekeraar Gent echt helemaal niet vergoedde. Soms vergoeden ze wel maar tot een bepaald maximum. Je moet meestal wel toestemming hebben. En Utro moet je starten vanaf 2 dagen na ei (wacht op temperatuurstijging). Anders heeft het weinig zin. Suus
Ik ga sowieso morgen voorstellen om die utro vanaf eisprong te gebruiken en als ik morgen thuis kom en het idee heb,dat ik er niks opgeschoten ben ga ik gelijk dr S bellen in Gent voor een afspraak.
We krijgen een maandje onderzoeken om te kijken hoe alles er lichamelijk voorstaat en naar aanleiding daarvan gaan ze kijken wat er nog kan.We moeten er nog 4 keer heen sjeezen de komende maand. Ach,het houd je van de straat he
Nee,want ze gaan eerst kijken hoe alles is tijdens de cyclus.Baarmoederslijmvlies,eitjes,eisprong enz.Ze maakte ze wel het meeste zorgen over de vroege bloeding na ei.Maar heel misschien heb ik een infectie en komt het daarvan.Dus dat wordt eerst onderzocht.En dan of niks (en dan ga ik wel zeuren nog om extra utro) of een IUI of IVF en dan krijg je sowieso innestelingsondersteunende meds(utro?)
Bij ivf wel utro ja, bij iui meestal niet. En geven ze het dan wel tot 12 weken en 3x200? Nog over prednison gehad? Wel goed dat ze je een maandje gaan volgen. Suus
Ik heb nagedacht over die prednison om misschien wel een goede zwangerschap te krijgen,maar ik vind het voor mij een vrij heftige oplossing.Ik heb me nml van tevoren (juist vanwege mijn leeftijd) voorgenomen geen dingen te doen die mijn eigen gezondheid in gevaar brengen om een kind te krijgen.En ik heb van dichtbij vrij heftige reacties op prednison gezien.Dus dat is iets wat ik voor mezelf niet ga willen.Ik ga voor mezelf alweer een grens over om dadelijk misschien hormonen te gaan gebruiken.Dit omdat ik een ziekte heb,die waarschijnlijk gaat verergeren als ik dit ga doen. Misschien komt het op mensen over dat ik niet tot het uiterste wil gaan om een kind te krijgen.Maar het moet voor mij allemaal lichamelijk en geestelijk ook wel haalbaar blijven.Vandaar dat ik ervoor kies om als laatste stap nog te kijken in het Geertgen en daarna waarschijnlijk niks meer.Terwijl ik na de 3e mk alweer een recept voor de pil heb gehaald,omdat ik het eigenlijk allemaal niet meer ging trekken.Dan vind ik wat ik nu weer doe alweer heel wat en voor mij het hoogste haalbaar ivm de rest van mijn gezondheid buiten het krijgen van kindjes om.
Sorry weer een post....heb ineens heel erg de behoefte om erover te praten.Ik denk ook dat ik een kind meer als een kadootje zie.Zo van...ik zou het echt heel leuk vinden om weer een kindje te krijgen (heb er al 2 van 16 en 18) maar als het nooit gaat gebeuren kan ik daar ook vrede mee hebben.Voor mijn man is dat allemaal heel anders.Die heeft geen kinderen.En wel een hele sterke kinderwens nog.Dus (dit klinkt naarder dan ik het bedoel) alles wat ik er nu nog aan doe is om zijn kinderwens te vervullen.Waardoor het voor mij misschien wat lastiger is allemaal en mijn grenzen wat lager liggen dan voor iemand waarbij de kinderwens vanuit zijn/haar eigen hart komt.