Hoe de moed erin houden na meerdere miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hey Suus .... begonnen met de Gonal. Je voelt idd echt helemaal niets hè van het prikken, maar ja als je zelf bang bent voor naalden, dan wordt het toch lastig om zelf te doen. Ik heb ooit met de eerste spuit ca. 25 minuten in mijn handen gezeten, alvorens deze in mijn buik verdween. 2e x duurde het ook nog even, maar wel iets korter :D Wilde het mijn vriend niet laten doen, want als hij aan het werk is, dan is hij 24 uur weg, dus moest ik het toch zelf doen. Inmiddels spuit ik sinds eind 2008 geen Gonal meer, maar wel sinds eind 2007 insuline. Was 2x daags en sinds een maand nu 4x daags. Dus ik prik me suf ..... voordeel ik ben nooit bang geweest voor naalden.

Ik hoop dat er 2 ontzettend mooie eitjes gaan groeien ..... met 2 meer kans toch?!

Lobi wat een naar bericht dat er geen bruikbaar eitje zit (had net in 'mijn' topic gevraagd om je iets wilde laten weten, maar ik weet het nu dus).
    Maar wel heel fijn dat je nu weet hoe het zit. Belachelijk dat het Radboud nooit een de moeite heeft genomen om te kijken ..... zeker niet als je weet hoe snel het ontdekt is. Ik begrijp dat jullie nu op vakantie gaan. Ik wens je heel veel plezier, geniet ervan!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

2. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik heb mezelf vandaag geprikt :D
    Eigenlijk omdat Suusman zaterdag opeens moet werken en ik waarschijnlijk dan de Ovitrelle zelf moet zetten en anders wordt zo'n geregel allemaal.Dus heel misschien dat ik die ook wel zelf durf dan.Anders komt mijn schoonmama het doen.

3. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Goed van je zeg Suzanne ..... ik ben trots op je. Zat de spuit er snel in of heb je (net zoals ik toen) een tijd met de spuit in je handen gezeten?
    Maar echt goed van je hoor!!!!

4. Suzanne68

Dankjewel :)
    Nee, ik heb er zo in 1 keer ingeprikt.Maar het scheelde natuurlijk wel al dat ik al wist dat het geen pijn doet,omdat Suusman me al 3x geprikt had.

5. Suzanne68

Ik lees nu pas in je onderschrift dat je al in ronde 33 zit na je laatste mk...:( Jeetje...wat erg.

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Nou dat vind ik toch helemaal knap dan .... in 1x er-in-gejast :D
    Oké je weet dat het geen pijn doet, maar toch. De 2e dag zat ik weer ff met de spuit in mijn hand ;) Daarna lachte ik erom.
    Vond de Pregnyl altijd wel spannend, omdat je dat zelf moest mengen. Was dan bang dat ik het omstootte en dan niets had. Maar is altijd goed gegaan.

Ja helaas al ronde 33 na de laatste MK. Eerst was ik aan de lopende band zwanger (1x spontaan en 4x IUI) en ineens wilde het niet meer. 6 IUI's niets en daarna het 'spontane' ook niet meer.

Je blijft ook maar de grenzen verleggen van hoever je nog doorgaat. Nu ben ik al 45 (1 juni). We hebben nu afgesproken, dit jaar uit en dan ...... Heb nog ff acupunctuur geprobeerd, maar geloof toch niet dat dat mij helpt.
    Heb nu als laatste een afspraak gemaakt in Gent ..... 2 augustus. Toch al een opluchting dat de arts mijn (ons) verhaal reden vindt om ons uit te nodigen. Maar we moeten niet teveel hoop hebben!

Ga je morgen ook weer zelf spuiten? .... is denk ik wel goed, voor als je zaterdag zelf de Ovritelle moet spuiten. Moet je Ovritelle ook zelf mengen?

Succes Suus!

7. Suzanne68

@IS....hoop doet leven hoor,dus doe maar wel blijven hopen.
    Ik hoop en duim gezellig met je mee.Ook jouw verhaal kan nog een mooi einde krijgen.Ook al begrijp ik dat het heel moeilijk is om er nog vertrouwen in te hebben.Dat van die grenzen verleggen herken ik wel.Ik heb altijd gegild dat ik absoluut niet aan de hormonen zou gaan en ik ben al een keer helemaal gestopt en zelfs de pil gehaald bij de huisarts.En zie waar ik nu weer ben.Stoppen is volgens mij veel moeilijker dan door blijven gaan.
    Ik blijf wel zelf prikken.Vandaag ook weer.Dat was idd een beetje het idee erachter...dat ik zaterdag (als alles goed gaat) die Ovitrelle moet spuiten,dus dit is een mooie aanloop daarnaartoe.Vind het nog steeds niks hoor.Maar het is maar 10 seconden ;) Dat zeg ik dan maar tegen mezelf.Maar zit al 2 uur van tevoren te stressen over die prik :) Maar ook vandaag viel het weer mee.Rechts prikken is trouwens een stuk minder pijnlijk dan links.
    Verder heb ik vandaag wat rondgeneust op het forum.Vind het wel heel erg dat heel veel meisjes waar ik contact mee had na 1 of 2 mken nu ook inmiddels al de teller op 5 of 6 mken hebben staan.Echt naar om te lezen.En sommige hebben er idd een punt achter gezet.Dat vind ik zo moedig.Ik had het ze allemaal zo anders gegunt.

Weet iemand hoe het nu met Minimuis is?Dikke knuffel voor haar.
    En voor IS ook natuurlijk.En alle andere meisjes die zoveel ellende moeten doorstaan om een kindje te krijgen.Het zou zo niet moeten gaan.

Oja.die Ovitrelle.Die hoeft niet gemengd.Zit in een voorgevulde spuit met een naald die ik niet kan zien vanwege de dop die er nog opzit.Dus in mijn fantasie is die enorm :D

8. Suzanne68

Zie trouwens best een beetje op tegen die Ovitrelle.Reageer nml nooit zo goed (zacht uitgedrukt) op HCG.Ben tijdens mijn zwangerschappen altijd extreem misselijk.Of is de dosering van die Ovitrelle zo laag dat dit wel gaat meevallen?

9. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Suus, ik ben trots op je.

IS, alweer ronde 33. Fijn dat je nog naar Gent mag, hoop dat ze nog wat voor jullie kunnen betekenen.

Verder iedereen een dikke knuff hier.

10. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Weet geen antwoord op jouw Ovritelle-vraag .... sorry! Misschien zit er wel verschil in natuurlijk HCG en dit. Maar echt geen flauw idee.
    Van de Pregnyl had ik nooit last. Maar ik was tijdens de ZS ook niet altijd misselijk. Weet wel bij de 1e ZS, maar bij die anderen viel het wel mee. Zeker nooit boven de pot gehangen.
    Maar ik kan me het van jouw verhalen idd wel herinneren dat je zo misselijk was.

Ik heb besloten dat je van Ovritelle niet misselijk wordt :p, maar dat je na een week of 2 - 3 wel misselijk wordt i.v.m. een zwangerschap ..... oké wel wat minder misselijk dan andere keren. Zo en nu maar hopen dat het uitkomt. Ik ga er iig voor duimen.

11. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Hoop het ook Jomi.
    Vandaag spannend voor jou zeg .... nog niet getest?

12. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Hier niet zo spannend meer hoor, vanochtend drastische tempdaling en gisteren al beetje verkleuring met afvegen en vandaag al bruinverlies. Zit dus op mijn ongi te wachten en dan gaan wij de 18e ronde ook alweer in.

13. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè jammer Jomi ..... nou succes dan maar weer ..... pff!

14. Suzanne68

Of ei al geweest en prutsei van 11 nog achtergebleven.Of alleen dat prutsei.In ieder geval maandag terug.Gyn niet zo fijn.Legde weinig uit en zei alleen maar dingen als: oh,dat ziet er niet zo goed uit.Plus dat ze al eerst mijn eierstokken niet goed kon vinden.Vond bmslijmvlies er niet goed uitzien.Nog doorspuiten een maandag terug.Gelukkig andere gyn maandag.

Snap er niets van,want in normale cyclus groeien ei en bmslijmvlies wel goed....begin me af te vragen of we veel wijzer worden van de IUI.

15. Suzanne68

Knuffie voor Jomi...en lief dat je af en toe even komt voorbij waaien hier.Vind ik erg fijn :)

16. Suzanne68

Weet je....dat het nu (nog) niet goed is ,is misschien allemaal niet zo erg.Maar ik ben echt met een naar gevoel daar weg gegaan door die lompe gyn.Als je een gyn hebt die je nog even kort uitlegt wat er aan de hand kan zijn.Ook al weet zij het misschien ook even niet.Zeg dat dan.Maar alleen maar zeggen dat het er niet goed uit ziet en daarna weinig info nog loslaat.Ik weet zeker dat ik me nu stukken beter had gevoeld als de gyn de tijd (ik was 5 minuten te vroeg binnen zelfs,dus tijd zat) had genomen om me wat beter voor te lichten of in ieder geval je het gevoel geeft dat er meegeleeft wordt.Ze zal ongetwijfeld goed zijn in haar vak en natuurlijk is dat het allerbelangrijkste,maar juist als je dit werk hebt gekozen mag je wel een beetje aan je peopleskills werken,want dat is zo belangrijk voor een patient.

17. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè Suus wat een nare gyn zeg. Ik kan me daar zo ontzettend aan ergeren dat artsen toch ook vaak niet empatisch zijn .... onvoorstelbaar vind ik dat. Alsof je met een vruchtbaarheidsbehandeling bent begonnen omdat het allemaal vanzelf gaat ..... jeetje zeg!!
    Fijn dat je maandag een andere hebt .... hoopt dat die wel gewoon de tijd voor je neemt, zoals het hoort!
    Hoe groot was het eitje bij de vorige FM. Nou ik hoop en duim dat ie een groeispurt heeft .... heb ik ook wel eens gehad hoor. Vaak groeide 1 of meerdere eitjes vlot, maar af en toe had ik weleens een ronde dat ik veel FM had.
    Probeer de gyn van gisteren een beetje van je af te zetten ..... weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.

Knuf

18. Suzanne68

@IS....ik weet niet hoe groot mijn eitje eerst was,want ze vonden de uitgangsecho niet nodig.Ik begin ook nu pas "last" van de hormonen te krijgen.Zere borsten.Dus misschien dat ze nu pas aanslaan?En hoe hard kan zo'n eitje groeien met Gonal in 2 dagen?
    Klinkt heel stom dit,maar gaan dinsdag met de hele familie naar het Dolfinarium en ben beetje bang dat we nu dinsdag weer terug moeten voor een FM.En natuurlijk is de IUI nu even belangrijker dan wat dan ook....een dagje er tussenuit kan ik echt zo goed gebruiken nu :) Dus ik hoop op een goed eitje morgen en dan Ovitrelle zetten bij de dolfijnen.;)

Las net ook een verhaal op het forum van iemand met een hartje wat ze niet konden vinden met 6 weken en die gyn was ook kortaf en onduidelijk.En dan zie je ook weer hoe belangrijk het is dat een gyn gewoon wel meeleeft.Onbegrijpelijk vind ik het.Maar dat van de mijne heb ik alweer van me afgezet.Ik ga haar gewoon zoveel mogelijk vermijden.En vragen of er geen ander zit als ze me haar aanbieden.Verder zijn ze allemaal heel lief en meelevend daar hoor.De gyn die mijn hysterocopie deed was zichtbaar aangeslagen toen we vertelden dat we weer een mk gehad hadden.

Hoe is het met jou nu?Trek je het allemaal nog wel een beetje?
    Wanneer komt Lobi weer terug van vakantie?

19. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Vreemd dat ze geen uitgangsecho hebben gedaan toen je begon met de Gonal. Ik heb de ervaring dat ze altijd een uitgangsecho deden om te kijken of ik met Gonal mocht beginnen. Gek toch, dat ze overal anders werken.
    Als je maandag moet terugkomen voor een de FM en stel dat het eitje dan groot genoeg is, dan zou je denk ik 's-avonds de Ovritelle moeten spuiten en woensdag is dan de IUI. Althans zo ging het bij mij.
    Eitje groot genoeg, dan 's-avonds 23.00 uur Pregnyl (in mijn geval) en dan 36-40 uur later de IUI.

Gelukkig maar dat je die gyn alweer van je af hebt kunnen zetten en gelukkig heb je ook goede ervaringen daar.

Ik snap zó jouw gevoel dat je dan iets afspreekt, maar al zenuwachtig wordt of dat wel kan i.v.m. de IUI. Ik had dat heel erg met mijn werk. Daar wisten ze niets .... ik werk drie dagen dus hoopte altijd op de dagen dat ik niet werk of de weekenden natuurlijk. En als de IUI wel op een werkdag was, dan was dat altijd rond de pauze, dat scheelde ook weer. Alleen de FM dat was een ander verhaal. Heb weleens wat moeten verzinnen als ik later was of tussendoor weg moest op mijn werk.

Kan me ook voorstellen dat je erg uitkijkt naar ff een dagje ontspanning! Komt vast allemaal qua planning wel goed denk ik.

Hier gaat het niet lekker. Ik heb nog erge nasleep van de SEH waar ik vorige week zondag uren heb vertoefd. Voel me absoluut niet lekker. Heb wel gewerkt, maar zat elke half uur te denken "Ik ga naar huis, ik trek het niet." Vandaag zou ik mijn verjaardag vieren. Boel mensen uitgenodigd ... ik zou lekker eten maken. Mijn vriend zei begin deze week moet je het niet afzeggen, waarop ik natuurlijk "Nee" zei, maar verstandelijk wist dat ik het wel moest afzeggen. Dus dag later toch maar besloten om iedereen af te zeggen. Vandaag komt alleen mijn broer met dochter en zijn vriendin met dochtertje. Morgen ben ik lekker vrij en dinsdag werk ik nooit, dus ff twee dagen van de zon genieten ..... althans ze hebben mega-goed(heet) weer voorspeld.

Ik weet niet wanneer Lobi terugkomt. Dacht dat ze twee weken zou gaan?!

Nou meis ik hoop dat er morgen een superei zit! Maak je niet te druk hè!

X

20. Suzanne68

@IS...wat ben je toch een lieverd dat je ondanks je eigen ellende zo meeleeft.Waarom zat je op de SEH?Sorry als ik weer eens niet goed opgelet heb.Wel goed van je dat je uiteindeljk toch heb afgezegd en aan jezelf denkt.Nog gefeliciteerd voor je verjaardag!
    Maandag Ovitrelle kan natuurlijk ook nog ;) haha.Ik zit duidelijk nog niet zolang op IUI.
    Kan me voorstellen als je ook nog eens met werk zit,dat IUIen dan helemaal lastig is.En nog meer stress.
    Suusman is alleen vandaag werken en dan t/m donderdag vrij.Vrijdag in de buurt werken.En daarna voor een grote klus in België....dus dat eitje moet wel een beetje gaan opschieten nu ;) maar anders is we vast wel eenb mouw aan te passen dat ie vanuit België hierheen komt voor zijn bijdrage.Tenminste hij heeft gezegd dat ik me nergens druk om hoef te maken en hij alles wel regelt en zorgt dat ie er elk zkhbezoek bij is.Maar dat niet druk maken lukt dan niet zo ;) Ik heb nml na al die mken erg last gekregen van paniekaanvallen en kan niet alleen reizen .Wat erg onhandig is met het zkh.Normaal zakte het wel na een maand of 3 na elke mk,maar heb er nu al een jaar last van.En geprobeerd hulp te zoeken,maar die is er dus niet in dit gehucht en voor goede hulp moet ik dus: reizen.Dus ja...Tjonge wat was ik daar boos over.Was hier naar een 1elijnspscycholoog gegaan.De straat uitfietsen en dan was ik er.En die kon me niet helpen,omdat het te slecht met me ging.Maar hij zou een goede 2elijns zoeken in de buurt.En die was er dus niet.Dus nu heb ik nog niets.Ik was daar zo boos om...dat ik eindelijk die drempel om hulp te zoeken genomen had....en ze daar ook in gesprekken zeiden dat het goed zou komen en ze iemand in de buurt zouden zoeken en uiteindelijk was dat er niet.Voelde me zo aan mijn lot overgelaten.
    Sorry zit geloof ik op mijn praatstoel.Maar vandaar dat Suusman er wel bij moet zijn....ook voor de FM.Het gaat nu wel stukken beter weer met me,maar dat reizen blijft een probleem.En zeker als er iets spannends is.En baal er zo van dat het dit keer zolang blijft hangen.
    Om een lang verhaal kort te maken....het is idd een boel gestress met al die zkhbezoeken.Kwa planning ;)

Deel Deze Pagina