Hoe de moed erin houden na meerdere miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Psycholoog heet zo iemand..wist ik wel...gewoon te snel getypt :D

2. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ik denk eigenlijk dat ik het hier niet heb neergezet over de SEH. Ik voelde me vorige week zondag ontzettend naar en beroerd .... hoge hartslag, hartbonzen, enorm duizelig, gevoel neer te vallen. Heb ik de laatste maanden meer gehad, maar het wordt steeds frequenter. HA geeft er niet zoveel gehoor aan. Ook omdat ik erg last had/heb van maag (heb middenrifbreuk). Hiervoor weer een slokdarm/maag/darm onderzoek gehad. Ben ook bekend met hyperventilatie, dus denk dat HA het daar op gooit. Maar dit voelt heel anders aan. Aangezien ik het dus vaker bij HA had gezegd en daar dus niets mee gedaan wordt heb ik vorige week besloten naar de SEH te gaan. Was deze keer ook wel heel erg. Daar direct aan de monitor gelegd, hartfilmpje gemaakt, bloedafgenomen. Hartslag werd op een gegeven moment wel rustig. Maar ineens ging die van gewoon naar 145. Alle toeters en bellen daar aan ..... verpleger kwam aangesneld en zei "Ja dit is een hart-ritme-stoornis, dit hoort niet.
    Arts heeft me onderzocht, bloeduitslagen goed, hartfilmpje goed. Op dat moment was alles weer normaal en mocht ik naar huis. Vond ik best wel eng. Ik zou wel een afspraak thuisgestuurd krijgen voor de Cardioloog. Zou tussen 2-4 weken zijn. Er werd direct aangegeven dat dit heel snel is. Via de HA duurt het 3 maanden.
    Ik heb inmiddels een afspraak voor 6 juli.
    Nou dat was mijn SEH-ervaring.

Snap dat je wat Suusman zijn werk betreft ook zit te stressen. Mijn vriend werkt bij de brandweer, dus als hij een brand staat te blussen kan hij ook niet zomaar ff weg .... gelukkig is dit nooit voorgekomen als we naar het ZH moesten. Ik moet zeggen dat ik ook wel eens alleen voor een FM ben geweest, maar zeker niet bij de 1e IUI's. Heb er in totaal 11 gehad, dus dat was meer bij de laatste. Maar dat is misschien 2 of 3 keer geweest, verder was hij er altijd bij.

Ik kan me herinneren van topic 35+ (kort gezegd) dat je problemen hebt met reizen. Wat lijkt me dat ontzettend lastig zeg.
    Wat een rare psycholoog .... hij kan je niet helpen omdat het te slecht met je gaat :(. Is 1e-lijns niet voor de moeilijkste problemen of is dat juist anderom? Maar ja dat maakt ook eigenlijk niet uit .... hij weet dat je niet kan reizen en dat het jou moeite heeft gekost om de stap naar hem te zetten, maar toch helpt hij niet. Wat zit de wereld (de mens) toch soms vreemd en achterlijk in elkaar zeg.
    Kan me indenken dat je je aan je lot overgelaten voelde zeg. Maar hoe is het nu met evt. een afspraak met iemand?

Je hoeft toch geen sorry te zeggen dat je op je praatstoel zit. Als het oplucht moet je het zeker doen, schrijf dan lekker pagina's vol. Ik kan er ook wat van hoor :D (zie hierboven)

Nou meis, ik ga nu echt ff snel verder, visite komt zo. Hoop wel dat het zonnetje hier zo echt doorkomt. Hij was er net ff een paar minuten, maar is inmiddels weer verdwenen ;)

Fijne zondag en nogmaals, deze ronde komt het qua planning denk ik best wel goed. Soort voorgevoel!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

3. Suzanne68

Jeetje heftig hoor van je hart.En wat irritant is dat als een HA alles op je hyperventilatie gooit.Gelukkig ben je zelf wel naar het zkh gegaan.Een hartritmestoornis is best pittig en hoop dat je ze goed onderzoeken.Wat zal je geschrokken zijn.Fijn dat je zo snel terecht kunt.
    Haha....zie het al voor me dat ISman stopt met blussen om naar het zkh te gaan.Die van mij werkt in de media.Heel onregelmatige diensten.Vaak veranderen diensten nog een dag van tevoren.Heel lastig met dingen plannen.
    Heb je daarna nog last gehad?Het is ook niet raar natuurlijk met alles wat je geestelijk meemaakt dat je lijf gaat protesteren.

1elijns is voor milde problemen.Dus op zich wel goed dat ze aangeven dat ze niets kunnen daar,maar ook geen alternatief.Tenminste niet 1tje waar ik wat aan heb.Nu geen hulp meer.....het is niet anders.En voor mijn gevoel red ik me wel weer prima nu...alleen dat stomme reizen.En ook wel logisch dat ik niet zo lekker ga na alles wat we meemaken.Dus probeer me er niet te druk om te maken en denk dat het wel over gaat als alles weer wat rustiger is.

Heel veel plezier met je visite!En het zonnetje.Hier wel warm,maar ook nog weinig zon.Zit te wachten op Suusman.Kunnen we lekker samen in ons zwembad.Wat ondertussen verwarmd is,omdat ik een koukleum ben en er verwarming bij gekocht heb.En heb alcoholvrije rosebiertjes gekocht.Die niet te drinken zijn overigens ;) maar misschien als het heel warm is wel :D

Ik hoop dat je gelijk krijgt met je voorgevoel!

4. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #484 I S, 27 jun 2011
    Laatst bewerkt: 27 jun 2011
    Na de SEH ging het afgelopen week niet echt lekker, maar gisteren in de loop van de ochtend dacht ik "Het gaat wel lekker eigenlijk." ..... tot gisterenavond, toen begon ik me weer naar te voelen. Ik kon/durfde niet te gaan slapen. Ben pas om 04.30 uur in slaap gevallen. Gelukkig vandaag een vrije dag, dus uitgeslapen tot 10.30 uur .... nou jauitslapen is het dan niet .... gewoon 6 uurtjes geslapen (met veel wakker).
    Nu voel ik me nog niet lekker hoor ... morgen gelukkig ook niet werken.

Ah, 1elijns is voor milde problemen .... dat wist ik dan weer niet. Maar wat mij niet los laat. Kan er niet eventueel iemand 1x per week met jou mee. Een familielid, vriend(in) en misschien soms Suus-man als hij thuis is ..... zit gewoon ff mee te denken. Misschien toch goed om met iemand te praten. Je had tenslotte niet voor niets die stap gezet.

Lekker zeg een zwembad in de tuin .... zit je vandaag zeker ook weer in?

En hoe was de FM??

5. Suzanne68

Ga je wel weer terug naar het zkh als je je zo blijft voelen?Dikke knuf!
    Ja Suusman kan wel mee dan,maar die zit kwa werk nu echt in het hoogseizoen.Klussen van 2 weken ver weg enzo,dus das al een heel gedoe al met de IUI.En dan ook nog naar een peut voor mij...dus ik ga dat na september wel eens verder bestuderen allemaal ;)

Fm was allemaal weer wazig.Ze kon 1 follikel vinden wat waarschijnlijk al leeg was van 16 mm en 1 follikel van 15 mm,waarvan ze niet goed kon zien of het er wel 1 was.Eierstokken hebben zich verstopt achter mijn bm.Denk dat ze geschrokken zijn van de hysteroscopie :D En omdat ik wat flinker ben schijnt het allemaal wat lastiger te zien te zijn.Maar in het Geertgen ging de fm wel goed en toen was ik net zo zwaar als nu.Nu woensdag weer terug en misschien dan wel een goed ei.Maar dat zien we dan wel weer.Ga eerst morgen lekker naar het Dolfinarium en nu lekker mijn zwembad in.;)
    Oja....en omdat mijn ei beter groeit zonder de Gonal ging ze nadenken over hoe we dat volgende cyclus gingen doen.Waarschijnlijk zonder dan.En hele aardige lieve gyn deze keer.:) En deze heb ik woensdag ook weer.

Maareh...hou je je zelf wel goed in de gaten met je hart en als het zo blijft maar weer aan de bel trekken hoor.

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    hmmm rare follikel(s) heb je! .... haha geschrokken van de hysteroscopie :D
    Ik ben ook wel te zwaar, maar gelukkig bij mij nooit een probleem om de follikels te zien. Dat scheelt dan wel een hoop zeg.
    En ik reageerde ook erg goed op de Gonal. Zo zie je maar weer dat geen één vrouwenlichaam hetzelfde is.
    Nou nog maar niet op de zaken vooruit lopen met een volgende keer, laten we hopen dat die helemaal niet nodig is ;)

Wat betreft de psycholoog .... kan ook af en toe niet iemand anders mee .... of vind je dat niet prettig. Doen waar jij je goed bij voelt!

Ik wens je heel veel plezier morgen in het Dolfinarium. Het wordt prachtig weer, maar kijken jullie ook wel een beetje uit als je teruggaat, want eind middag/begin avond dan hebben ze noodweer voorspeld met hagel, wind, regen, etc..

Veel plezier en woensdag weer succes met de FM!

O ja .... ik probeer wel op mezelf te letten .... volgende week woensdag naar de Cardioloog, ben benieuwd!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Suus ik las dat je fm metingen wazig zijn wat vervelend. Ik heb niet alles terug gelezen is een beetje veel en ben al een tijd niet hier geweest.

Maar om antwoord te geven hoe het nu met mij gaat. Het gaat redelijk er zijn dagen dat ik er niet mee bezig ben dat wij nooit geen kindje zullen krijgen maar er zijn ook dagen dat het constant door mijn hoofd spook. We hebben inmiddels hulp gezocht en tussen mij en mijn vriend ga het gelukkig weer een stukje beter. Ik kijk helaas nog steeds uit naar de dag dat ik ongesteld ga worden en hoop dat het dan weg blijft maar helaas tot nu toe precies op tijd. Ik moet zeggen dat mijn cyclus nu aardig stabiel lijk dus dat heb ik dan aan al die medicijnen te danken. Toch kijk ik ook wel uit naar de dag dat ik merk dat ik er niet meer mee bezig ben het is nu waarschijnlijk nog te vroeg ik ben er nog niet klaar voor;).

I.S ik hoop dat ze in gent iets voor je kunnen doen.

ik duim voor jullie dat jullie snel een positieve test in handen hebben en een mooie vooral blijvende zwangerschap

8. Suzanne68

@Minimuis....fijn weer wat van je te horen.Kan me voorstellen dat het lastig is om het nu al los te laten en dat kan denk ik ook niet zo snel al.Hoe graag je dat ook zou willen ;) Gelukkig gaat het weer wat beter met jou en je man.En wat goed dat je hulp hebt gezocht.
    Ik hoop voor je dat het allemaal wat makkelijker wordt in de loop van de tijd.Nog harder hoop ik dat je toch nog met een mooie test in je handen staat binnenkort en dat alles gewoon goed komt.

Hier IUI deze maand afgeblazen,omdat mijn lijf niet reageert op de Gonal.Mijn natuurlijke cyclus werkt beter.Dan heb ik gewoon een eisprong en goede follikelmetingen.Heel misschien dat er al wat gesprongen was voor de 1e meting,dus klein kansje nog op zwangerschap.Volgende maand IUI in mijn eigen cyclus.

Dolfinarium en uit eten was erg gezellig.Alleen was de combinatie erge hitte en hormonen niet zo flitsend.Kreeg mezelf eenmaal uit de hitte amper nog afgekoeld.Maar buiten dat echt leuke dag gehad.

9. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè jammer Suus dat je de IUI moest afbreken. Dan maar hopen op een spontane ZS .... mocht die er niet zijn, hoe gaat het dan de volgende ronde. Zonder Gonal, maar dan wel Ovritelle voor de eisprong?

Goed om te horen dat je het leuk hebt gehad, maar wel last van de Gonal dus. Ik had daar volgens mij nooit zo'n last van ..... of mijn vriend moet daar een ander mening over hebben :D
    Hebben jullie geen last gehad van het slechte weer dinsdag?

Nou Suus hop op de wachtbank ..... en duimen maar weer!!

Minimuis
    Ik heb je een PBtje gestuurd. Wist niet dat jullie hulp hebben gezocht, maar vind dat wel ontzettend goed van jullie.
    Ik wens je (jullie) ontzettend veel geluk!

Hier
    Wij gaan morgen drie dagen naar Deventer. Daar is een festival ... Deventer op Stelten. Hebben een Bed and Breakfast midden in de stad, dus kunnen zo de deur uit en het feestgedruis in.

Fijn weekend voor jullie.

10. Lieve meiden, ik ben weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad, alleen veel te kort natuurlijk!

Suzanne, wat vreemd dat de hormonen niet aangeslagen zijn... Hopelijk mag de volgende ronde meer succes brengen!

Minimuis, wat fijn om even wat van je te lezen! Wat een gevecht moeten jullie leveren... Kan me voorstellen dat het heel moeilijk en zwaar is. Hopelijk mogen jullie fijne hulp krijgen en mogen jullie snel weer genieten van het leven en van elkaar!

IS, fijn weekend! Het klinkt heel leuk en gezellig!!:)

11. Suzanne68

@Lobi...fijn dat je er weer bent :)
    @IS.....hoe was je weekend?

Vandaag komt Suusman weer thuis uit België.Ben blij toe.Was zijn eerste grote klus sinds hij ziek is geworden en merkte dat ik me toch wel zorgen maakte als hij wat langer niet belde of smste.
    Verder heb ik pruts geslapen,want een van onze katten is een beetje aan het dementeren.Eerst liep hij alleen overdag de halve dag miauwend achter ons aan,maar sinds een paar dagen komt hij me midden in de nacht wakker maken voor aandacht.Vannacht om half 4 en vannochtend om half 7 weer.En nadat ik eindelijk weer in slaap gevallen was kwam zijn broertje me wakker maken om bij me te kunnen liggen.
    Verder heb ik zere borsten een week voor NOD,maar kan niet echt uitvinden of het voor de ongesteldheidszeer is of wat anders.
    Heb wel wat witte puntjes (niet de broodjes :D) op mijn tepels en wat rode puntjes op mijn tepelhof.Maar verder voelt alles alsof mijn ongesteldheid er aan komt.En als ik wel zwanger ben weet ik het nu wel al ongeveer en voel me nu heel erg niet zwanger.Borsten zijn ook niet gespannen ofzo,gewoon pijnlijk.

@Lobi....hoe is het eigenlijk nu met je?Met je ei en het springen en alles.

12. Suzanne68

Al veel donkerbruinverlies en buikpijn hier en gisteren fikse migraine.Dus ik gok dat morgen weer dag 1 is van mijn cyclus.
    En niet zwanger dus deze maand,maar daar had ik ook helemaal niet op gerekend.
    Als het goed is niet deze maandag,maar die maandag erop voor de 1e FM.En geen Gonal meer voor mij.Ook wel lekker eigenlijk.

Oja ben weer begonnen met afvallen.Was 12 kilo afgevallen,maar na alle mkstress er 11,5 weer aangegeten.Morgen een bbq,maar heb al braaf bbqdingen verzonnen die binnen mijn punten vallen.Doe de Weight Watchers,maar dan de oude versie nog.Die had ik nog liggen en daar de vorige keer ook die 12 mee kwijt geraakt.Tot nu toe valt het me mee.En dat terwijl ik helemaal niet gemotiveerd was.Maar kreeg zo'n last van mijn rug.Dus ik moet wel.

13. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè Suus, de ongi dus weer in aantocht, toch weer jammer, al ging je er wel vanuit. Ben benieuwd hoe de volgende IUI gaat ZONDER de Gonal.

En jij doet ook Weight Watchers. Ik (wij) ook. Je hebt het over de manier met punten, dat doen wij ook. Ik wist niet dat dat een oude manier is. Voor mij is een oude manier met 2F(ruit), 3M(elk-producten), ?Z(etmeel), etc..
    Dat afvallen is echt een crime zeg :( Inderdaad wat jij zegt iedere keer na een MK of ellende beginnen wij weer te eten en het vliegt er dan weer aan. Wij zijn al honderdduizend jaar aan het lijnen. Ooit eens 30 kilo afgevallen, maar dat kwam er weer aan door gezondheidsproblemen, verlies baan, etc.. Daarna meerdere keren een kilo of 8-10 afgevallen, maar dat komt er iedere keer weer bij. Sinds vorig jaar januari ben ik nu 17 kilo afgevallen. Af en toe komt er weer een paar kilo bij, maar dan trap ik op de rem en gaan we weer netjes eten. Ik kan me ook niet altijd helemaal strikt aan de WW houden, omdat ik diabetes ben en soms MOET eten omdat mijn suiker anders te laag wordt, maar ik dan eigenlijk geen punten meer heb ;)
    Succes met lijnen ..... ik doe het ook nog.

Lobi ...... weer terug van vakantie. Is altijd te kort hè!!

Hier
    Voel me nog steeds niet goed. Woensdag jl. bij Cardioloog geweest en er volgen nu allerlei onderzoeken.
    10 augustus terug voor de uitslag.
    Vanwege mijn gezondheid slaan wij iig deze maand over. Vind ik heel moeilijk, want elke maand is kostbaar, maar het is wel ff beter zo.

14. Suzanne68

Hey IS :) Ja lekker he zonder Gonal.Ben er wel blij om hoor.

Zo wow,wat ben jij al een boel afgevallen.En verder heel herkenbaar.Ooit eens 20 kilo kwijt geweest.4 jaar er netje afgehouden en toen gescheiden.Ben een stresseter,dus zat er allemaal zo weer aan.Toen weer boel afgevallen en weer stress.Ik weet dat ik anders met mijn stress om moet gaan ;) maar op de een of andere manier blijft dat eten een valkuil.Ik doe Flexipoints en tegenwoordig heb je Propoints.Daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten (dat mag ook niet :D nou ja...af en toe een beetje 20+ ;)) en Flexipoints bevalt prima.

Wat naar dat het nog steeds niet lekker gaat met je hart.Wel goed dat ze alles goed onderzoeken.Weer een maand overslaan.Kan me voorstellen dat dat helemaal %%^&# is,maar je gezondheid is wel heel belangrijk hoor.Maar ja het is toch weer een maand minder kans.
    Hele dikke knuffel en het wordt verdorie nu wel eens tijd voor goed nieuws voor ons (en de andere meiden natuurlijk)

15. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ja Flexipoint die doen wij ook. Ik schreef het altijd in een schrift wat ik mocht eten die dag, maar nu zit het in mijn bolletje .... en zeker ook omdat ik soms wat meer moet eten, dus dan wil ik niet op schrift zien dat ik teveel punten heb gegeten ;)
    Mijn vriend zet het in de computer ..... heeft ie een WW-programmaatje voor.
    Kaas is idd niet goed, maar ik eet het bijna elke dag. Een dag zonder kaas is een dag niet geleefd :D
    Wel 30+ kaas of 20+ smeerkaas.
    Verder eten we ook altijd heerlijk hoor. Mijn vriend werkt bij de Brandweer (o ja weet je geloof ik al) en hij neemt dan zijn eigen maaltje mee .... zijn collega's zeggen dan weleens "Jij was toch aan de lijn" waarop hij weer zegt "Dat ben ik nog steeds, maar dit valt allemaal binnen de punten". Ze zijn nogal eens jaloers op zijn maaltje.

Maar soms (vaak :D) is het ook wel moeilijk hoor dat lijnen of eigenlijk is het verstandig en gezond eten. Wij zijn ook van die emo-eters en emo genoeg hier!

Suus ik vind ook dat het tijd wordt voor geluk voor ons, nou maar hopen dat het geluk dat ook vindt.

Fijn weekend meis!

16. Suzanne68

Een vriend bij de brandweer is dan ook wel superstoer ;) mag je best 2x vertellen :D
    Ik heb dat programmaatje ook.Echt superhandig.Heb nu bbqspiesjes gemaakt met wat kip en biefstuk en een heeeeeeeeleboel groenten.Courgettes,paprika,ui,champignons.En ananas op eigen sap ertussen ,want die mag ik ook nog zonder punten.Zonder het sap dan he....gaat een beetje lastig op zo'n stokje ;) Het is echt heel veel geworden en het ziet er echt lekker uit.Denk dat de rest baalt dat ze aan het gewone saaie bbqvlees moeten :D En ik laat gewoon de stokbroodjes en de sausjes lekker staan.

Oh ik moet weg hoor ik...zwaaaaaaaaaaaai!

17. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Veel plezier met de BBQ vandaag..... eet smakelijk!! (klinkt goed de stokken)

18. Hee meiden, ik ben inderdaad alweer eventjes terug. Ik heb wel bijgelezen, maar ben niet zo schrijverig op het moment geloof ik.

IS wat heftig je gezondheid... Ik hoop dat het allemaal mee (b)lijkt te vallen, maar kan me voorstellen dat je er wel van geschrokken bent en nog steeds. En dan de wens te moeten uitstellen...hoe dubbel... Heel veel sterkte voor jou!!

Suzanne, jij deze ronde dus zonder gonal-f. Vreemd toch he, hoe een (vrouwen)lichaam kan reageren. Hopelijk deze ronde goed nieuws!!
    \
    Hier morgen de tweede FM. Afgelopen vrijdag bij het Geertgen geweest en daar was een beginnend eitje te zien. Het goede nieuws, hij zat rechts!!!
    maar de ovutesten blijven wit, dus of ik moet nog eventjes geduld hebben, of het eitje groeit (weer) niet goed. Ik hoop het eerste....

19. Suzanne68

@Lobi...las in een ander topic al dat je een positieve ovutest had.Ga heel hard voor je duimen dat de echo hetzelfde zegt.
    @IS....hoe is het nu?
    Knuffie voor Minimuis..zomaar even.

Hier maandag (dag 9) de eerste FM.
    Heb me netjes gedragen op de bbq;) en was deze week dan ook 1,5 kilo kwijt.Gisteren heeft de hele familie chinees zitten eten en ik gewoon mijn eigen potje.Vind het allemaal heel erg meevallen het lijnen,ondanks dat ik niet zo heel gemotiveerd was.Dat het lekker gaat helpt wel voor de motivatie.

@IS gisteren zeiden ze dus inderdaad tegen me.2 borden!Mag je dat allemaal opeten?Ja dus ;) En mijn man en schoonzus waren allebei niet lekker geworden van het eten,dus ik was helemaal blij met mijn eigen eten :D

20. Suzanne68

Vandaag de FM.Ben benieuwd.

Deel Deze Pagina