Lobi, ik zie dat jullie ook al heel wat mee hebben gemaakt. En nu alweer ronde 22, jeetje.......hoe houden jullie het ook vol. Ons zoontje is 2 jaar en 2 mnd en is heerlijk genieten met zo'n ventje. Vorig jaar in maar heb ik de Mirena laten verwijderen en nu zitten we dus met de MA en vmk erbij in gerekend in ronde 18. Maar die onzekerheid is echt niks nu, is niet fijn. Wat wel een fijn idee is dat ik hier ook even mijn verhaal kwijt kan, dat jullie mij begrijpen.
Trouwens, ik heb ook 2 vleesbomen. Volgens de gyn. die ik in febr had met cyclus volgen niet erg, maar ik weet het zelf niet. Ik heb ook altijd hele zware ongi's.
Lyanna een beetje een vergelijkbaar verhaal als bij mij dus. Qua hoe lang jullie aan t proberen zijn dan. Vind je t moeilijk om hoop te houden? Er zijn dagen dat ik t er heel moeilijk mee heb. Vooral omdat er zoveel zwangeren in mijn omgeving zijn. Maarja de wens is sterker dan alles en daarom hou je vol! Ik hoop dat je snel duidelijkheid mag hebben. Er zijn meiden die savonds/overdag duidelijker testen dan sochtends. Mss een idee? Suzanne hoe laat moet je eigenlijk voor de fm?
Geen idee of dat erg is. Kan me voorstellen dat t ook afhankelijk is waar ze zitten en hoe groot ze zijn...?
Misschien kun je overwegen om een afspraak bij het Geertgen te maken.Daar zijn ze heel alert op dat soort dingen. @Lobi.....om 10 voor half 4.
Ik ben trouwens zo'n iemand die in de middag duidelijker test dan 's ochtends.Dus dat kun je ook nog uitproberen.
Ja of iig een soort van second opinion aanvragen. Zou zéker willen weten dat t geen kwaad kan. Is toch vreemd zoveel miskramen... Suzanne spannend vanmiddag, ben benieuwd!! Kom je t even vertellen?!
Bij mij hebben ze gezegd dat de poliep die ik had wel een oorzaak kan zijn,maar weet niet hoe dat zit met vleesbomen. Ik kom zeker even vertellen hoe het gegaan is.Blijf het altijd naar vinden zo'n echo vanwege de nare associaties met de mken.Maar gelukkig heb ik vandaag een lieve arts
Ik heb net een test gedaan en weer negatief. Ik heb nu nog 1 testje thuis liggen, dus die wil ik als er morgen niks is gebruiken en dan morgen weer nieuwe halen. Ik wacht denk ik nog een paar dagen af, anders ga ik in ieder geval deze week gyn nog bellen omdat dit niet normaal is bij mij. Ik sta in ieder geval vanaf het begin van een zwangerschap onder controle bij een gyn ivm hoge bloeddruk. Verder zal ik er eens over nadenken over het Geertgen, ik heb zelf eigenlijk zoiets van eerst even gesprek met eigen gyn afwachten binnenkort. Anders kan ik altijd nog naar Geertgen gaan. Aan de ene kant zou het misschien net zo makkelijk zijn dat ongi wegblijft en dat ik deze week al naar gyn. kan en misschien zo de MMM inrol. Of dat ze ontdekken wat er anders aan de hand is. Wat denken jullie, als ik nog paar dagen negatief blijf testen, zouden jullie dan op CD30 bellen als ongi uitblijft? Dat is as donderdag of zouden jullie tot na het weekend wachten?
Succes Suzanne, ik duim voor je en hopelijk goed nieuws. Ik weet van jou verhaal met de poliep en dat dat een oorzaak zou kunnen zijn. Vandaar dat dat ook wel een beetje in mijn hoofd zit, ik weet wel dat vleesbomen op bepaalde plekken een innesteling tegen kunnen houden. Maar hangt dus echt vanaf waar ze zitten. Ook weet ik dat ik een vrij grote vleesboom tijdens zwangerschap had, die was toen 10 bij 6 cm ongeveer.
Je kunt altijd even de gyn bellen om te overleggen wat je moet doen.Zou ik zeker doen als je ongesteldheid uitblijft. Ik zou ook het gesprek met mijn eigen gyn afwachten als je je daar prettig bij voelt.Maar second opnion kan altijd natuurlijk.Tegelijkertijd.Dan is het altijd nog jouw keuze waar je wilt blijven.Maar snap (uit ervaring) dat weer een ander zkh ook niet iets is waar je op zit te wachten.
Ik had ook begrepen dat het soms inderdaad helemaal geen kwaad kan die vleesbomen of poliepen.Maar heel veel verstand heb ik er eerlijk gezegd niet van.Wel dat je heftige menstruaties daar van kunnen komen.Maar eerlijk gezegd is mijn menstruatie nog net zo heftig ..alleen een stuk korter.
Dank je wel, wacht ik nog een paar dagen en dan denk ik dat ik voor het weekend bel als ongi uitblijft. Een ander zkh zit ik zeker nog niet op te wachten, ook omdat we eigenlijk nog maar net de MMM in zouden gaan als het zo blijft. Heb wel hele goede ervaringen op zich met het zkh en een vriendin van mij is vk in het zkh. Dus die zegt wel dat ik 1 van de beste gyn van dat zkh heb. Maar ik ga het ook zeker even met mijn man overleggen en als ik geen goed gevoel bij eigen zkh heb om dan toch een afspraak bij het Geertgen te gaan maken. Trouwens, ik ben ook al 36 en dus ook al wat van de oudere garde en dat spookt je natuurlijk ook al wat door het hoofd. Het gaat dan altijd al wat moeilijker als je wat ouder bent, maar het hoeft niet natuurlijk. Maar ik denk er wel eens aan. Nou, wacht eerst maar eens dit af. Maar ik ga in ieder geval jullie op de hoogte houden. En jullie verhaal volgen!
Nu een echt antwoord op je vraag Ik zou niet tot na het weekend wachten.Onnodig nog een weekend gaan stressen lijkt me geen goed plan.Maar weet niet hoe makkelijk ze in jouw ziekenhuis zijn met tussendoorafspraken.
Mijn ongi's zijn altijd héél erg zwaar, als ik het net word moet ik maken dat ik maatregelen neem. Anders loopt het me zo langs mijn benen en ik moet ook altijd haast in het begin om het uur verschonen zeg maar. Anders lek ik gigantisch door, meestal probeer ik dan ook wel een beetje thuis te blijven of bij familie. Het zal je bv maar bij het boodschappen gebeuren, nou kan je verzekeren dat je je daar niet prettig bij voelt.
In.....oeps zeg iedere keer oktober, maar was in sept de MA.... heb ik dinsdagochtend gebeld en 's middags kon ik al terecht. Hield toen veel vocht vast en ivm de bloeddruk gelijk komen. Dus ik denk als ik donderdagochtend bel dat ze mij er die dag of vrijdag nog wel tussen plaatsen. En nu we er zo over praten vind ik het fijn om jullie mening te horen, zodat ik niet het weekend af ga wachten en uiterlijk donderdag ga bellen.
Oh haha,dat had je zelf ook al verzonnen. Zo'n second opinion kan sowieso weinig kwaad.Weet niet waar je woont natuurlijk.Voor ons was het Geertgen aardig uit de richting,maar zijn we wel veel wijzer van geworden en zitten nu weer in een regulier zkh.Hiervoor een ander zkh waar we ook niet zo'n goed gevoel bij hadden en echt veel spijt dat we er niet eerder weg zijn gegaan.In dit ziekenhuis voelen we ons veel fijner en veel meer serieus genomen.Om een lang verhaal kort te maken: het is best belangrijk dat je je goed voelt in je zkh,want het is allemaal niet niks die MMM. Heel veel sterkte en gezellig dat je hier komt kletsen Ik ga zo de deur uit.Het is bezoekuur in ons zkh en dan duurt het altijd even voor de auto geparkeerd is.
Zo erg heb ik het ook.Alleen nu nog maar 1 dag zo erg ipv 3.Ik kan dan ook helemaal niets.Probeer ook altijd thuis te zijn of in ieder geval bij mensen waar ik me prettig bij voel.Maar vaak ben ik er ook heel ziek van,dus meestal lig ik gewoon in mijn bed die dag.Maar gelukkig nu nog maar 1 dag.Alleen daarom zouden ze al iets aan die vleesbomen kunnen doen lijkt mij.Weet hoe vervelend het is.
Wij wonen op de grens van Friesland en Geertgen is hier 170 km vandaan. Is dus ongeveer 2 uurtjes rijden en is dus niet naast de deur. Maar zeker het overwegen waard om als wij niet veel verder komen om daar een second aan te vragen. Fijn dat ik met jullie mee mag kletsen, voel me echt begrepen. Succes en ik hoop dat je snel parkeerplaats hebt gevonden.