Hoe de moed erin houden na meerdere miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Hè Lobi wat balen zeg! Knuffel voor jou.

Sorry meiden, ik heb nog steeds geen puf om regelmatig op ZP te komen. Eens in de zoveel tijd heb ik dat. Maar ik spiek af en toe om te kijken hoe het met jullie gaat.

Heb vrij weinig teruggelezen, maar zag wel het volgende staan:

Even een wat positiever bericht voor jou Suus.
    Na 1 spontane zwangerschap (eindigend in MA), was ik
    zwanger van de 1e, 2e en 3e IUI (helaas allen MA/MK);
    4e IUI niet zwanger (wij waren toen helemaal verbaasd);
    5e IUI wel weer zwanger (helaas MK);
    toen 6 IUI's helaas zonder resultaat.

Maar het begin was dus positief, qua zwanger worden dan. Ik denk dat dat bij jou ook wel gaat lukken. Voorgevoel!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

2. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suus, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over WW en de flexi- en/of propoints. Misschien is dat ook wel wat voor mij, vooral als het wel wat makkelijker vol te houden.

Lobi, wat ongelofelijk k@t dat je weer ongi bent geworden. Dikke knuff!!!

IS, geeft toch niks als je geen puf voor zp hebt. Maar fijn dat je wel even reageert op ongi van Lobi en dat Suus zich misschien even ietwat beter voelt met veel zwangerschappen gevolgd op jou IUI.
    Maar die voor jou jammer genoeg wel in mk geëindigd zijn. Knuff en tot gauw weer.

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Hoi dames.

Wat lief dat jullie zo meeleven!
    IS....ik blijf het zeggen...ik weet het....maar wat een ellende heb je al achter de rug.

@Lyanna.....heb je nog onderzoek gedaan naar de WW?Heb nu af en toe wel een dipje,dat ik veel wil gaan eten,maar hou het wel nog steeds vol.Vind het vooral moeilijk als er een bbq is ofzo.En sinds ik bezig ben heb ik al 2 bbq's,een avond chinees halen en een gourmet overgeslagen.Dan merk je pas hoe vaak je zulke dingen eet.

Heb sinds vandaag last van mijn borsten,maar weet niet of het van de Ovitrelle komt nog (door de progesteron die je lijf schijnt aan te maken daardoor...heb al topic geopend met de vraag) of dat IS haar voorgevoel heel goed klopt ;) Het voelt wel als zwangere zere borsten.Dat herken ik nu ondertussen wel.Alleen misschien dus van de hormonen.Ik heb wel vaker zo vroeg na ei al verschijnselen gehad.Dus....

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag mevrouw. ;)

Tuurlijk leven we met je mee, doet een mens goed hè?

Ik heb nog niet naar de WW gekeken hoor, vanmiddag boodschappen gedaan en verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd.
    Morgen hele dag naar mijn moeder en haar man met J en zondag ook al hele dag verjaardag vieren.
    Denk dat ik dus echt volgende week mij erin ga verdiepen of ik moet tussendoor nog even een momentje hebben. Maar even kijken hoe het loopt.

Spannend hoor, al de 1e kwaaltjes. Hoop zo dat het niet van de Ovitrelle komt en dat je weer echt zwanger bent. Duimduimduimduimduimen nog even door.

IS en Lobi en even een dikke knuff.

In ieder geval tot morgenavond en misschien tussendoor nog even bij mijn moeder achter de pc.

5. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suus, hoe gaat het met jou? Hoe voel je je en heb je nog last van je kwaaltjes?

Lobi en IS, dikke knuff. Hoe gaat het met jullie?

Hier zitten we druk in de klusdagen, ben benieuwd wanneer eisprong precies is. Ik gebruik geen ovu, maar heb al 2 dagen eggwhite. Zal dus wel niet lang meer duren, kijken wat me temp gaat doen aankomende dagen.

Gisteren in ieder geval mijn moeder en haar man verteld dat we afspraak gyn gaan maken als ik over een week of 2 weer ongi ben.
    Morgen gaan we het bij mijn schoonouders vertellen, moet zo wie zo wel want wij hebben samen met schoonouders natuurlijk ons bedrijf.
    Manliefs jongste broertje weet het verder niet, maar vertellen het morgen ook.
    Manliefs zusje heeft ook een heel traject met cystes en IUI's moeten doorlopen en nu gelukkig 2 dochters. Zij weten wel dat we stap gaan zetten en ik kan er natuurlijk met haar wel aardig over praten. Kan goed met haar opschieten en ze is maar een jaartje jonger.
    Dus ben benieuwd wat ze er morgen van zeggen.

6. Suzanne68

@Lyanna...wat fijn dat je een schoonzus hebt waar je zo goed mee kut praten.Ben benieuwd hoe je schoonouders gaan reageren.
    Hier weet iedereen het eigenlijk.Ben ook altijd vrij open geweest over de mken.

Verder weet ik het niet.Borsten gaan niet echt meer zeer doen.Zit nu op 9 DPO.Ga er morgen of overmorgen eens een testje tegen aangooien.Ben wel wat misselijk,maar ben ook verkouden.Dus denk dat het een griepje is.

Heb gister en eergister wel wat steken in mij bm gehad,maar heb er eigenlijk niet zo'n goed gevoel over deze maand.

Gister drukke dag gehad.weer een bbq ;) Maar weer netjes eigen eten meegesleept.

7. Suzanne68

Net referentietestje gedaan.Heel vaag 2e streepje.Denk dat het nog van de Ovitrelle is.Dinsdag weer een testje om te kijken wat het streepje gaat doen.Bah...stomme ovitrelle ;)

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Suzanne, gisteravond al met mijn schoonzusje even over gesproken dat we over 2 weken gaan bellen mocht het niet gelukt zijn. We zouden eerst wachten tot oktober, dat wist ze al en nu vindt ze het ook wel spannend worden. Ze leeft heel erg met ons mee.

Als het ter sprake komt dan praten we er ook wel over hoor, maar zoals jij wel weet is het voor mij jammer genoeg niet altijd makkelijk om erover te praten. ;)
    Maar ben wel blij dat we het straks gaan vertellen, kunnen ze ons ook steunen in het hele traject.

Fijn dat het je zo goed afgaat met lijnen en het beste is dan ook om jezelf maar goed te verzorgen op een bbq en je eigen eten meenemen.

Toch spannend hoor, een 2e lijntje. Hoop dat het goed zit en dat 2e lijntje niet van de Ovitrelle is en dat dinsdag lijntje al een stuk duidelijker is. Duimen draaien hier overuren voor je.

Nu snel spullen bij elkaar zoeken, kleine van bed halen en op naar de boerderij.

Tot laters en fijne zondag!

9. Suzanne68

Ik snap heel goed dat het voor jou lastig is om erover te praten.
    Denk dat het voor de meeste mensen moeilijk is.
    Je hebt inderdaad wat meer steun in het hele traject als je het met (sommige) mensen deelt.Maar ik hoop nog steeds dat het niet nodig is voor je.

Ik weet het niet hoor....bij vlagen doen mijn borsten zeer...en dan weer niet.Zal blij zijn als het overmorgen is,dan heb ik wat meer duidelijkheid.

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

{breekt in}
    Suus, ik ben wel zo'n successtory...zwanger na de eerste IUI. Ook met Ovitrelle en vlgs mij in het zelfde ziekenhuis als waar jij loopt;)
    Succes de laatste wachtdagen!
    {breekt uit}

11. Suzanne68

@Lies...bedankt!
    Die laatste dagen duren wel lang hoor...

Oja...ik heb ook behoorlijk last gehad van die Ovitrelle.Snel overstuur enzo.Erg gezellig ;)

12. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een hele gezellige middag gehad, nog een heel eind wezen wandelen met kleine. We zijn even ons land in geweest en even bij alle gewassen gekeken en uitgelegd aan de kleine en er wat uitgehaald. Dus hij weet nu ook waar de aardappeltjes en groente groeien. :)

Verder schoonouders en zwager verteld dat wij over een goede 2 weken stappen gaan ondernemen om MMM in te gaan als ik niet zwanger ben. Gelukkig reageerden ze heel leuk en begrijpelijk, maar ze hebben het dan ook al met hun eigen dochter mee gemaakt. Dus het is niet nieuw en dat scheelt wel!!!
    Dus ik ben in ieder geval weer opgelucht dat iedereen van de naaste familie het weet. Maar hoop natuurlijk dat het niet nodig is.;)

Suus, hoop dat de dagen zo snel mogelijk om zijn en jij meer duidelijkheid hebt. Die wachtdagen op het bankje vind ik ook altijd vreselijk lang duren.

13. Suzanne68

Even ego.Sorry.
    Hier de eerste spotting al gezien en voel aan alles dat ik niet zwanger ben.Vrijdag mijn NOD,maar vraag me af of ik vrijdag ga halen.Denk dat het eerder door gaat zetten.Wat heel onpraktisch is,want Suusman is dan precies weg als ik eerder ongesteld zou worden voor een grote klus op het moment supreme.

14. Meiden ik spring weer in.

Suzanne wat ontzettend rot dat de eerste spotting weer gespot is. Iedereen schrijft altijd, mss is het wel een innestelingsbloeding om hoop te geven. Maar als jij voelt dat het niet raak is, baal ik gewoon met je mee:(:x

Lyanna, fijn dat je familie allemaal so positief reageerden!

15. Suzanne68

Dankjewel lieve Lobi.Ik weet dat ik het zelf ook wel eens schrijf dat soort dingen....van misschien is het wel inestelingsbloed enzo,maar eigenlijk is dat best irritant als iemand dat zegt of schrijft als je zelf al weet dat je niet zwanger bent.Ik ken mijn lijf heel goed nml.Dankjewel voor je hele fijne reactie :)

16. Suzanne68

Hoe is het met jou nu?

En Lyanna...inderdaad heel erg fijn dat ze zo meeleven.

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    #677 Lyanna, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    Suus, wat ongelofelijk jammer! Eerste spotting alweer, hoop dat het nog even op zich laat wachten en suusman niet voor grote klus weg hoeft. Hele dikke knuff!!

Lobi, weer terug. Hoe gaat het nu met jou?

Het is zeker heel fijn dat ze allemaal goed reageerden, zelfs mijn schoonmoeder gaf ons gelijk. Ben het heel vaak niet met haar eens of zij niet met mij. Want om even een idee te geven: Heb al vanaf 2006 hoge bloeddruk en slik hier medicatie voor, morgenochtend weer controle hiervoor (elke 4 weken en B12 spuit). Nu zegt ze gisteren nog, ja maar.....als je niet zwanger kan worden en hier teveel mee bezig bent gaat je bloeddruk ook omhoog hoor.
    Als iemand een kwaaltje heeft en er zoals ik wat steviger ben zegt ze: ja maar.....als je wat slanker bent/als je wat steviger bent. Snappen jullie een beetje hoe ze is en altijd kan reageren. Ze heeft altijd wel een oplossing of ze weet wel waar het aan ligt.
    Maar nu over het zwanger worden was ze gelukkig heel meelevend en verder geen gezeur zeg maar.
    Schoonvader laat het verder altijd maar lekker over zich heen komen en die is er voor me als ik het nodig ben zeg maar.
    Zwager (is nog maar 27 en geen vriendin) is met zulk soort dingen ook nog helemaal niet bezig. Maar heeft van zijn zusje ook mee gemaakt en weet het nu ook van ons.

Hier dacht ik gisteren wel een eisprong te hebben gehad, had de hele dag al wat buikpijn zeg maar. Ik heb eisprong nog nooit echt gevoeld hoor, maar vanochtend was de temp nog laag. Dus zal vandaag wel zijn, maar vanavond voor de zekerheid toch nog maar even laatste stukje bij elkaar knutselen. En dan maar hopen dat de lijm het houdt.

18. Hier gaat het wel oke hoor. Probeer wat afleiding te zoeken.

19. Suzanne68

Nu ben ik heel benieuwd wat je dan allemaal doet om jezelf af te leiden :D

Lyanna....ik ga heel hard duimen voor een mooi knutselwerkje wat vast blijft zitten met de allerbeste Bisonkit ooit gemaakt ;)

20. Ja klopt. Ik weet ook altijd wel wanneer het voorbij is. Lief bedoeld is hoor als iemand je nog hoop wilt geven, maar als je zelf zeker weet dat het over is, dan kun je er niet zoveel mee.
    Hoe voel je je nu eronder?
    Het lijkt me vooral balen dat je man de volgende ronde weg is. Kun je niet iets regelen? Of kun je niet mee ofzo?

Deel Deze Pagina