Onze dochter gaat van haar 2e naam Merel of Merle heten. Eerste naam zijn we nog niet helemaal uit, we twijfelen tussen 2. Elke keer komen we beide toch bij één van de twee uit, maar die andere is toch ook wel erg leuk. Welke combinatie (eerste en tweede naam) vinden jullie het leukst? Bij Florine/Florien vinden we Merle niet leuk, dus dat wordt dan sowieso Merel. Maar hoe zouden jullie dan Florine/Florien schrijven?
Ik heb gekozen voor Florine Merel. Ik vind Florien Merel te 'hard' klinken weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Florine is wat 'verfijnder'. Maar dat is mijn mening.
Ik heb gekozen voor Louise Merle, maar eigenlijk vind ik Merle mooier als eerste naam... Dus Merle Louise
Louise Merle! Florine vind ik ook een leuke naam, Merel iets minder. Merle Louise vind ik nog mooier (ik geloof dat iemand voor mij dat ook al zei).
Louise Merle! De voorkeur voor de voornaam lijkt me duidelijk En in combi met Louise vind ik dat je het 'Franse' door moet zetten en dus geen Merel maar Merle erachter moet plakken.
Goh, ik had dus al gereageerd, maar heb vanmiddag zelfs een paar keer aan de combinatie Louise Merle moeten denken: ik vind hem echt super en zou mijn eigen dochter ook wel zo willen noemen. (alleen ben ik dan weer niet zwanger ) Dus nog een reactie om te zeggen dat ik deze combi zo mooi vind! Ik zou het wel weten.
Louise Merle! Florine zou ik uitspreken zoals je het schrijft, dus met de -e- erbij. Verder vind ik deze versie mooier dan Florien (vind ik iets 'boerser').