Mijn zoontje is 7 maanden en krijgt nog volledige borstvoeding. Alleen sinds een paar dagen is hij zo wild aan de borst en bij elk geluidje wat hij hoort moet ie omkijken wat het is. Heb het idee dat hij zo veel te weinig binnenkrijgt en het is ook niet echt fijn voeden. Als mijn man ook thuis is ga ik weleens boven voeden, maar dit komt maar weinig voor. Overdag zit ik toch vaak alleen met 2 kids. Wat moet ik hiermee? Is hij nu al klaar met de BV? ;s Nachts vindt hij het wel heel erg fijn om bij me te drinken...
Toch proberen om in bed te gaan voeden. Ik heb hetzelfde meegemaakt, ook een druk kindje. In bed voeden dan kon hij liggen en was hij rustig.. Maar als je nog 2 anderen hebt lopen is dat misschien idd wat lastig. Hoe vaak voed je per dag?
Heb in totaal 2 kindjes. De oudste is ruim 2 en de jongste 7 maanden. Voed hem overdag ongeveer 3 keer. Maar daar moet de oudste bij zijn, want kan haar niet alleen beneden laten...
hier hetzelfde (zoontje 6,5 mnd)... gelukkig niet bij alle voedingen, maar toch zeker wel bij de helft (4-5 voedingen per dag in totaal). ik wijt het aan het feit dat ie alles om zich heen nu razend interessant vindt en helemaal als zn 'grote' broer van 2,5 om hem heen rent... hij wil alles zien, alles meemaken. en lachen dat ze doen samen... (terwijl ik wil voeden...) ik heb ook wel het idee dat hij hierdoor minder drinkt, maar overdag blijft ie wel tevreden met het aantal voedingen. 's nachts komt ie nu wel opeens weer 3x ipv 1x... das wel jammer... ik probeer zo veel mogelijk boven te voeden, dus de oudste even beneden aan het tekenen, achter een dvd-tje oid en ik dan in onze slaapkamer met de deur open zodat ik alles van beneden hoor (open trap). gaat best goed moet ik zeggen, komt ook omdat ons mannetje met 5-10 minuten klaar is (altijd al snel gedronken). je hoort ook weleens dat een hydrofiel doek over zn hoofdje rust kan geven, maar hier wil hij het niet (heb het weleens bij voeden in het openbaar geprobeerd), hij trekt het van zn hoofd. denk niet dat het aan jou ligt, of aan je melk, of dat hij niet meer wil. ik denk dat nu alles om hem heen zo interessant voor hem is dat hij steeds afgeleid wordt. dus daar zou je evt iets voor moeten bedenken dat ie zo min mogelijk prikkels krijgt... succes!
Op deze leeftijd is alles spannender dan jouw borst. In een slaapkamer met de gordijnen dicht voeden werkt dan vaak het beste. Je oudste is pas 2, dus ik neem aan dat die in de middag slaapt. Dat betekent dat je in elk geval al één voeding in alle rust kunt aanbieden. Met een beetje timen lukt 2 misschien ook. En de oudste gaat toch zeker ook al naar peuterspeelzaal? Dat betekent nog eens 2 of 3 momenten per week dat je het rustig kunt doen. Daarnaast, je kunt ook kijken of je zoon in een draagdoek of slendang rustiger bij je drinkt.
Hier drinkt ze overdag ook maar eventjes hoor en het is mijn 1e kindje. 's Avonds en 's nachts wordt er nog even flink getankt...
Heel herkenbaar hoor, denk ook dat het niet zoveel te maken heeft met je andere kindje, Irem is mijn eerste en die vind ook al tijden álles interessanter dan de borst. De eerste paar minuten gaan goed want dan heeft ze honger maar zodra dat voorbij is gaat ze rollen (voed meestal liggend) of draaien in mijn armen en dan is het over. Nou ja dan maar niet, dan stop ik er ook mee. En ze haalt het met haar 3 nachtvoedingen wel weer in...
Hier hetzelfde... Ik moet altijd op de slaapkamer gaan voeden. Zelfs 'rustig' in de woonkamer gaat niet want hè...die vissen in het aquarium leiden wel een héél spannend leven hè mama! Hier is het ook zo dat als we een dagje weggaan, hij de ganse dag niet drinkt! NIet in de draagdoek, niet ergens rustig alleenzittend,...
Oh dat is helemaal niet handig Elke! Ik voed thuis in principe ook altijd op de slaapkamer (maar daar zijn ook héle interessante dingen - de spiegel natuurlijk, maar de wekkerradio en de wasmachine ook) maar als we wegzijn drinkt Irem altijd wel heel goed. Dat verbaasde me echt op vakantie, maar op het vliegveld, in het vliegtuig, in de auto - ze dronk overal prima. Kwam misschien omdat het boven de 35 graden was overal, maar toch
Ik vind het eigenlijk ook vervelender voor mij dan voor hem, hahah Want ik denk dat als hij echt honger heeft dat hij dan wel rustig drinkt.. En gek genoeg waren we vanmorgen in het zwembad met allemaal schreeuwende kids en heeft ie heerlijk rustig bij me gedronken. Maar toen was hij wel erg moe.. Het doet trouwens wel pijn als hij met mijn tepel in z'n mond ineens omdraait :x
Oh ja dat doet echt pijn, Irem doet dat ook weleens. En inderdaad, als hij echt honger heeft dan drinkt ie wel.
Dàt is de reden waarom hij bij mijn schoonouders niet meer drinkt... Ik ging daar ook boven op bed liggen maar die wekkerradio vindt hij geweldig! En als ik hem dan omdraai, wil hij hem toch nog hebben want hij lijkt dan toch te weten dat dat een 'leuk' lichtje heeft. Het is écht niet handig! Hij wordt meestal gelukkig niet heel lastig maar hij haalt het natuurlijk 's nachts wel lekker in...