Hoe de poepvlekken eruit wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Macdee, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Uitspoelen met koud water, vloeibare ossegalzeep inwrijven en in de wasmachine..

Gegarrandeerd poepvlekvrij!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niet alles gelzen, maar in de zon te drogen hangen! Doe ik met wasbare luiers ook.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik doehet met HG vlekverwijderaar of shout. Erop smeren, 2minuutjes in laten trekken en gewoon op 40graden in de wasmachine wassen.

xxx

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij doen meestal voordat we gaan wassen de vieze kleertjes in een sopje van Ariel vlekkenverwijderaar, even laten weken en daarna wassen en weg poepvlekken. Echt fijn spul!

5. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ossengalzeep :) Werkt zo goed! Je zou het er eigenlijk na een paar uur (of een nachtje) uit moeten spoelen, maar ik laat het altijd zitten tot het in de wasmachine gaat en dan gaan vrijwel alle vlekken eruit.

Hmm... over een paar weken mag ik ook weer :D ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hmm, ik heb nu wel alles gelezen, maar echt, in de zon hangen!!! Ik heb allemaal wasbare luiers die gewoon schoon zijn, geen poepvlekken! Al die smeerseltjes die jullie erop doen zijn duur, slecht voor 't millieu en ik kan ook niet geloven dat ik spullen die in die chemische zooi gewassen zijn op mn babies huidje wil. De zon komt voor ons allemaal op! Vroeger had men al het bleekveld waar men hun was liet drogen. Gekleurde kleertjes lukt het trouwens ook mee.

7. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn dochter zit ook altijd helemaal onder....ik gebruik vanish vlekkerspray....spuit het in en dan gelijk in de was en de vlekker gaan er altijd uit.

8. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Hier ook biotex, prima spul! Bij kruidvat verkrijgbaar.

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Waar kan je ossengalzeep kopen?

Hier laat ik het weken in de biotex en dan in de wasmachine

10. Knijn

Knijn Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier eentje die maar 1x in de week poept! Maar áls ze dan poept..... pfff.
    Ik doe de kleren dan in een emmer met KOUD water en een beetje biotex. Dat laat ik dan even staan. (soms een halve dag, soms 1, soms 2... ;)) Vervolgens was ik het gewoon mee met de rest op 40 graden. Meestal is het er wel uit.

11. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Nou best wel wat tips gekregen waar ik wat mee kan!

Maar nog een vraagje over de kleertjes in de zon hangen.
    Moet je ze dan eerst wassen of uitspoelen?

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nat in de zon.

Ossengalzeep verkoopt de kruidvat wel. Moet je dat in laten werken? Hier deed ik het net voor het wassen en dan later de wasmachine erin, maar dan gaat idd niet alles eruit.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Gewoon wassen ( ik was kleertjes op 40 graden, kort programma, luiers op 60 lang programma ) en in de zon aan de waslijn hangen.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gewoon ontvetter voor de keuken erop spuiten en dan direct je wasmachine aan.

Gebruik hier Dasty van de wibra!

15. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik zweer bij Ossengal. Ik krijg hier alles er mee uit. Poep, spuug, en vlekken van het eten (tomaat, fruit en bietjes).

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dat Dusty ontvetter van Wibra, even inspuiten. 5min intrekken en uitspoelen. dan met wasmiddel(wit hier) even insmeren en dan goed boenen onder LAUWE kraan. pas als de vlek er zo goed als uit is, in de wasmachine doen. zoals iemand het al zei, je brandt anders de plek erin.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zet ze altijd een nacht in koud water met ossegal. en de volgende dag in de machine met waspoeder en azijn. het meest gaat er dan wel uit. alleen de echte diaree vlekjes blijven soms nog wel vaag in het luierpakje achter.

Deel Deze Pagina