Hoe lang tussen voedingen verdragen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moonchild, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Onze kleine meid maakt steeds langere slaapjes 's nachts.
    Heerlijk!:D
    Maar nu had ik vannacht hele zere borsten met harde plekken. Gelukkig kwam ze toen zelf om te drinken.
    Maar nu vraag ik me wel af hoe dat gaat als ze door gaat slapen.

Hoe lang kunnen jullie tussen de voedingen laten zonder zelf last te krijgen van jullie borsten?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je borsten wennen eraan, je zult zien als ze een paar nachten wat langer geslapen heeft dat het minder wordt en zo gaat dat iedere keer.
    Mijn dochter krijgt nu de laatste voeding om 20.30 en de volgende tussen 07.30 en 08.30 weer. Mijn borsten zijn wel vol 's ochtends, maar niet pijnlijk.
    Maar de eerste nacht dat ze dit deed, had ik een kletsnat bed!! ;)

3. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gevoel gaat met een paar nachten wel weg. Slaap lekker

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    :)Gelukkig!
    Dan ga ik er gewoon lekker van genieten:).
    Bedankt meiden.

5. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje slaapt nu van 22/23 tot 0500u....en vordat ik ga slapen, kolf ik nog ff een bakje vol...zo rond 00.00u!...dan zijn ze tegen de tijd dat hij drinkt, wel vol...maar nog geen stuwing...

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ben je dan nog wakker fafje?
    Dat zal wel schelen ja, maar rond 22.00 ben ik echt aan slapen toe:p.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Voor je productie is het wel beter om niet meer dan 6u tussen de voedingen te laten 's nachts. Weet niet hoe lang er nu tussen zat?
    Of het voor je kindje gezond is om al meer dan 6u tussen de voedingen te hebben, daarover zijn de meningen verdeeld...

8. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ Elke1984: Er zat nu 6 1/2 uur tussen. Ik zette op het begin braaf mijn wekker na 5uur tussen de voedingen, toen sliep ze zo lekker. De afgelopen weken kwam ze vaker en had ze veel krampen. Sinds een aantal dagen slaapt ze weer heerlijk en zet ik mijn wekker niet meer.
    Vanaf wanneer zou jij haar door laten slapen?

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben vanaf het begin kasper zelf laten bepalen hoe vaak hij wilde drinken. vanaf het begin was het meteen maar 1x per nacht rond 3-4 uur... hij heeft een periode gehad zo rond de 3 maanden dat hij van half 8 tot half 7- 7 uur sliep en nu komt hij alweer een tijdje 2x, soms zelfs 3x per nacht...
    als hij later dan 4-5 uur komt krijg ik stuwing en als ik dan wakker word om te plassen en hij nog niet, dan kan ik moeilijk in slaap komen. maar dat komt nu omdat ik gewend ben dat hij vaker drinkt. toen hij die periode minder dronk, was ik daar ook met een paar nachten aan gewend. dus maak je geen zorgen, je lichaam regelt het zelf!
    en geniet lekker van je nachtrust zou ik zeggen!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben nu van 6 tot 12 voedingen per nacht naar géén voeding gegaan en dat was in 3 dagen weer geregeld door mijn borsten. ;) Komt allemaal goed.

11. fafje

fafje Niet meer actief

je kindje regelt toch zelf de hoeveel die die per voeding binnenkrijgt...ik neem aan dat als mn kindje 700 ml per dag drinkt...hij dit anders gaat verdelen op het moment dat ie geen nachtvoeding meer pakt...'sochtend en 's avbonds drinkt hij langer aan mn borst...neem aan dat ie daar zn extra's pakt wat ie anders 'snachts had gedaan...

@moonchild..ja ik was eerst ook steeds moe rond 22u...maar ik voel me heel fit, en ga gewoon rond 0000/0030 slapen..om 5 wakker...ff half uur...en dan weer pitten haha...en dan komt ie weer rond 10u...zo pak ik genoeg slaap!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja dat klopt, maar vroeg doorslapen schijnt niet goed te zijn ivm te lage bloedsuikerspiegel. Maar als je kindje goed alert wakker wordt is het prima.

13. fafje

fafje Niet meer actief

maar dat geldt toch voor kindjes die echt nog pasgeboren zijn...?? en die mss niet goed genoeg groeien oid...?
    Wanneer weet je dit dan eigenlijk zeker?...dat alert wakker worden dus?

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sommige zeggen tot 6 weken, sommige tot 8...
    Mijn kraamhulp hield aan; tot 6 weken niet langer dan 6 uur zonder voeding. Daarna letten op alertheid. Als hij gewoon wakker is en speelt/rondkijkt e.d. is het volgens mij goed. Is hij wakker maar duf/slaperig dan zou ik toch zeggen dat hij niet alert is denk ik. Maar het blijft moeilijk hoor, ook hierin, volg je moedergevoel, dat zit toch vaak goed. :)

15. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies...tja als ie om 5 uur wakker wordt issie nog slaperig..maarja dan is het nog "nacht"....daarna om 10 uur echt wakkerwakker...en dan pakt ie meestal nog ff een uurtje slaap daarna haha...maar hij drinkt goed en groeit goed...dus denk dat het wel oke zit! volgende week alweer 8 weken dus moet kunnen!

16. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ Fafje: Ooo dan heb je inderdaad wel tijd om te slapen ja. Ik keek even naar mijn tijd om op te staan...6 uur/ half 7. Daarna gaat ze soms nog even kort slapen, net genoeg om even te douchen en op te knappen.:)

17. fafje

fafje Niet meer actief

@moonchild jeetje ja nee ik snap het!! Ik ga nu trouwens 's avonds douchen...scheelt ook weer een half uur voor mij dan haha

18. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @ fafje: Dat ga ik ook maar weer eens doen:D. Scheelt weer tijd in de ochtend ja.

Deel Deze Pagina