Hoe deal ik hiermee

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aylen, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Ligt niet aan jou, als ik dat bericht alleen lees denk ik aan een situatie waar het kind in coma ligt en er dus alleen fysiek is. Nounou we hebben het over een kind met autisme, niet over coma. Dus de post is echt zwaaaaar dramatisch idd.

TS, ik heb er geen ervaring mee verder maar je klinkt heel wanhopig wat natuurijk begrijpelijk is. Kun jij met iemand praten? Misschien een psycholoog? Om gewoon je hart te luchten?

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Veel tips zijn al gegeven, dus van mij een dikke knuffel.

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    #63 LindaS80, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt: 30 dec 2014
  4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja maar autisme is toch nog helemaal gediagnosticeerd? Of lees ik niet goed? Waarom zo op de zaken vooruit lopen?

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het kindje is nog heel erg jong dames. je kunt van wat TS schrijft echt niet concluderen dat het hier om autisme gaat.

wat zegt CB?
    wat zegt de HA.
    maak een afspraak en vertel over je twijfels.
    het komt vaak voor dat een gevoelige moeder zich teveel zorgen maakt over de ontwikkeling of de gezondheid van haar kind. dat is heel normaal en heel veel moeders hebben van zulke twijfel fases. en sommige botte mensen zonder iets te weten maken zulke opmerkingen zodat je je heel slecht voelt. zoals de vraag of je kindje down syndroom zou kunnen hebben. pfff.

vraag aub mening van de deskundigen.

geen oog contact kunnen maken bij autisme komt door 'niet kunnen focussen'. alle kinderen zien vanaf geboorte tot 2 jaar oud breedbeeld(peripheral visie)en dan pas gaan ze leren focussen(dat is een nieuwe gegeven uit onderzoek 2 jaar geleden over autisme en brede visie). en daarna pas leren zij snel wisselen tussen breed en gefocust kijken(tegen 8 jaar oud).
    bij de autisme is het focusbeeld breed. daarom bekijken ze soms dingen met hun hoofd gebogen en daarom geen oogcontact etc.
    volgens de leeftijd voldoende kunnen focussen wordt bij cb controles gecheckt.

laat kruipen is echt stukken beter dan 'nooit' kruipen. sommige ouders vinden het top als hun kindje kruipen overslaat. maar straks kan dat een probleem geven met lezen, rekenen en schrijven.

wat ik probeer te zeggen is dat je met deskundigen moet praten. zo eenvoudig is het niet om het vast stellen dat er iets aan de hand is met je kindje.

ik hoop je snel je weer beter voelt, en veel van je kindje geniet!
    knuffels.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dank je Belize! Ik dacht al dat ik de enige was die vond dat er te snel conclusies werden getrokken. Mijn oudste is echt door en door getest voor er een diagnose kwam.

Hoe is het nu to?

Deel Deze Pagina