Voor iedereen die opziet tegen het afbouwen van inbakeren...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door G83, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik lees vaak de grootste nachtmerrie verhalen over het stoppen van inbakeren... Ik had dus het zweet los toen ik mijn dochter na haar inenting niet mocht inbakeren.

Ze werd zeker 3x per nacht wakker daarom ben ik gaan inbakeren. Ze sliep gelijk door. Later werd ze wel eens een keer wakker omdat ze uit de doek was ontsnapt.

Na de inenting (dl 3 mnd) heb ik een slaapzak aangedaan en ze alaapt overdag goed en heeft ook al 2 nachten doorgeslapen. Totaal zonder problemen!

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier helaas nog altijd ingebakerd aan het slapen, ze is nu wel sterk genoeg dat ik me er geen zorgen om maak qua gezondheid voor haar maar maak me wel zorgen of ze het ooit zonder kan

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    trouwens slaapzak en daarna ingebakerd hier alles geprobeerd wat ik op internet kon lezen maar vond het sinds 6 maanden niet meer eng dus heb er geen moeite mee want ze is sterk genoeg alleen vervelend voor haar als ze het altijd nodig blijft hebben ?

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dochter gisteren inentingen gehad en dus niet ingebakerd. Pff om 3 uur vannacht was ze nog wakker :( Heb haar toen dus alsnog ingebakerd en voila, ze viel zo in slaap. Voorlopig hier dus nog niks af te bouwen..

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben beiden dochters ingebakerd de eerste paar maanden en afleren was ook hier geen enkel probleem. Wat meehelpt is dat die kleine armpjes vanzelf minder gaan rondzwieren naarmate ze ouder worden, waardoor inbakeren ook minder nodig is. We zijn gewoon steeds losser gaan inbakeren, totdat het "inbakeren" nergens meer op sloeg en we ze gewoon in een slaapzak konden doen. :)

6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier bakeren we ons zoontje nog altijd in. Ook overdag, want anders slaapt hij niet. Ik probeer hem wel elke dag 1x zonder in te bakeren in z'n wieg te leggen en soms slaapt hij ook, maar dat is dan een slaapje die maar 20minuten duurt.
    Vanochtend toen ik wakker werd zag ik trouwens dat hij een armpje los had gemaakt en gewoon doorsliep dus dat geeft me weer hoop :D

7. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het bij jouw kind zo werkt, G83. Hier helaas niet. Wij zijn aan de vierde afbouwpoging bezig (baby is nu 6,5 maand).

8. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik hoor wel eens dat een lekkere dikke slaapzak (bijv die van de hema) ook helpt bij het afbouwen van inbakeren.
    Hier bij beiden ook in 1 nacht gestopt en gaat prima.

Succes voor diegenen bij wie het een drama is, slapeloze nachten zijn echt k*t

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Overdag slaapt ze overigens wel 'los', dus niet ingebakerd, maar dan slaapt ze gewoon 2 uurtjes. Dat is voor de dag prima, maar 's nachts niet :) Vannacht heeft ze weer gewoon ingebakerd geslapen, heerlijk, van 22u tot 6.

Mijn oudste dochter ging van de Pacco naar de Puckababy-zak en vond dat heel fijn, maar deze kleine vindt het maar niks. Ze wil dan alsnog steeds haar armen omhoog doen maar komt niet ver. Bij de Pacco kan het gewoon niet, dat geeft blijkbaar rust ofzo. Dus voorlopig ligt ze nog strak en ik kijk rustig verder naar de volgende fase..

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier tot 7 maanden ingebakerd geweest en echt... Het komt goed!!! (Ik geloofde er ook niet meer in).

11. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Dochter van 5 maanden kan ook nog niet zonder, ook niet in een slaapzak.

12. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hier was t ook drama!
    Totdat ik hem op zijn buik legde om te slapen.
    Aerosleep had ik maar zoontje sliep direct zo goed door
    Dus buikslapen was hier de oplossing bij ongeveer 4 mnd
    Ik voelde me er goed bij maar als je t niet durft snap ik het hoor!!!

13. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Hier was het afbouwen ook geen probleem. Gewoon cold turkey gestopt en ze sliep gewoon zonder moeite door.
    Met drie maanden hadden we het ook geprobeerd maar toen lukte het ook echt niet. Blijkbaar was ze er toen gewoon nog niet aan toe.

Deel Deze Pagina