Hallo allemaal Dl van 16 weken is deze week voor het eerst volledig (1 hele en 2 halve dagen)op het kdv geweest. Ik heb sinds eergister alleen een heel ander kind... snachts veel huilen soms vanuit het niets ineens krijsen, om de 2 uur drinken...terwijl ze hiervoor maar 1 x snachts kwam.. vannacht krijste ze zo hard dat ik dacht dat er echt iets aan de hand was...ze was zo overstuur maar ze werd maar niet rustig.. Nu werk ik zelf op een kdv maar weet natuurlijk niet hoedie kindjes thuis zijn nadat ze bij ons zijn geweest.. Ik snap dat ze moet wennen maar Is dit normaal? gr maartje
Dit is gewoon wennen hoor . Het ritme is anders, andere mensen ... Dat kan er best in hakken hoor. Zou me er geen zorgen over maken ...
Heel normaal! Ook het vele drinken.. ze willen even mama tijd inhalen. Kan soms even vermoeiend zijn helemaal als de nachten ervoor goed gingen maar je kunt je het beste eraan toegeven dan went het voor beiden het snelst
Ja ze drinkt goed... ik vond het vannacht gewoon zo zielig...ze was echt ontroostbaar... ik vind het prima dat ze veel wil drinken...ik heb geen moeite met de nachtvoedingen...maar dat ontroostbaar huilen hakt er wel in...zo sneu...
De eerste dag kwam ze heel vrolijk thuis en had prima dag gehad...op de andere dag zijn er andere leidsters en dan is ze na een halve dag echt kapot...
Dan moet je dat bespreken. Persoonlijk denk ik dat je het even de tijd moet geven. Het is ondoenlijk voor leidsters om voor ieder kind een eigen schema aan te houden, ze zal zich een klein beetje aan moeten passen aan het ritme van de groep. Bij onze dochter was het ook even zoeken, sliep zelfs de eerste maanden heel slecht (ander ritme, andere slaapkamer, andere kindjes, andere geuren ... noem maar op) en ze hebben haar op bed gelegd als ze dat zelf aangaf (wat vaak zelfs de kinderwagenbak was, niet eens het bedje). Ze is ook een kind dat graag alles wil zien en weten, dus het was gewoon ook een beetje haar eigen "schuld", als je het zo kan zeggen En soms was ze dus 2 uur (of langer) wakker. Soms kreeg ze om 11.00 een fles, soms een uur eerder, maar ook wel eens een uur later. Er is niet gekeken naar schema's. Je kunt niet na een week bepalen dat het niet werkt. Een kind moet ook de tijd hebben om te wennen. Ik heb eerder het idee dat jij het niet ziet zitten.
Vraag jezelf eens af wat je jou klanten zou zeggen als ze met deze vraag aan zouden komen? Natuurlijk is het wennen. Aan je topics te zien vind jij het Veel moeilijker dan je dochter. Je hebt laatst een topic geopend over t wennen en direct verwijderd. Als jij t niet ziet zitten dat ze naar een kdv gaat moet je t niet doen. Ik snap je alleen niet zo goed. Je werkt zelf op een kdv maar je kan niet zeggen of een baby er wel iets aan heeft om naar een kdv te gaan. Wat zeg je dan tegen nieuwe ouders bij een rondleiding? het is juist jou taak om ouders binnen te halen dat een kdv veel activiteiten aanbod heeft voor baby's/dreumesen. En nee niet bij alle kdv zitten baby's de hele dag in stoeltjes. Bij ons hebben we ze niet eens. Sorry dat ik je andere topic erbij haal maar nogmaals. ..ik snap je redenatie echt niet. Hoe kan je nu bij een kdv werken als je er zelf helemaal geen vertrouwen in hebt.
Ik snap dat wel heel goed! Ik werk ook bij een kdv, maar ik heb mijn zoontje juist bewust twee jaar thuis gehouden. Bij je eigen kindje heb je daar toch hele andere gevoelens bij. En ondanks dat ik met alle liefde voor de kindjes zorg, denk ik zelf niet dat het de beste plek is voor kleine baby's. Vandaar dat ik voor mijn zoon een andere keuze heb gemaakt. Het is trouwens heel normaal dat het eigen schema van een baby wordt aangehouden hoor. Juist in die wenperiode is dat extra belangrijk!
ja precies! Er zijn nu al twee keer dingen voorgevallen in twee weken tijd bij dezelfde leidsters (1x zelfs klacht ingediend) Ik heb geen andere keus dan haar daarheen te brengen al sta ik er zelf (niet meer) achter... GO ben ik ook niet helemaal weg van... wat was jou andere keus van opvang?
Ik schrik hier wel van, en ik mag hopen dat de dames die mijn dochter opvangen, toch echt wel achter hun werk staan. Ik ben niet van de strikte schema's. Ik heb liever dat mijn kind haar eigen draai vind ipv in een schema geduwd te worden die ik heb verzonnen.
de leidsters staan vaak wel achter hun werk maar de werkddruk is erg hoog waardoor de aandacht voor de baby's, die ze juist zo hard nodig hebben, erbij in schiet...vandaar dat ik ook vind dat een kdv voor kleintjes niet echt jut van het is maarja...soms is er geen andere keuze Btw, dl word niet in een schema geduwd die ik verzonnen heb maar die zij ZELF, elke dag opnieuw, maakt...
Overal is de werkdruk hoog...zeker bij de kinderopvang nu. Maar dat wil echt niet zeggen dat dat bij elk kdv zo eraan toe gaat...dit ligt helemaal bij jullie team. Goede afspraken maken en op 1 lijn liggen. Niemand kan heksen en morgen is weer een nieuwe dag. natuurlijk heb je taken en dingen die je tussen door moet doen maar dat moet je op een peuter groep ook en die hebben de aandacht net zo hard nodig.
Nou, dan weet ik niet waar jij werkt, maar mijn dochter komt werkelijk niets tekort. En ja, soms moet ze even wachten ... krijgt ze ook niets van hoor.
Wat is er dan voorgevallen op 2 weken tijd waarvan ze pas 1 week volledig gaat? Ik bedoel dit ook totaal niet verkeerd...maar heb bij baby en dreumes ook al een aantal topics van je gezien die ik nogal stresserig over vond komen. Je maakt je nogal druk om kleine dingen...misschien voelt ze dat aan en wordt ze daar juist onrustig van.
tsja het is maar wat je stresserig vind... komt misschien zo over maar is het totaal niet... druk maken over kleine dingen? Is ook niet zo... kleine singen hebben vaak de grootste invloed
ow? Ik dacht dat ze daar wel wat van kregen?? Ik beschrijf ook niet dat ze daar niet tegen kan of dat dat het probleem zou zijn... fijn dat jou dochter iniedergeval niks tekort komt