Hoe deden jullie dat met slapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liesje92, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik heb een vraagje: mijn dochter is inmiddels ruim 13 maanden en echt een heerlijk kind :D Ik merk aan haar dat ze nu in de fase zit met net wel, net niet 2x naar bed overdag.

Haar schema ziet er zo uit:
    9:00/9:30 uur wakker
    11:00/11:30 uur naar bed (dan geeft ze zelf aan dat ze moe is)
    14:00/14:30 uur weer wakker
    17:00 uur: eigenlijk wel weer slaap, maar om 19:00 uur is het bedtijd voor de rest van de nacht.

Als ik haar wel om 17:00 uur op bed leg, slaapt ze ongeveer een uurtje, maar is ze nog niet moe om 19:00 uur met als resultaat dat ze zichzelf in haar bedje gaat vermaken en soms pas om 20:30 uur echt gaat slapen. Ze gaat niet huilen of drammen, maar ze is dan uiteindelijk wel erg laat met echt gaan slapen, vind ik. :)
    Als ik haar niet om 17:00 uur op bed leg, is ze rond 18:00 uur eigenlijk te moe om haar avondeten te eten, dus dat is eigenlijk ook niet zo handig. Ze eet met de pot mee en ivm papa's werk is het erg lastig om vroeger te eten, hij heeft erg onregelmatige werktijden namelijk.:)

Herkennen jullie dit en zo ja, hoe hebben jullie die overgang gedaan?

Groetjes, Liesje92

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik herken het wel, in de zin van dat mijn dochter opeens haar laatste slaapje oversloeg (van 15-17 uur meestal), maar hem nu weer gewoon nodig heeft. Ze gaat hier om 20 uur in bed, maar soms ook iets later. Wij eten ook vrij laat.

Maar ik vind 20.30 uur niet zo gek laat? Als ze het daar beter op doet, hoeft ze toch niet per se klokslag 19 uur in bed te liggen?
    Dat tweede slaapje zal er vanzelf afgaan en dan wordt de bedtijd ook wat vervroegd.

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb de 2 slaapjes overdag naar elkaar toe geschoven zeg maar..
    Eerst sliep ze 10 tot 12, en heb haar toen telkens om de 2 dagen wat later dan 10 uur naar bed gebracht.. steeds een kwartier later..
    (Dus, een extra rondje buiten lopen, nog meer spelen om de tijd te rekken ;) )

En 's middags sliep ze ongeveer van 3 tot 4/5 uur en dan legde ik haar of wat eerder op bed of ik haalde haar gewoon eerder uit bed, zodat ze extra moe was rond half 7/7 uur.

Uiteindelijk sliep ze toen van half 12 tot 2/3 uur ineens.. En nu leg ik haar om 12 uur op bed en slaapt ze tot 2/3 uur.

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips :) ik zal kijken wat ik ermee kan doen

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind 20.30 gaan slapen ook niet laat gezien ze 's ochtends heerlijk uitslaapt! Mijn kids slapen nooit zo laat op de dag, zoon slaapt van 9-11 en van 13.30-15u en gaat dan na het avondeten rond 19.30 slapen. Maar hij is vaak wel tussen 7 en 8 wakker. Als hij langer slaapt zoals vandaag, zit hij zichzelf met zn ochtenddutje in de weg, moe maar niet moe genoeg om te slapen.

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,067
    1,302
    113
    Nederland
    Mijn zoontje had dit ook, maar dan sliep hij 's avonds erg slecht als ik hem eind van de middag weer op bed legde. Hij ging (en nog steeds) rond 12.00 op bed. Hij slaap tot ca. 14.00 en meestal tegen 17.00 heeft hij een dipje. Dan kruipt hij op de bank, vingertje in zn mond en even mickey mouse kijken tot dat we gaan eten. Hij rust dan toch even ca 20/30 minuten uit.

7. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik zou dan om half 6 gaan eten zodat je om half 7 haar in badje kan doen en dan om 7 uur naar bed. Zo is het schema van onze dochter ook een beetje, ze is ook een uitslaapster!

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou gewooon wat eerder eten met je dochter zodst ze eond 18.30/19.00 naar bed kan...

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    precies zoals dit

10. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

Jun 16, 2010
    573
    106
    43
    Wij eten dan misschien wel heel vroeg al om 17.00 uur. Kom dan ook beter uit met de nacht ingaan. Mijn man eet dan ook heel af en toe na.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En als je haar niet een uurtje, maar laten we zeggen een half uurtje laat slapen om 17.00 uur? Dan heeft ze wel even gerust maar niet al haar slaap weggeslapen.
    't Is maar een idee, mijn dochter heeft die leeftijd nog niet.

12. mel

mel Actief lid

Oct 23, 2005
    284
    0
    0
    Zucht die van mij is pas 10 mnd en ik moet hem nu al echt 's morgens na 1,5 uur wakker maken en dan slaapt hij smiddags dus niet meer en savonds pas tegen half 10/10 uur.... Zo vermoeiend ! Laatste dagen is hij om 5 uur in slaap gevallen en heb ik hem maar na een half uurtje wakker gemaakt. Vandaag heeft hij dus maar 2 uurtjres geslapen, 1,5 en een half uurtje en nu dus ook niet in bed te krijgen. We laten hem vaak bij ons in de buurt spelen maar ik dacht nu van tja hij gaat het een beetje door hebben denk ik. Dus nu ligt hij in bed maar al 5 min,. alleen maar te huilen, pak ik hem dan is alles koek en ei en gaat hij het liefst tot 22.00 uur door... heb dus nooit zelf rust...
    Dus ja herkenbaar alleen niet van 2 naar 1 slaapje, want hij heeft er al maar 1, eigenlijk nooit 2 gehad. Ik denk er nu aan hem nog korter te laten slapen overdag; smorgens 1 uur en smiddags een half uur ofzo. Wel erg vermoeiend... voor beide...

Share This Page