Leuk die verhalen. Bij ons ging het zo: Ik had al een keer getest maar die was negatief. Mijn man vertelde mij later dat hij na zo'n 45 min. toch positief was geworden maar omdat je hem na 30 min. niet meer mocht aflezen zei hij niks want hij wou me niet blij maken met een dooie mus. Een paar dagen later waren mijn man en zijn vader bezig bij ons in de woonkamer laminaat te leggen. Ik zat boven want ik loop alleen maar in de weg dan en ik kreeg een glas water van mijn man. En de aanblik alleen al maakte me misselijk. (de aanblik van het glas he, niet van mijn hubbie ) Dus ik naar beneden, ik pakte de laatste test uit de kast, sloop weer naar buiten, want ik wilde niet dat mijn schoonvader het zag. En ging naar de wc. Ja positief dus. Dus ik om de hoek van de deur: "pssssssst Norbert kom even naar boven." Eenmaal boven gaf ik hem een hand....(een hand?? ja ik was nog een beetje ondersteboven) en ik zei: gefeliciteerd je wordt papa. En toen waren we allebei ondersteboven. Daarna ging ik meteen mijn moeder bellen. En later kwam mijn schoonmoeder ook nog langs en hebben we het ook maar meteen aan hun verteld.
Mijn vriend en ik hadden het vorigjaar over om een keer aan kinderen te denken, ik loop al naar de 30 en mijn vriend naar de 35. Dus ik vroeg hem dan ook wat vind je er van als we het gewoon proberen, waarop hij zei waarom ook niet leuk! Ik moest wel eerst stoppen met de pil, ik slikte die al 15 jaar dus behoorlijk lang al en hoorde van veel mensen dat het dan enige tijd kon duren voordat je zwanger kon worden. Dus ik dacht nou ik stop nu en eerst al die hormonen moeten mijn lichaam uit, zo gezegd zo gedaan. Ben gestopt einde augustus begin september met de pil en we zijn samen gewoon gaan klussen zoals altijd, niet te veel maar ook niet te weinig hahaha Ik had wel heel slim al een aantal testen in huis gehaald (je weet maar nooit) Maar helaas ik werd eind september ongi, maar zelf dacht wij al het kon ook niet anders, ik slik die pil al zolang. Dus weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Toen ik een aantal dagen voor mij NOD zat, werd ik al heel erg nieuwsgierig en vroeg me vriend wat denk jij .. waarop hij zei nee nog even wachten lieverd, anders is de teleurstelling zo groot. Een paar dagen later (1 dag na NOD) op een zondag, we stonden op het punt te gaan slapen, hij moest vroeg werken! Ik stond met een van die testjes in mijn handen en keek mijn vriend vragend aan met zon hoofd van, toe nou 1x tje maar. Mijn vriendje zei je bent maar 1 dag overtijd, zou dat veel uitmaken dan? Waarop ik zei geen idee, we proberen het gewoon en anders nog een keer over een aantal dagen. Dus ik naar het toilet even op het staafje plassen en ben toen naar de huiskamer gelopen waar me vriend zat te wachten op de bank. Samen zaten we te wachten en te wachten en tot onze verbazing zag ik een hele dikke roze stip te voorschijn komen! Mijn vriend zei toen ik word vader hij had al aandachtig de bijsluiter zitten lezen en wist dat die roze stip zwanger zou betekenen. We konden die nacht niet slapen en mijn vriend heeft toen vrijgenomen en we hebben er samen een leuke dag van gemaakt. En nu zitten we al bijna 35 weken verder, helemaal klaar voor onze kleine uk
Ik dacht altijd, als je z'n test doet romantisch met z'n 2en. Maar heb hem s'morgens sneeky alleen gedaan in de badkamer, en tegen m'n man gezegt, volgens mij ben ik zwanger.... Toen ging hij lachen en gaf me een kus, hij zei mooi, meisje! nou dat vond ik ook wel schattig, hij verwonderd zich er nu nog steeds om, geeft kusjes op m'n buik, en zegt steeds; apart he?
Ik heb de 1ste test alleen gedaan.... zat nog op de wc na het plassen want het verkleurde al heel snel!!! Heb daarna nog iets van 5x de bijsluiter gelezen of ik het wel goed gedaan had... en later nog maar es een paar keer op t staafje gekeken en weer de bijsluiter gelezen... maar voor de zekerheid heb ik 2 week later samen met mn vriend nog eens een test gedaan, was ook een beetje onwerkelijk allemaal! we moesten eigenlijk een beetje nerveus lachen samen....
hahaha wat romantisch allemaal.....hier was het niet zo romantisch.... Ik was best wel onregelmatig ongesteld en ja dan sla je weleens een poosje over voor je test....we waren pas 3 maanden bezig dus echt volop de gedachtes erbij had ik niet... Net die dag hadden we knallende ruzie (terwijl we dat nooit hebben). Ik ergerde me aan alles van hem...aan hoe die zat, hoe die deed, wat ie juist niet deed....ik deed namelijk alles in het huishouden en dat kon ik op een gegeven moment niet meer alleen.... Ik: je MOET veranderen....!!! Ik wordt gewoon gek van je... (en dat na ruim 6 jaar relatie en 3 jaar samenwonen 2 jaar getoruwd ) Hij: Je moet zeker ongesteld worden... ik: ja al 2 weken geleden.... Hij: lijkt me handig dat je dan een test doet..... ik: Ja daag.....net of dat wat verandert aan hoe ik er nu over denk... Hij: daar gaat het niet om...doe nou gewoon een test want je bent jezelf niet.... Ik: nou ja toe maar dan.... Dus met een boos hoofd naar boven in zo'n bekertje pissen stikje erin....boos naar beneden test op het aanrecht geflikkerd... Ik: Veel plezier met je teleurstelling..... Hij: Dat zullen we nog wel zien want volgens mij staan er toch echt 2 streepjes.... Ik: Twee streepjes ja daag zet eerst eens een bril op.... Hij: Nee kom dan kijken.... Ik: gebruiksaanwijzing ligt er bij kijk zelf maar..... Hij: Bij twee streepjes bent u zwanger gefeliciteerd!! ik: Oh.... Echt? Hij: kom dan kijken ik er heen 2 dikke vette strepen.... Ik: oke schat je hebt gelijk.....en nu? Hij: Ben je nog boos.... Ik: Nee....maar je moet wel meer in huis gaan doen!!! Hij: Ja dat beloof ik.....grote smile op zijn gezicht....Nu wordt ik papa.... Ik: ja schijnbaar en ik mama.... Toen begon ie te huilen en te lachen en te dansen......
Wat leuk al die verhaaltjes... Ik zal die van ons ook even "opschrijven": Eind vorig jaar besloten om te stoppen met de pil. Ik slikte dat ding al 11 jaar en vond het geen prettig idee meer....Vriendje lief moest er even over nadenken maar vond het ook prima. Het kan zo maar zo zijn dat het nog een jaar duurt....zei ik nog... Na 31 dagen telkens ongesteld, kon de klok erop gelijk zetten. Dus dat ik die ochtend op 31 mei niet ongesteld was, was wel een beetje vreemd. Moest die dag werken en ik ben geloof ik nog nooit zo vaak naar de wc geweest in de "hoop" dat ik de duivels zou vinden Maar de hele dag niets....Na het eten zat ik op de bank en dacht ik ene: nu ga ik een test doen.... Ik naar boven laatste test gepakt, in een potje gepiest, stokkie erin en wachten maar. Ik ging de was opvouwen en dacht; weer een dure test over de balk gesmeten..... Na 5 minuten..oh ja dat ding....durfde eigenlijk niet eens te kijken... OH een dikke vette +! +zwanger/ - niet zwanger....nog een keer lezen.... Ik geloof dat als iemand op dat moment mn bloeddruk op had gemeten die erg geschrokken was.... Als een razende naar beneden gerend....niet te hard lopen op de trap straks val je weer dacht ik nog...(waar je al niet mee bezig kan zijn) En het stokkie onder vriendlief gehouden.... Hij: oh ben je nu zwanger....? Ik: eh ik geloof het wel. Hij; klopt zo`n ding wel, doe er nog ff 1. ik ; heb er niet meer. Oke dacht ik, het was 10 voor 6. Om 6 uur gingen de winkels dicht, met 180 naar de drogist gescheurd, snel naar huis, peuk op gestoken (tsja dat kan misschien strax niet meer)..Komt vriendjelief naar buiten en zegt met een heel lief gezicht; we worden volgens mij echt papa en mama..... Ik liep over van geluk en weet ik al wat niet meer!..... Nog anderhalve week en dan zien we onze Bono voor het eerst..... liefs Charlotte
Ik was bij de huisrts geweest omdat ik hele erge jeukende tepels had echt tot bloedens toe openkrabben. Volgens hem was ik niet zwanger en was het een schimmelinfectie. Maar als ik het zeker wilde weten moest ik maar een test doen als ik OG moest worden. De welgestelde vrijdag middag: Mijn vriend kwam tussen de middag thuis omdat hij een solicitatiegeprek had. Hij: Heb je al getest Ik: Nee hoor het is toch niet raak (ivm de pil) Hij: Doe nu maar een test dan weten we het zeker. Weet ik geijk of ik goed moet onderhandelen over mijn salaris. Ik: Ja vind het wel zonden van het geld haha Hij: nu ga je piep snel testen ik ben op van de zenuwen. Ik: Snel naar de wc benden en hij stond onder de doche. Ik was nog niet boven en er stond ZWANGER in het scherm. Ik zei nou doe maar goed onderhandelen want ik ben zwanger Hij: Echt niet je hou me voor de gek Ik nee hoor kijk maar Hij kijken en begind me daar een potje te brullen hahahahaha. Ik dacht dat dat de taak was van de vrouw. Hij is helemaal onderste boven gaan soliciteren en kwam thuis met allemaal babyspullen haha mannen. We hebben het daarna flink gevierd met een lekker etentje en een romantische nacht in bed.
Super, leuk al die verhalen........ Bij ons was het eigenlijk een hoop ups en downs....... We zaten in de 1e ronde, 31 mei heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. We klusten er flink op los want het idee dat we 'er voor gingen' maakte dat we weer super verliefd waren en dus ook veel 'klus-zin' hadden We hadden het erover dat het wel een tijdje zou duren en dat we vooral ervoor moesten zorgen dat het leuk bleef, en dat het niet alleen om het maken van een baby zou moeten gaan. Op een gegeven moment grapten we nog wel tegen elkaar dat mijn eierstokken zo hard rammelden dat ik vast in 1 keer zwanger zou worden en mij man zei natuurlijk dat gezien zijn 'superzaad' die kans er wel dik in zat (mannen )!!!! Op 9 mei schreef ik na een geweldige klusavond in mijn dagboek dat ik dacht dat het die keer raak zou zijn. En de keren dat we daarna klusten liep ik direct naar de WC.Mijn man zei nog: Moet je niet even blijven liggen met je benen in de lucht?? Ikke: Nee hoor, tis toch al gebeurd Het gevolg was wel dat ik te vroeg ging testen; 4 dagen voor m'n NOD, 2 dagen voor m'n NOD, Vanaf mijn NOD teste ik elke dag............ik raakte ontzettend gefrustreerd, mijn lichaam zei: Je bent zwanger, maar die stomme testen niet!!!! Op de 3e dag na mijn NOD teste ik opnieuw. Ik lag in bed en keek naar het staafje, na 3 minuten zou je de test kunnen aflezen. Ik staarde naar dat staafje en zag niks gebeuren.........dus dacht gelijk: weer negatief. Heb de test in mijn nachtkastje gedaan en ben naar beneden gegaan. Ongeveer een half uur later liep ik weer naar boven en dacht; O ja die test, laat ik m maar weggooien. En ja hoor daar stond een streep. Ik rende huilend naar mijn man en riep: IK ZEI HET TOCH, IK ZEI HET TOCH!!!!!!! Bijsluiter erbij gepakt: de test mocht niet na 10 minuten worden afgelezen, het was mogelijk dat er na 10 minuten 'valse' streepjes zouden verschijnen. SHIT! Ik had inmiddels nieuwe testen besteld en die zouden de volgende dag binnenkomen. Omdat ik bang was weer negatief te testen ving ik mijn ochtendurine op in een potje en dit zette ik in de koelkast. Om 14.00 waren mijn testen er, ik was heel kalm, ik wist het al. Al binnen 2 minuten stond het streepje daar. Ik ben naar mijn man toegelopen en heb hem het boekje: Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' gegeven. Hij zei: He leuk, is dat een boekje voor mij?? Ikke: Lees nou eens wat daar staat!!!! Hij: Help ik heb mijn vrouw zwanger ge........Echt waar???? Is het zeker?????? Ja schat heeeeeeel erg zeker!!!!!!!!!
Wat een onwijs leuke verhalen zeg! Ik was al een week over tijd en had alleen op mijn NOD getest maar negatief. Ik ging er dus vanuit dat ik ongesteld zou worden. Na 4 dagen ging het toch wel een beetje kriebelen en ik kreeg behoorlijk last van gespannen borsten. Eigenlijk wist ik het toen al wel, maar ik was nog steeds bang voor een teleurstelling. Uiteindelijk een week over tijd nog maar eens getest. Samen hangen boven de digi-test van CB. Staat er ineens 'zwanger' in het scherm. Zegt hij helemaal serieus en volkome gemeend:" waar blijft het niet nou??? Hihihi! Jammeer genoeg had ik enkele weken daarna een miskraam. Maar toch, het is een dierbare herinnering!