dreigende vroeggeboorte 31 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door patriciapaj, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriciapaj

patriciapaj Niet meer actief

hallo allemaal,

ik ben deze week in het ziekenhuis beland met vroegtijdige weeen. ik was toe 30wkn en 6 dgn. we zitten nu op 31wkn en 3 dagen. maar rustig is mijn buik nog niet. ik lig nu in een gewoon ziekenhuis, als de bevalling inzet voor de 32 weken moet ik met spoed naar een academisch zkh.

zijn er meer mensen met deze ervaring? hebben ze de bevalling lang uit kunnen stellen? alvast bedankt!

patricia

2. Anomiepje22

13 apr 2010
    88
    0
    0
    Hoi Hoi,

Wat een spannende tijd voor jullie. Hoop voor je dat je je baby-tje nog wat langer bij je mag/kan houden.

Ikzelf kwam met 29 weken in het UMCG met 3cm ontsluiting, ik heb toen weeenremmers en longrijpingsspuiten gehad.
    Uiteindelijk bevallen met 31+5.
    Bij mij hebben ze het dus nog 2,5 week kunnen rekken.

Ik weet niet of je al ontsluiting hebt? of alleen een onrustige buik?
    Het kan heel goed zijn dat dit gewoon opeens ophoud en je alsnog de 37 weken haalt hoor of misschien zelfs langer.

Iniedergeval heel veel sterkte.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had met 30w2d 2 cm ontsluiting na een weekendje rug/buikpijn (wat dus achteraf weeen bleken te zijn) en ik moest meteen naar een academisch ziekenhuis, het streekziekenhuis wilde me niet eens hebben. Maar goed ook, want toen het eenmaal doorzette was ze er binnen een kwartier, daar kan geen ambulance tegenop....

Hier geen succes gehad met de weeenremmers dus, na 2 dagen ziekenhuis was ik moeder. Maar we waren/zijn allebei kerngezond en Simone kwam zonder problemen na 5 weken thuis en ze is nu een gezonde dame van ruim 10 maanden.

Ik hoop dat ze bij jou beter aanslaan, 31 weken is nog wel wat vroeg.... Succes!

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben nu 4,5j geleden met 3cm opening, uitpuilende vliezen en weeën opgenomen. Ik was amper 24 weken ver. Eerst 48u weeënremmer per infuus gehad, aangevuld met zetpillen (daarvan werd ik vreselijk ziek, hield niks meer binnen, maar het legde de boel wel stil). Na een nood-cerclage en nog een kleine 9 weken weeënremmers per infuus... kwam onze dochter op 33 weken kerngezond ter wereld. Twee keer heeft men het infuus afgebouwd om over te gaan op pilletjes, maar dat lukte echt niet. Ik had rond 25 weken twee doses longrijping gehad en nog een herhaling op 30 weken, ze is enkel tijdens haar eerste nacht op nicu geholpen met ademen (vnl. omdat ze op de valreep nog een infectie opliep in de baarmoeder).

Na 3 weken is onze flinke meid probleemloos thuisgekomen. Ze dronk op dat moment sinds twee dagen al haar voedingen zelf aan de borst. Ze is nu 4 en nog maar amper ziek geweest in haar leventje (keer of 3 dokter gezien).

Veel moed en volharding gewenst. Ik hoop dat je het nog even mag volhouden... Blijf erin geloven!!!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vorige keer 9 dagen en dit keer precies 1 week. sterkte!

Anash123 vindt dit leuk.
  6. patriciapaj

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reakties!

kleine man zit er nog in, we zitten nu op 31-5. heb 1 cm ontsluiting, vliezen nog in tact. weeen komen gewoon door de remmers heen, maar leiden gelukkig niet tot verdere ontsluiting.

ben gister overgegaan van infuus naar pillen, hoop dat het in ieder geval nog t/m 32 weken blijft zitten. verder zit de longrijping er in.

mijn eerste zoon kwam met 33-2 in 5 uur op de wereld, daar was geen remmen aan. hele spannende couv tijd gehad, maar is nu een heerlijk mannetje van bijna 2. maar ik zie dus wel echt een beetje op tegen een vroeggeboorte en de daarbij horende risico's. maar liggen is het enige wat ik kan en dat doe ik natuurlijk met alle liefde. maar zou echt super zijn als het nog stil valt en nog even in mijn buikje mag ontwikkelen..

@ons kleintje, ik hoop dat jou kleintjes het helemaal goed gaan doen en snel en gezond naar huis mogen.

goed om te horen dat het met de andere kleintjes zo voortvarend gaat!

groetjes!

7. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand met vroeggeboorte ervaring. Onze zoon is met 31 weken 3 dagen geboren, inmiddels 11 jaar geleden. Sochtends met weeën begonnen, weeenremmers hielpen niet. Met gillende sirenes overgebracht naar de vu in amsterdam. Bij de geboorte woog hij 1700 gram, zeven weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan vijf in de couveuse, omdat hij last had van saturatiedalingen.
    Het is nu een gezonde Hollandse jongen, grootste uit zijn klas die nietsbaan zijn vroeggeboorte heeft overgehouden. Ondanks dat hoop ik dat onze tweeling die nu in mijn buik groeit, lang blijven zitten...wil ze het liefst gewoon na een paar dagen mee naar huis!

Sterkte en ik hoop dat je beeb nog even blijft zitten!
    Ons kleintje, respect voor jou en hoop dat jouw mannen snel thuis zijn!

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh wat herkenbaar. (en altijd even slikken vind ik, dit soort berichten)

Ik ben met 28 weken opgenomen met weeën. Longrijpers en remmers gehad. Met 29 weken gingen de weeën er doorheen en ben ik overgeplaatst naar een ziekenhuis met een NICU. Door de remmers was de kracht van de weeën afgenomen en deden ze heel weinig, ondanks dat ik ze heftiger vond dan de weeën die ik had toen ik uiteindelijk beviel.
    Ik heb uiteindelijk tot week 38 met weeën in het ZKH gelegen. Met 38 weken hebben ze me ingeleid omdat het echt niet te doen was, ik was helemaal dood op.
    Maar ik heb het dus 10 weken volgehouden.... Dus het kan!
    Ik had uiteindelijk 4 cm ontsluiting maar verder ging het niet.
    Ik was uiteraard uiteindelijk ook binnen een paar uurtjes bevallen.
    Ik ben super dankbaar dat onze dochter al die tijd toch binnen gebleven is, maar heb het als ontzettend zwaar ervaren. 10 weken weeën was echt geen pretje.

Ik wil je heeeel veel succes en sterkte wensen. Ik duim voor je dat je kindje het nog even volhoudt!

9. patriciapaj

hoi allemaal,

Inmiddels 32-3, mannetje zit er nog in, maar de weeen zijn er nog steeds. vandaag gehoord dat ze na het weekend de remmers af gaan bouwen.... ineens is daar dan weer even die onzekerheid. wat gaat je lichaam doen, komt er een bevalling is het zowieso weer een onzekere couveuse tijd... blijft ie uit, zou mooi zijn, maar heb toch het idee dat optie 1 logischer is omdat de weeen niet helemaal weg zijn...
    maar het zou wel mooi zijn als ie in mijn buideltje mag blijven zitten.

@bietje, gelukkig dat het goed is gekomen! couveuse-tijd is alleen zo naar. al die slangen, monitors bah.

@duchess, echt knap dat je het 10 weken heb volgehouden! respect! heb je ook al die tijd remming gehad?

groetjes

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, met 29,5 week zijn we gestopt met de remmers. In t ZKH waar ik naar over geplaatst werd gaven ze na week 26 of 27 geen remmers meer.
    In het eerste ZKH kreeg ik remmers via infuus, in t andere ziekenhuis kreeg ik tabletten (adelat ofzo?)
    Maar de gyn denkt dat door de remmers de kracht van de weeën op mijn baarmoedermond/baarmoeder afgenomen is (zonder remmers dus) hoewel ze voor mij veel heftiger waren en ook op CTG erg heftig waar te nemen waren. Het ging allemaal zooo langzaam. Toen ze met 38 weken mijn vliezen braken was het dan ook meteen begonnen. 4,5 uur later ben ik bevallen.

Oooh meid spannend zonder remmers... pff al die gevoelens komen weer boven. Weet nog heel goed hoe spannend ik het vond...
    Wens je heel veel succes en typ het hier lekker van je af. Dat helpt echt.
    Ik blijf je volgen...!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Meid, hoe gaat het met je?

12. Nederbelgje

8 sep 2009
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte!

Hier ook met 31/5 opgenomen in ziekenhuis, eerst weeenremmers en longrijping. Het mocht bij mij niet baten allemaal, ben diezelfde nacht nog overgebracht naar NICU en volgende ochtend bevallen in ongeveer 2,5 tijd van kerngezonde zoon. Het ging allemaal razend snel (ze hadden het over lancering). Ik ben benieuwd hoe het je zal vergaan.

Laat nog even iets van je "horen".

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben erg benieuwd hoe het gaat, het geeft me een minder goed gevoel dat er geen reactie meer komt maar hoop het beste!

Deel Deze Pagina